AndroidHealthClinic

French press & Skull crushers?

Bezoekers in dit topic

boogie

Huge Freak
20 jaar lid
Waardering
6
Misschien is het een domme vraag hoor, maar ik zie niet helemaal het verschil tussen een French Press en Skull Crushers. Het zijn toch allebei oefeningen voor de triceps? Ik kan ze onder deze namen ook niet bij de bekende sites vinden met uitleg over oefeningen. Zou iemand mij dit uit kunnen leggen? Bij voorbaat dank!

Bij een Skullcrusher laat je de bar zakken naar je voorhoofd en bij een french press naar je nek :)

dat dacht ik ook, en zo noem ik ze ook maar dat klopt niet.

French press is het, dus moet het een press oefening zijn ..

French Press is gewoon een behind the head EZ extension toch ?

Ja dacht ik ook, zowel zittend als liggend..

French press is gewoon een bench press oefening waarbij je de stang naar je nek laat zakken ipv naar je borst.

Bij skull crushers (die ik altijd met dumbbells uitvoer) laat je de gewichten zakken tot naast je hoofd en wanneer je weer omhoog gaat, moet je je ellebogen proberen stil te houden en ervoor zorgen dat je alleen vanuit je onderarmen beweegt.

french press is small banken, maar dan ga je met de bar richting nek.

Bij skullcrushers houd je je bovenarmen stil en haal je je onderarmen naar je hoofd (je buigt dus de stang naar het hoofd)

volgens mij is een french press meer een hybride tussen een press en een extension.

een french press is echt wel gewoon een behind the head EZ extension hoor en geen bench press variant (staand of zittend)

en als je em liggend doet zijn het Skull Crushers :)
Stom dat ze aan alle varianten gelijk een andere naam geven ik weet t

Moen zei:
een french press is echt wel gewoon een behind the head EZ extension hoor en geen bench press variant (staand of zittend)

Het is een PRESS, dus het is een variant van (smal) bankdrukken, ipv borst ga je richting je nek.

Skullcrushers is idd de bar laten zakken naar je neus/voorhoofd, en alleen vanuit je onderarmen proberen te bewegen.

Een 'French Press' is een behind the head EZ extension voor de laatste keer (mr 12 p/u sprint)

French Press

1. Use closest hand grip spacing possible on easy-curl bar (about shoulder width), palms down
2. Lie on bench with head down, chin pointing up.
3. Press bar to arms' length above shoulders.
4. Lower bar in semicircular motion to forehead, bending arms at elbows, keeping upper arms vertical.
5. Return to starting position
6. Inhale up, exhale down.

de naam komt volgens mij van de guillotine

KaLe zei:
Bij skullcrushers houd je je bovenarmen stil en haal je je onderarmen naar je hoofd (je buigt dus de stang naar het hoofd)
extension dus met stang, skullcrusher met db toch?

enne die FP, blijft voor mij ook een vreemde eend in de bijt..een keer gedaan zoals die moest (volgens mij) maar voelde niet aan alsof t een vd betere tricepsoefeningen is..geef mij de jmpress dan maar

French press is naar mijn weten zittend de bar laten zakken in nek

skull crushers is bar laten zakken op voorhoofd liggend op bankje

Maar een stuk of 5 keer verteld, maar vooruit nog een keer.

"Skull crushers zijn niet hetzelfde als French press

De orginele French press (zoals beschreven in de 60's) is meer een duw (vandaar press)bewging, waarbij je de stang net onder je kin laat zakken, maar de ellebogen niet voorbij je lichaam zakken.
Het feit dat er zowel aan de origo als aan de insertie beweging is maakt het een goede massa bouwer
Je ziet deze oefening ook regelmatig gecombineerd met een pull-over beweging, en heet dan pull-over & press

Skull crushers (liggende tricep extension) is een extensie beweging waarbij je de boven armen stil houd en het gewicht (met alleen beweging in de elleboog) naar je voorhoofd of net er achter laat zakken"

[Link niet meer beschikbaar]
[Link niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven