MuscleMeat

Frenk ook een jaartje verder :)

Bezoekers in dit topic

Frenkpie

Massive Warrior
20 jaar lid
Lid geworden
17 nov 2002
Berichten
19.637
Waardering
901
Lengte
1m72
Massa
88kg
Nou na dat leuke verhaal van Masters kreeg ik ook weer de inspiratie om weer eens wat te vertellen over m'n bodybuilding levensstijl en hoe dit verder in z'n ontwikkeling gegaan is.

Vorig levensverhaal ging tot september vorig jaar. Een klein jaartje geleden dus. Ik woog in november toen 81 kg s'ochtends. Zeer blij want het ging ook heel voorspoedig.

Het eten ging nog steeds z'n gangetje, alleen ik at hier en daar wel eens wat chips en dronk wat bier/cola enz. (vooral in het weekend eigenlijk). At elke zaterdag veel friet en zondags vaak nog pizza of chinees. Dus ik kon wel stellen dat het bulken niet helemaal clean verliep :) (in het weekend vooral dan).

Na véél gepraat te hebben met een goede vriend van me die erg onder de indruk was van m'n prestaties en levensstijl, was hij zelf ook begonnen om eens wat aan het ijzer te ruiken ;) meer was het toen nog niet. Ik heb het over Marc a.k.a. benchMarc.

De pret kon beginnen: doordat ik nu een trainingsmaat had, kon iemand me spotten en toch wel wat meer motiveren om verder te gaan met een setje. Ik werd steeds fanatieker in het trainen en vooral de barbell curls hebben we ooit met tranende ogen moeten doorstaan. Maar damn wat was dat gaaf.

Niet alleen Marc groeide goed, maar ik ook. M'n kracht vloog omhoog en m'n gewicht was in januari 84 kg, mooi! dacht ik. Broeken zaten strakken, shirtje begonnen wat te kraken en te scheuren onder m'n oksels/lats.

Minder was wel dat ik van september tot maart/april in een dip zat.. ik voelde me leeg en m'n ouders zaten me ook niet echt mee. Ook het feit dat ik door de zenuwen 4 x op moest voor m'n rijbewijs heeft me erg veel stress bezorgt :(
Zocht vaak troost bij lekker eten..

Maar ik bleef maar vreten en groeide uiteindelijk door tot 88 kg in Maart :D
Het was tijd om te cutten, alhoewel ik dit nooi eerder gedaan, deed ik een poging. Toen ineens Burn me aanbood om te helpen.
Dat was een aangename verassing, en hij legde me HEEL veel uit over cutten/refeeden álles.
Ik nam alles op als een spons en begon fanatiek te werken aan een nieuw cut schema en leerde ongelooflijk veel over voeding van Burn.

Omdat m'n ouders zo ongezond eten, had ik besloten om m'n eigen avondmaaltijd klaar te maken en niet meer met ze mee te eten. Zodat ik precies wist wat ik at als avondmaaltijd.

Het cutten verliep goed en in april ben ik veranderd van sportschool samen met Marc. Maar der was meer. Een goede vriend van me werd ook steeds meer geïnteresseerd in de sport en vond het supergaaf hoe hard ik groeide. Dus ik nam hem ook onder m'n hoede die ik nu alweer 3 maanden aan het beleiden ben.

Hij eet nu elke dag havermout, kwark, zalm en tonijn. En begint al flink te groeien. Prachtig om beginnelingen te zien ontwikkelen in motivatie/kracht en toewijding. Al m'n vrienden komen voor advies over voeding en training naar mij.
Sinds ik m'n vetpercentage drastisch naar beneden gebracht heb, zijn veel vrienden onder de indruk en willen nu allemaal gaan trainen. Iedereen komt voor advies en vragen of ik ze niet wil begeleiden. Heel leuk hoe mensen erop reageren als ze eenmaal het proces en de resultaten zien.

Ik zit nu op onderhoud (2800-3000 Kcal) en ondanks dat ik toch nog een halve kg ben afgevallen na het cutten, is m'n kracht weer helemaal terug te komen, ik til nu weer bijna dezelfde gewichten als afgelopen Bulk periode, alleen ben ik 12-13 kg lichter :D Ik heb al bijna 3 maanden geen friet of andere snack/junkfood/chips gegeten. Alleen een snoepje op m'n vrije dagen.

Ik heb me nu voorgenomen om ook bijna geen junkfood/snoep/chips meer te eten. alleen maar gezonde LEKKERE dingen zoals: havermout met melk, cornflakes met melk. Gebakken kipfilet op de boterham. Boterhammen met pindakaas. 20+ kaas met kipfilet tosti's etc. Ik moet zeggen, dit geeft me voldoening en ik kan me beter in de hand houden dan wanneer ik op m'n vrije dag chips en snoep etc. ga eten.

Eind augustus/begin september ga ik weer beginnen met bulken. Alleen nu vrij clean en niet zoveel Kcal, beter uitgebalanceerd en meer aangepast op m'n trainingsdagen. Ik hoop/denk de 90-95 kg te halen voor volgend jaar juni.

Maar ok...zoals altijd leer ik nog veel bij en moet nog steeds erg veel leren. Ik heb m'n gemaakte foto's aan de eigenaar van de sportschool laten zien (zelf sterkste man wedstrijden gedraaid en kent mensen in de bodybuilding wereld). En hij ziet potentie in mij en denkt dat ik volgend jaar een wedstrijd zou kunnen draaien.

M'n huidige sportschool gaat na augustus verhuizen naar een groter pand met nog meer gewichten/machines.

Ik ben zelf erg benieuwd of het wat zal worden & I'll keep you all updated :)
 
Laatst bewerkt:
en zo hoort het!!

wederom weer een leuk verhaal bro
 
Leuk verhaal! En keep it up!! :thumbs:
 
leuk om te lezen!
 
mooi geschreven!
 
Kan ook niet wachten tot ze naar een grotere ruimte gaan :D Vind het af en toe best irri dat bepaalde dingen zo dicht op elkaar staan. En dat ik zo vaak m'n kop in moet trekken omdat ik anders m'n kop weer tegen zo'n hangend handvat stoot :D
 
Gaat goed bro leuk stuk om te lezen, jullie zullen allebei nog ver komen...
 
Leuk stuk om te lezen... Het lijkt me ook vooral leuk om trainmaatjes te hebben die ook serieus trainen, helaas heb ik alleen maar vrienden die zich interesseren in voetbal,bier en snacks :o
 
Het gros van de vrienden die ik heb zijn ook een stel zuipers bijelkaar.. die andere die nu met mij meetraint is een van me beste vrienden. Hij is van zichzelf al vrij sterk en groot (95 kg met 1.87), altijd al geïntresseerd in krachttraining.. maar hij had geen zin om minder te zuipen, want hij dronk graag elke avond bier.

We begonnen met trainen (2x in de week) en na een maandje had ie zich voorgenomen om alleen in t weekend bier te drinken.. oke is goed jonge :thumb:
Maandje later: hey dat gaat wel lekker.. kan ik misschien niet wat eten wat goed voor me is? Ja eet maar wat kwark smorgens en na het trainen.. oké zo gezegd zo gedaan.

Nu zijn we weer een maandje verder en hij drinkt alleen een paar biertjes op zaterdag en is kg's afgevallen en stukken sterker geworden, traint nu 3x in de week en wil misschien 4 x in de week gaan trainen. eet nu vis/havermout etc. zoals ik al zei en gaat kei hard vooruit.

Nu is een andere vriend van me ook begonnen met trainen, 1x in de week. hij wil zn bierbuik kwijt.. oké is goed jonge :) hij traint nu 2-3 weken, kijken wat we daar van kunnen maken. Ik vind het op zich wel een leuke bezigheid zo! En zo te zien waarderen m'n vrienden het ook.
 
Frenkpie zei:
Het gros van de vrienden die ik heb zijn ook een stel zuipers bijelkaar.. die andere die nu met mij meetraint is een van me beste vrienden. Hij is van zichzelf al vrij sterk en groot (95 kg met 1.87), altijd al geïntresseerd in krachttraining.. maar hij had geen zin om minder te zuipen, want hij dronk graag elke avond bier.

We begonnen met trainen (2x in de week) en na een maandje had ie zich voorgenomen om alleen in t weekend bier te drinken.. oke is goed jonge :thumb:
Maandje later: hey dat gaat wel lekker.. kan ik misschien niet wat eten wat goed voor me is? Ja eet maar wat kwark smorgens en na het trainen.. oké zo gezegd zo gedaan.

Nu zijn we weer een maandje verder en hij drinkt alleen een paar biertjes op zaterdag en is kg's afgevallen en stukken sterker geworden, traint nu 3x in de week en wil misschien 4 x in de week gaan trainen. eet nu vis/havermout etc. zoals ik al zei en gaat kei hard vooruit.

Nu is een andere vriend van me ook begonnen met trainen, 1x in de week. hij wil zn bierbuik kwijt.. oké is goed jonge :) hij traint nu 2-3 weken, kijken wat we daar van kunnen maken. Ik vind het op zich wel een leuke bezigheid zo! En zo te zien waarderen m'n vrienden het ook.

Zeker! Da's gaaf als je zulke vrienden heb... Met vrienden trainen geeft toch wat meer motivatie denk ik en het is leuk om met elkaar naar de sportschool te gaan etc.
En alle nieuwtjes/informatie delen uiteraard :thumb:
 
Leuk stuk! Werkt motiverend om zoiets te lezen!
 
Hey vet stukkie Frenk! :thumbs:

Op naar die 95 kg's!!!
 
Komt me bekend voor Frenky.

Heb een vriendengroep van 5 waarvan er eerst maar 2 sporten. Nu ik steeds gespierder wordt werd het voor de andere ook interessanter en trainen er inmiddels alweer 4 in de sportschool :). Maar sommige dingen kan ik ze beter maar niet uitleggen want het zijn echt noobs op het gebied van training etc.
 
herkenbaar, leuk verhaal!
 
Leuk verhaal bro :)
 
keep on gaan frenk :thumbs:
 
Goed verhaal frenkpie. Zou leuk zijn als meer members dit gaan doen zodat we meer te weten komen over hun achtergrond etc. Als ik een jaartje bezig ben met de sport ga ik ook proberen een leuk verhaaltje in elkaar te flanzen.
 
Paar goeie vrienden om mee te trainen werkt altijd motiverend...ik train meestal alleen, maar er is altijd wel iemand in de buurt om me op te peppen.

Nice story m8!
 
Nice story frank :thumbs:
Wel tof dat je vrienden in gaan zien dat sporten en gezond eten toch iets positiefs voor je kan betekenen, nu alleen hopen dat ze jou niet voorbij gaan ;) :D
 
Back
Naar boven