AndroidHealthClinic

Frenk's refeeddag

Bezoekers in dit topic

Frenkpie

Massive Warrior
20 jaar lid
Lid geworden
17 nov 2002
Berichten
19.637
Waardering
901
Lengte
1m72
Massa
88kg
Ik post alleen me refeeddag omdat ik weet dat mijn anderen dagen wel goed zijn (eet dan 2300 kcal op rustdagen en 2400 kcal op trainingsdagen).

Maar op m'n refeed dag eet ik dus tot mijn avond maaltijd zo min mogelijk KH's .. alleen op het einde van de dag een beetje lactose van de kwark en dan mijn kh's van de rijst voor de workout.

Dit doe ik zodat de refeed nog meer effect zal hebben. Verder slik ik 1 theelepel azijn voor en na het refeeden om het effect te vergroten. Ik kan dit niet precies onderbouwen maar dit deed ik vorig jaar ook op advies van Burn en de resultaten van het refeeden van vorig jaar waren abnormaal goed merkbaar na het refeeden en tijdens de training van de dag erop :D

[Link niet meer beschikbaar]
 
ziet er wel goed uit denk ik, je zit nu in de cut mag ik aannemen ;), kzou alleen kellogs niet gebruiken i.v.m. suikers voor de rest ziet er goed uit :)
 
ivm suikers? you've gotta be kidding right?

Kellog's is IDEAAL voor refeed.. hoge GI carbs nuttigen de voorkeur bij het begin van een refeed.

per 100 gram Kellog's zit 84 gram carbs waarvan 5 gram suiker is... zelfs havermout heeft meer suikers per 100 gram dan die kellog's.
 
al vreet je snoep! voor de refeed maakt het niet uit. Wel aan te raden om met de suikers te beginnen en te eindigen met complexe carbs. Het gaat er nu puur om dat je je glycogeen voorraden aanvult.
 
Maaltijd 7
150 gram havermout
4 bruine boterhammen

huh... droog brood vreten ?

Wat die azijn betreft:
Vinegar Aids Post Exercise Glycogen Repletion
Int J Sports Med 2002 Apr;23(3):218-22

The efficacy of acetic acid for glycogen repletion in rat skeletal muscle after exercise.

Fushimi T, Tayama K, Fukaya M, Kitakoshi K, Nakai N, Tsukamoto Y, Sato Y.

Central Research Institute, Mitsukan Group Co. Ltd., Handa, Japan. tfushimi@mitsukan.co.jp

We examined the effect of acetic acid, the main component of vinegar, on glycogen repletion by using swimming-exercised rats. Rats were trained for 7 days by swimming. After an overnight fast, they were subjected to a 2-hr swimming exercise. Immediately afterward, they were given by gavage 2 ml of one of the following solutions: 30 % glucose only or 30 % glucose with 0.4 % acetic acid. Rats were sacrificed by decapitation before, immediately after exercise and 2 hours after the feeding. Exercise significantly decreased soleus and gastrocnemius glycogen content, and feeding significantly increased liver, soleus and gastrocnemius glycogen content. In soleus muscle, acetate feeding significantly increased glycogen content and the ratio of glycogen synthase in the I form (means +/- SEM: 4.04 +/- 0.41 mg/g-tissue and 47.0 +/- 0.7 %, respectively) in contrast to no acetate feeding (3.04 +/- 0.29 mg/g-tissue and 38.1 +/- 3.4 %, respectively). Thus, these findings suggest that the feeding of glucose with acetic acid can more speedily accelerate glycogen repletion in skeletal muscle than can glucose only.

link naar het hele onderzoek:
http://www.nutrition.org/cgi/content/full/131/7/1973
 
Kan azijn verder nog kwaad anders zou het ook een goede toevoeging zijn in je post workout shake.
 
eduardjanssen zei:
Kan azijn verder nog kwaad anders zou het ook een goede toevoeging zijn in je post workout shake.
Dat is het ook :)
 
eduardjanssen zei:
Kan azijn verder nog kwaad anders zou het ook een goede toevoeging zijn in je post workout shake.


zo gast, jij doet zeker mee met "hoe verneuk jeje PWO!" gvd dat is mijn hoogtepunt van de dag, ik moet er niet aan denken.
 
Ik doe precies hetzelfde alleen met meer en wat junk erbij werkt prima, stofwisselin gaat weer als een trein en je kunt veel dieper gaan met lage carbs daarna
 
exarchos zei:
zo gast, jij doet zeker mee met "hoe verneuk jeje PWO!" gvd dat is mijn hoogtepunt van de dag, ik moet er niet aan denken.

Dan neem je toch een lepel na je PW :D.
 
KaLe zei:
al vreet je snoep! voor de refeed maakt het niet uit. Wel aan te raden om met de suikers te beginnen en te eindigen met complexe carbs. Het gaat er nu puur om dat je je glycogeen voorraden aanvult.


suikers as in glucose/dextrose.. yes
as in fructose.. of sucrose.. no no dat zo min mogelijk.. want je wilt je spierglyocgeen aanvullen niet je lever glycogeen.

Verder vetten zo laag mogelijk houden tijdens refeed.

wazzup zei:
Maaltijd 7
150 gram havermout
4 bruine boterhammen

huh... droog brood vreten ?

Wat die azijn betreft:


ja droog brood vreten.
 
Droog brood is zeer goed te doen! Tijdens een refeed altijd een lekker stokbroodje :D
 
een klein scheutje azijn in je PWO proef je in het geheel niets van (althans ik niet)

tsss.. gaat er een droog brood eten in een refeed.
 
wazzup zei:
een klein scheutje azijn in je PWO proef je in het geheel niets van (althans ik niet)

tsss.. gaat er een droog brood eten in een refeed.


wat doe jij dan op je brood? vleesch? hagelslag?

Murk zei:
Droog brood is zeer goed te doen! Tijdens een refeed altijd een lekker stokbroodje :D


gewoon bruin volkoren brood met water.
 
Frenkpie zei:
wat doe jij dan op je brood? vleesch? hagelslag?

kipfilet, appelstroop, maar meestal helemaal geen brood in mijn refeed.
 
Frenkpie zei:
gewoon bruin volkoren brood met water.
Ik vind het ook goed te doen, gewoon donker brood, het enige wat een hinderpaal kan zijn na een tijdje is de eentonigheid.
 
Boeiend.. ik refeed 2 x per week.. na 3-4 dagen teren op tonijn/zalm en kipfilet geef je er geen zak om of het nu droog brood is hoor :D

vanavond eerste refeed !! maandag refeed overgeslagen omdat ik zondags bij m'n vriendin niet goed aan m'n schema kon houden.. we waren op een verjaardag. Niets is zo k*t als gedwongen slecht te eten. Shit happens en m'n doel bereik ik toch wel :)
 
Dus je eet 3-4 dagen weinig tot geen kh's en daarna gooi je jezelf helemaal vol? 3 dagen gammel rondlopen en op de refeed dag bouncen :D
 
correct :)
 
Hoe komt het dat er maar 20 gram koolhydraten in 30 gram dextrose zit bij jou? :)
 
Back
Naar boven