AndroidHealthClinic

frequentie van maaltijden

Bezoekers in dit topic

ok ik wil er wel vanuit gaan dat het niets boeit, maar ik ben zeker dat ik die studie gezien heb ik ga niet liegen om mn gelijk te bewijzen:rolleyes:

Ik ga er ook wel van uit dat je niet liegt, maar het zit er dik in dat of die studie crappy is of dat je een verkeerde conclusie trekt.
 
Is het trouwens schadelijk of gewoon slecht als je een uurtje na een maaltijd wat muesli met melk vreet?
 
Je lichaam heeft elke drie uur een nieuwe lading eiwitten nodig tijdens het herstel van je spieren, en dit lukt niet met vier maaltijden per dag. Daarnaast, als je met vier maaltijden de benodigde aantallen eiwitten die je per dag moet binnenkrijgen wilt binnenwerken, is dat tamelijk ongezond omdat je te grote porties in één keer moet innemen, waardoor je het je lichaam onnodig moeilijk maakt om dat allemaal te moeten verwerken.

Zes tot acht maaltijden is dus beter, mede ook doordat het je stofwisseling versnelt waardoor je relatief minder vet zal opslaan.

niet eens over de beweringen over het eiwit, je lichaam heeft constant aminozuren nodig

wel eens over de 6 tot 8 maaltijden

4 maaltijden gaat ook prima lukken.

in het begin wel, het ligt er maar net aan wat je wilt bereiken :)

ik wil verder geen ruzie maar dat lijkt me sterk. energie gaat nooit verloren. als je een bepaalde hoeveelheid brandstof op een dag binnenkrijgt, hoe kun je dan meer afvallen dan een ander die hetzelfde in kleinere brokjes eet? frequent eten kan de stofwisseling ietsjes verhogen maar niet gigantisch. vaak eten is gewoon leuk :)

zoals je zelf al zegt.. frequent eten verhoogt de stofwisseling..
 
Als je een grote eiwitrijke maaltijd eet, kan het langer dan 7 uur duren voordat deze verteerd is. Dus er is absoluut geen noodzaak om om de 2-3 uur te gaan eten.
 
zoals je zelf al zegt.. frequent eten verhoogt de stofwisseling..

ja maar het heeft niet zo'n effect als je zou denken. het is niet zo dat als één maaltijd verteren 50 kcal verbrandt dat 6 maaltijden bij elkaar 300kcal interen. de reden dat je tussen de malen door honger hebt ligt aan het feit dat je minder gegeten hebt > sneller leeg.

het effect van hoeveel je eet komt uit over een periode van dagen, niet uren. en dan nog komt het - verdorie - neer op calorieen in versus calorieen uit.
 
ja maar het heeft niet zo'n effect als je zou denken. het is niet zo dat als één maaltijd verteren 50 kcal verbrandt dat 6 maaltijden bij elkaar 300kcal interen. de reden dat je tussen de malen door honger hebt ligt aan het feit dat je minder gegeten hebt > sneller leeg.

het effect van hoeveel je eet komt uit over een periode van dagen, niet uren. en dan nog komt het - verdorie - neer op calorieen in versus calorieen uit.

Bravo!
 
Maaltijd frequenty is misschien wel helemaal niet zo belangrijk als we denken. Of je nu 3 grote of 6 kleine maaltijden eet maakt niet uit. Een grote maaltijd heeft langer nodig om te verteren en zal dus het lichaam ook langer voorzien van voedingsstoffen.
 
en toch blijf ik 6 a 8 maaltijden verorberen !!!!

Willen of niet!!! :rolleyes:
 
Het is niet verplicht hoor, maar als bb'er heb je constante aanvoer van energie/voedingsstoffen nodig. Dit kun je het beste in wat kleinere maaltijden verdelen en zo om de 2 a 3 uur eten.
In een keer een grote bulk aan voedsel kan zwaar op je darmen gaan werken.
 
Back
Naar boven