MuscleMeat

From a fatboy to Musclar (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Drisos

Cool Novice
Lid geworden
15 feb 2016
Berichten
55
Waardering
31
Lengte
1m87
Massa
124kg
Vetpercentage
31%
Yo,

Ik ben Bas, 20 jaar oud en ben nooit met een plan naar de sportschool geweest. Afgelopen jaren ben ik behoorlijk wat aangekomen. Echter ben ik momenteel bezig met het verliezen van vet en ik moet zeggen ik ben er zeer gemotiveerd in...

Waarom ik gemotiveerd ben? Ik heb aan veel dingen de afgelopen jaren schijt gehad, mijn gezondheid maakte niet uit, ik wou niet verder studeren en ik wou niet werken. Ik had dus in vrij weinig dingen zin, het enigste wat ik leuk vond om te doen was met vrienden stappen en chillen. Ik ben qua mentaliteit veranderd, ik heb altijd geroepen dat ik miljonair zou worden maar deed hier vrij weinig voor. Momenteel heb ik weer op de rit en ben ik onderandere na 3 jaar weer begonnen met rijlessen, werk ik full-time om geld te verdienen en ben ik bezig met mijn gezondheid ook aan te pakken.

Ik heb me veel ingelezen o.a. op het forum en ben begonnen met boeken lezen zoals Burn The Fat, Feed The Muscle. Hierdoor heb ik al enige kennis (al zal ik veel ook nog niet weten) en daar maak ik volop gebruik van.

Op het moment dat ik begon was het volgende mijn statistieken.

(2 April 2016)
Gewicht: 130,3 kg
Bodyfat: 35,1%
Fatweight: 45,74kg (is niet normaal :eek:)
Lean Body mass: 84,56 kg

Na 4 weken is dit het verschil.

(30 April 2016 )
Gewicht: 124,10
Bodyfat: 31,4%
Fatweight: 38.97 kg
Lean Body Mass: 85.13 kg

Dit is een verschil van 6,20 kg in gewicht waarvan 6,77kg aan vet kwijt en 0,57kg aan spiermassa heb aangemaakt. Het is mogelijk dat de gegevens niet helemaal kloppen aangezien ik het zelf heb opgemeten met de Warrior Digital Body Mass Caliper. Echter heb ik telkens 3 keer gemeten en hier het gemiddelde van genomen.

Ik heb mijn voedingsschema en huidig trainingsschema bij het topic toegevoegd.
 

Bijlagen

  • Trainingsschema.xlsx
    43,8 KB · Weergaven: 284
  • Voedingsschema.xlsx
    249 KB · Weergaven: 288
k2hf0m.png
 
Laatst bewerkt:
Reserved
 
Im in! Veel succes!
 
Afgelopen week weer een kilotje verloren, huidplooimeting moet nog gedaan worden :D Totaal gewicht is nu 123,1 kg :)
 
succes! en gewoon gewicht en eventueel buikomtrek in de gaten houden. spiermassa etc heb je geen reet aan met bio impedantie
 
Vandaag weeg gewogen en ben op 122,1 kg dus weer 1 kilo eraf. Het gaat op zn gemakje maar wel verantwoord. Ben daar al zeer blij mee [emoji51]. Verleidingen kan ik ook makkelijker weerstaan dan eerst... Mn maten zaten gisteren snacks te eten en ik had er niet eens behoefte aan [emoji23]
 
Vandaag weeg gewogen en ben op 122,1 kg dus weer 1 kilo eraf. Het gaat op zn gemakje maar wel verantwoord. Ben daar al zeer blij mee [emoji51]. Verleidingen kan ik ook makkelijker weerstaan dan eerst... Mn maten zaten gisteren snacks te eten en ik had er niet eens behoefte aan [emoji23]
Heerlijk is dat he... Ik heb tegenwoordig geen eens behoefte meer aan bijvoorbeeld: gebak op werk, snack op werk.. het gevoel om dat te moeten eten is compleet weg :)
Ik ga je in de gaten houden en motiveren waar nodig/kan :)
 
Heerlijk is dat he... Ik heb tegenwoordig geen eens behoefte meer aan bijvoorbeeld: gebak op werk, snack op werk.. het gevoel om dat te moeten eten is compleet weg :)
Ik ga je in de gaten houden en motiveren waar nodig/kan :)

Dat is inderdaad heerlijk. Ik heb hetzelfde met alcohol waar ik voorheen makkelijk 10 biertjes of meer per weekend met gemak wegdronk heb ik sinds ik er aan begonnen ben al geen alcohol meer gedronken.

Was trouwens afgelopen week vergeten te vermelden hiervoor mijn excuses. Afgelopen zaterdag woog ik 120,2 kg. Hierdoor ben ik dus al 10 kilo kwijt.. Had mee gedaan aan de Strong Viking Family Run aangezien mijn moeder graag het met haar kinderen wou doen. Ging opzich wel lekker :D

Een maat van mij vroeg al waarom ik niet stil kwam te staan in mijn progressie en hij wel. Toen vroeg ik wat eet je dan. Hij had het vooral over zn Eiwittenshakes en kwam totaal op rond de 1600 kcal uit. Ik heb hem maar geadviseerd om eerst zijn behoefte uit te rekenen aangezien ik dacht dat hij bezig was met een crashdieet.
 
Succes gozer! Lekker bezig! Ik kom zelf ook van een extreem hoog gewicht af (116kg bij 1.78m). Weet dus redelijk goed wat je mee maakt.
Zorg dat je lekker blijft knallen, het zal niet constant zo hard gaan. Motivatiedips moet je doorstaan, maar dat komt ongetwijfeld goed.

Ben zeer benieuwd naar je eindresultaat. En hetzelfde traject heb meegemaakt, zeker IN!
 
Hey Bas, ik herken je verhaal - tot het luid roepen dat ik miljonair werd toe. Ik ben gestopt met de middelbaar op mijn 18e (ben nu 36) en heb 2 jaar niets goeds gedaan met mijn leven, ik had ook last van overgewicht. Op mijn 20e heb ik een certificaat behaald voor statistiek en biologie, kort daarna slaagde ik voor een toelatingstest (nu een 'colloquium doctum' genoemd) en ben ik geneeskunde gaan studeren. Ik ben afgestudeerd als huisarts en dat is nu ook mijn beroep, verder heb ik een vrouw en is kort geleden mijn zoontje geboren. Geef de moed niet op, want het roer omgooien is dus wel degelijk mogelijk!

Ik heb even gekeken naar je voedingsschema en zie dat je 500ml water bij je eetmomenten hebt. Veel mensen krijgen maagproblemen als ze veel water drinken bij hun maaltijden, ik drink het persoonlijk tussen maaltijden in. Als je hier geen last van hebt is het echter geen probleem.

Ik zag ook dat je BTFFTM hebt gelezen van Tom Venuto, er staat hier wat informatie in die verouderd is. Het is bv. niet per se nodig om ~6 maaltijden per dag te eten, maar veel mensen ervaren dit wel als gemakkelijker t.o.v. 3x per dag eten. Niets mee mis, maar dus niet per se nodig.

Let wel op: lichaamsvet meten is zelden accuraat (vooral die weegschalen zitten er vaak veel naast). Ook een caliper kan er flink naast zitten (vooral als je onervaren in het gebruik ervan bent), het is bij mannen meestal beter om een 4-puntsmeting te doen omdat ze veel vet op hun rug kunnen opslaan maar hier kun je zelf niet bij.

Ik zie dat je met 5x5 bent begonnen van stronglifts (http://stronglifts.com/5x5/), dit is een uitstekend programma. Een tip: probeer het programma niet te 'tweaken' door iets eraan te veranderen, het is beter om het gewoon precies te volgen tenzij je klachten krijgt. Ik raad ook aan om 'Rippetoe's Starting Strength' te lezen, er wordt hier heel diep ingegaan op de techniek achter de grote lifts die je ook in 5x5 doet.

Veel succes Bas!
 
Hey Bas, ik herken je verhaal - tot het luid roepen dat ik miljonair werd toe. Ik ben gestopt met de middelbaar op mijn 18e (ben nu 36) en heb 2 jaar niets goeds gedaan met mijn leven, ik had ook last van overgewicht. Op mijn 20e heb ik een certificaat behaald voor statistiek en biologie, kort daarna slaagde ik voor een toelatingstest (nu een 'colloquium doctum' genoemd) en ben ik geneeskunde gaan studeren. Ik ben afgestudeerd als huisarts en dat is nu ook mijn beroep, verder heb ik een vrouw en is kort geleden mijn zoontje geboren. Geef de moed niet op, want het roer omgooien is dus wel degelijk mogelijk!

Ik heb even gekeken naar je voedingsschema en zie dat je 500ml water bij je eetmomenten hebt. Veel mensen krijgen maagproblemen als ze veel water drinken bij hun maaltijden, ik drink het persoonlijk tussen maaltijden in. Als je hier geen last van hebt is het echter geen probleem.

Ik zag ook dat je BTFFTM hebt gelezen van Tom Venuto, er staat hier wat informatie in die verouderd is. Het is bv. niet per se nodig om ~6 maaltijden per dag te eten, maar veel mensen ervaren dit wel als gemakkelijker t.o.v. 3x per dag eten. Niets mee mis, maar dus niet per se nodig.

Let wel op: lichaamsvet meten is zelden accuraat (vooral die weegschalen zitten er vaak veel naast). Ook een caliper kan er flink naast zitten (vooral als je onervaren in het gebruik ervan bent), het is bij mannen meestal beter om een 4-puntsmeting te doen omdat ze veel vet op hun rug kunnen opslaan maar hier kun je zelf niet bij.

Ik zie dat je met 5x5 bent begonnen van stronglifts (http://stronglifts.com/5x5/), dit is een uitstekend programma. Een tip: probeer het programma niet te 'tweaken' door iets eraan te veranderen, het is beter om het gewoon precies te volgen tenzij je klachten krijgt. Ik raad ook aan om 'Rippetoe's Starting Strength' te lezen, er wordt hier heel diep ingegaan op de techniek achter de grote lifts die je ook in 5x5 doet.

Veel succes Bas!

Bedankt voor je tips,

Ik zie het niet als iets slecht dat ik afgelopen jaar/jaren mijn rug naar dingen heb toegedraaid, het maakt je tot de persoon die je nu bent. Ik denk persoonlijk dat ik hierdoor juist meer gedreven ben geworden. Ik werk alweer ff fulltime, Na de zomer begin ik met mijn nieuwe studie (Had er een test gedaan en zat bij de beste 10). Ik denk persoonlijk dat ik gewoon nog niet volwassen genoeg was en mijn verantwoordelijkheden niet nam en niet goed voor mezelf zorgde (Ivm overgewicht, hygiëne is altijd goed geweest). Ik persoonlijk heb geen moeite met water drinken tijdens mijn maaltijden.

Even over het boek ik dacht dat het meerdere malen aangepast was want volgens mij had ik gelezen dat 6 maaltijden per dag niet noodzakelijk was. Maar buiten dat heb ik er wel heel veel van opgestoken. Ik was al van plan om wat meer boeken aan te schaffen aangezien ik het wel lekker vind om te lezen en het me alleen maar helpt.

Al met al heb ik het gevoel dat ik de goede kant op ga :)
 
Dat is inderdaad heerlijk. Ik heb hetzelfde met alcohol waar ik voorheen makkelijk 10 biertjes of meer per weekend met gemak wegdronk heb ik sinds ik er aan begonnen ben al geen alcohol meer gedronken.

Was trouwens afgelopen week vergeten te vermelden hiervoor mijn excuses. Afgelopen zaterdag woog ik 120,2 kg. Hierdoor ben ik dus al 10 kilo kwijt.. Had mee gedaan aan de Strong Viking Family Run aangezien mijn moeder graag het met haar kinderen wou doen. Ging opzich wel lekker :D

Een maat van mij vroeg al waarom ik niet stil kwam te staan in mijn progressie en hij wel. Toen vroeg ik wat eet je dan. Hij had het vooral over zn Eiwittenshakes en kwam totaal op rond de 1600 kcal uit. Ik heb hem maar geadviseerd om eerst zijn behoefte uit te rekenen aangezien ik dacht dat hij bezig was met een crashdieet.
Dat is inderdaad veel te weinig joh.. zeker als je er ook nog bij sport! Ik zit op minimaal 2200 kcal per dag (niet trainingsdagen) en 2500kcal op trainingsdagen en ik val alsnog een halve kilo per week af.
 
Dat is inderdaad veel te weinig joh.. zeker als je er ook nog bij sport! Ik zit op minimaal 2200 kcal per dag (niet trainingsdagen) en 2500kcal op trainingsdagen en ik val alsnog een halve kilo per week af.

Ja dat probeerde ik hem ook al duidelijk te maken en je moet er bij bedenken dat hij 5x per week sport... Heb die discussie al eerder met hem gevoerd maar toen stond ie niet stil, daarna kwam ie bij me aankloppen haha :)
 
Vandaag weer gewogen en kwam op 118,3 uit. ben ik dus weer bijna 2 kilo lichter geworden.. Ik snap niet dat het nu al 2 weken 2 kilo per week is terwijl het voorheen maar 1 was. Ben van plan om een keer door een professioneel mijn vetpercentage te laten opmeten en die mij precies kan uitleggen hoe ik het moet doen. Ik heb niks aangepast in mn patroon maar toch wel al 2x rond de 2kg per week kwijt, ga ook ff een meetlint regelen om ervoor te zorgen dat ik mn omvang kan meten.
 
Back
Naar boven