Fitness Seller

From Big to not so Big

Bezoekers in dit topic

TheMistery

Huge Freak
10 jaar lid
Lid geworden
19 feb 2009
Berichten
9.084
Waardering
356
Lengte
1m82
Massa
103kg
Vetpercentage
15%
Ik ben hier inmiddels al een tijdje en heb een hele lange tijd een logje gehad in het sterkste man gedeelte.
Maar het werd toch is tijd om te gaan verwezenlijken wat mij nog nooit echt gelukt is een redelijk vet percentage hebben.

Dit is tevens dag 1 van mijn cut die om en nabij een jaar gaat duren.

8.00

4 hele eieren 2
2 tomaten/ 1 lente ui snipperen.
1 theelepel rode palm olie


12.00

200 gram rundergehakt
200 gram zoete aardappel
200 gram gestoomde groente
100 gram rauwe zuurkool

15.00
1 maatschep wei eiwit (35 gram)
25 gram bambix rijstebloem
1 eetlepel lijnzaad

18.00

200 gram kipfilet
200 gram roerbakgroente
100 gram rijst (rauw gewogen)
1 eetlepel kokosolie om in te bakken

22.00

250 gram halfvolle kwark
1 sinaasappel

Totaal 2352 190 E 210 K 86 V

Bij een respectievelijk gewicht van

131,5kg
taille: 117cm
onderbuik: 121cm

Het doel is terug naar de 100kg en dit gaat zijn voor 9 april 2016. Weegmomenten worden om de twee weken.

Let the cut begin :).
 
Is dat niet in een keer heel weinig eten? Waarom niet afbouwen om beter te kunnen wennen aan weinig eten?
 
Is een beste drop inderdaad, pas op dat je daardoor ook flink wat energie/kracht kwijt gaat raken. Ik zou inderdaad 500kcal onder je behoefte gaan zitten en na 2-3 weken nogmaals 250 verlagen. Zeker met enige vetmassa kan dat geen kwaad. Kwa voedingskeuzes zit het wel goed ;) Alleen ineens van bijv. 300-400gr koolhydraten naar minder dan 200, is echt pittig voor je lijf en geest :)
 
Is dat niet in een keer heel weinig eten? Waarom niet afbouwen om beter te kunnen wennen aan weinig eten?

Is een beste drop inderdaad, pas op dat je daardoor ook flink wat energie/kracht kwijt gaat raken. Ik zou inderdaad 500kcal onder je behoefte gaan zitten en na 2-3 weken nogmaals 250 verlagen. Zeker met enige vetmassa kan dat geen kwaad. Kwa voedingskeuzes zit het wel goed ;) Alleen ineens van bijv. 300-400gr koolhydraten naar minder dan 200, is echt pittig voor je lijf en geest :)

In principe is dit geen gigantische drop, het avondeten is alleen wat minder dan wat ik gewend ben en de bij dingen die ik s'avonds at en die waren meestal niet bijster goed. Ik kan met weinig eten en wat bij dingen gewoon gigantisch zwaar worden, dat is altijd al zo geweest.

Het krachtverlies valt nog te bezien maar drastische maatregelen moeten soms getroffen worden haha, en massa zit er genoeg onder deze laag en een beetje verlies zou geen ramp zijn. Over een jaar gaan we wel weer bouwen, ik ga me ook niet echt bezig houden met het maxen maar wat meer volume.
 
Ben benieuwd naar je progressie. Van hoeveel cal kom je af, vind 2352 helemaal niet weinig namelijk.
 
je cut met ongeveer evenveel kcal als ik, met een stuk minder massa. als je zo diep gaat zitten ben je iig niet tot 2016 bezig maar tot juli 2015 ofzo.
 
Ben benieuwd naar je progressie. Van hoeveel cal kom je af, vind 2352 helemaal niet weinig namelijk.

Ja is lastig te zeggen de afgelopen tijd totaal niks bijgehouden op voedingsgebied maar het zal op doordeweekse dagen toch echt niet meer zijn dan 3000.

je cut met ongeveer evenveel kcal als ik, met een stuk minder massa. als je zo diep gaat zitten ben je iig niet tot 2016 bezig maar tot juli 2015 ofzo.

Ik ben geen genetisch cut wonder dus ik denk dat het wel wat langer gaat duren, maar we zullen zien.

Zal dit weekend nog wat foto's maken, en als ik op trainingsgebied wat te melden heb zal ik dat ook doen.
 
Ik ben benieuwd, ga je in ieder geval volgen. Heb zelf ook last van die snel zwaar wordende genen en probeer exact hetzelfde traject te bereiken. Succes!
 
Als je langere tijd gaat cutten, zou ik toch niet gelijk zo drastisch in Kcal zakken. Hou gewoon -20% van jouw TDEE aan.
En met jouw massa zou ik toch ietsje hoger in eiwit gaan zitten.
Wat is jouw vet % ongeveer, als je het weet?
 
Ja is lastig te zeggen de afgelopen tijd totaal niks bijgehouden op voedingsgebied maar het zal op doordeweekse dagen toch echt niet meer zijn dan 3000.



Ik ben geen genetisch cut wonder dus ik denk dat het wel wat langer gaat duren, maar we zullen zien.

Zal dit weekend nog wat foto's maken, en als ik op trainingsgebied wat te melden heb zal ik dat ook doen.

Serieus 3000 maar? Ik eet me met 4200 helemaal de ziekte en ben nog lang niet zo zwaar...
 
Ik ben benieuwd, ga je in ieder geval volgen. Heb zelf ook last van die snel zwaar wordende genen en probeer exact hetzelfde traject te bereiken. Succes!

Jij ook alvast succes, ik weet er alles van ;).

Als je langere tijd gaat cutten, zou ik toch niet gelijk zo drastisch in Kcal zakken. Hou gewoon -20% van jouw TDEE aan.
En met jouw massa zou ik toch ietsje hoger in eiwit gaan zitten.
Wat is jouw vet % ongeveer, als je het weet?

Ik weet dat drastisch lijkt voor de meesten onder ons, maar wat ik de afgelopen jaren heb geleerd is dat eiwitten wel nodig zijn maar niet in zulke getale als wat ik hier soms voorbij zie komen. Ik heb een hele lange tijd heel veel eiwitten gegeten en ik kan je vertellen dat ik daar absoluut niet gelukkig van werd.

VP zal rond de 30-32% zijn.

Serieus 3000 maar? Ik eet me met 4200 helemaal de ziekte en ben nog lang niet zo zwaar...

Waarschijnlijk heb ik een iets tragere schildklier zit iig wel in de famillie, heb het alleen niet laten onderzoeken.

Moet zeggen dat het me 100% mee viel de eerste dag, heb nu een lichte trek gelukkig kan ik zo mijn kwark gaan eten :).
 
Al met al, doe waar je je goed bij voelt :) Als je het vol kan houden moet het helemaal lukken. Sterkste man jongens hebben vaak ook wel de juiste 'middeltjes' om het afvallen flink te bevorderen en een mooi resultaat te krijgen!
 
Al met al, doe waar je je goed bij voelt :) Als je het vol kan houden moet het helemaal lukken. Sterkste man jongens hebben vaak ook wel de juiste 'middeltjes' om het afvallen flink te bevorderen en een mooi resultaat te krijgen!

Waren er maar simpele middeltjes om het afvallen flink te bevorderen, dan was iedereen ripped. Maar goed we zijn nou eenmaal niet in de juiste sectie om die 'middeltjes' te bespreken, en ik heb ook geen intentie om het op die manier te doen ;).
 
Ik ben het gelukkig eens met het feit dat je niet zo snel LBM zal verliezen als de meeste denken. Google maar eens: Setting the deficit Lyle McDonald
 
Ik ben het gelukkig eens met het feit dat je niet zo snel LBM zal verliezen als de meeste denken. Google maar eens: Setting the deficit Lyle McDonald

Dat stuk heb ik ook gelezen, zeker wel interessant al is het wel een iets andere aanpak haha.
 
Ben deze week begonnen aan een nieuwe baan en dat is behoorlijk lichamelijk intensief werk, heb wel genoeg aan de voeding die ik binnen krijg voelde me op geen moment van de dag hongerig. Maar ik verwacht wel dat dit me veel gaat helpen richting de 100kg.

Heb me vandaag toch stiekem gewogen om te kijken wat voor effect de voeding op me heeft na 5 dagen. De uitslag was wel te verwachten zag in de spiegel ook wel dat ik wat vocht kwijt was.

131,5kg=> 127,7kg
117cm=> 115cm
121cm=> net geen 121cm

Heb vandaag ook getraind, ging na verwachting middelmatig het werk zuigt energie en ondanks de pre workout zal ik er aan moeten wennen dat de gewichten op deze lage kcals niet omhoog zullen gaan. Tevens heb ik een kortere termijn doel gesteld voor 4 juli ( vakantie) wil dan tussen de 115-117kg wegen ik weet dat dit goed haalbaar is.
 
Ahhhh toch aant cutten Kevin, ik ben in succes.

Een jaar ga je trouwens niet nodig hebben denk ik . Ik zou mikken op 1% bw drop per week.
 
Ahhhh toch aant cutten Kevin, ik ben in succes.

Een jaar ga je trouwens niet nodig hebben denk ik . Ik zou mikken op 1% bw drop per week.

We'll see, heb geen idee hoe het gaat uitpakken.

Volgende week maandag is het officiële weeg moment en dan zullen we zien wat er af is ;).
 
Heb je voor pics gemaakt btw? Mag ook in pm via fb
 
Back
Naar boven