MuscleMeat

Shocking News Ruud staying FIT (or FAT?)!

Moeten moderators van onze topics afblijven?


  • Totaal stemmers
    29
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

Die spoiler:roflol:

Wel klote man!! Sterkte in ieder geval..
Echt een held :roflol:. Ik zat te eten en ik proeste echt alles eruit omdat ik moest lachen :roflol:.

Maar sterkte darude! Lekker veel cardio doen en beetje met licht gewicht trainen. Je haalt je doel zo ook wel :).
 
Wow. Na een jaar komt dat gewoon terug? Damn dat is zuur :(
 
Kut, kut, kut.... :treuren: Voorlopig helaas niet meer keihard of zwaar trainen, ben ik bang. Helaas is mijn navelbreuk, waaraan ik vorig jaar ben geopereerd, weer gedeeltelijk terug :scold:

Zit weer een flinke "ballon" in mijn navel en voel er flinke druk op staan. Wist gelijk dat het mis was... Balen, balen, balen...Was na mijn operatie behoorlijk lang, langer dan verwacht en gehoopt, uit de running. Flink lang last gehad van de narcose :yawn: Ik hoop, door het een beetje rustig aan te doen, dat het wegtrekt...Waarschijnlijk valse hoop en ontkom ik er niet aan om weer onder het mes te gaan.

Voorlopig dus ff geen sportscholen afbreken :flexgrin:...misschien een mooi moment om de :loopband: even flink op te schroeven en de komende weken het vet% naar beneden te knallen
(misschien ff wat clen erin...:roflol:)
. Tis niet anders. Ik kijk het een weekje aan en anders maar de huisarts weer om advies vragen :janken:
Damn man! Da's balen! Wat kun je nog wel doen dan? Is cardio niet gevaarlijk dan bij een navelbreuk?
 
Echt een held :roflol:. Ik zat te eten en ik proeste echt alles eruit omdat ik moest lachen :roflol:.

Maar sterkte darude! Lekker veel cardio doen en beetje met licht gewicht trainen. Je haalt je doel zo ook wel :).

Thanks man!

Wow. Na een jaar komt dat gewoon terug? Damn dat is zuur :(

Ja, had mijn chirurg me al op voorbereid. Maar het ging zo goed, dat ik er helemaal niet meer aan gedacht heb :(

Damn man! Da's balen! Wat kun je nog wel doen dan? Is cardio niet gevaarlijk dan bij een navelbreuk?

Cardio maakt niet zo veel uit. Dan komt er niet veel druk op de navel te staan. Ik merk het direct als ik er druk op zet. Dan begint de navel gelijk op te zetten. Maar fietsen en op de loopband kan niet zo veel kwaad. Dan maar even dat opvoeren de komende week/weken en dan even bezien hoe het gaat. Ik ga vanavond even kijken hoe het gaat met lichtere gewichten, maar ik moet direct stoppen als ik er last van krijg. Anders scheurt het en zijn we nog verder van huis :eek::(
 
Balen zeg, kan zoiets vanzelf verbeteren?
 
Als het niet verder scheurt dan geneest het weer vanzelf?
 
Balen zeg, kan zoiets vanzelf verbeteren?

Als het niet verder scheurt dan geneest het weer vanzelf?

Als het er eenmaal zit, dan geneest het niet vanzelf...Rustig aan doen verergert het alleen niet. Dus hoe je het ook wendt of keert, ik ontkom er waarschijnlijk niet aan om het te laten opereren. Anders kan ik niet meer voluit trainen.

Stukje van internet:

Een navelbreuk is een uitstulping van het buikvlies door een zwakke plek of
opening in de buikwand. Een navelbreuk ontstaat door uitrekking van de
buikwand. Deze uitrekking kan ontstaan door bijvoorbeeld zwaar tillen,
toename van lichaamsgewicht en veel hoesten. Het is mogelijk dat de
uitstulping een deel van de buikinhoud bevat. U kunt pijn en een branderig
gevoel ervaren rondom de uitstulping. Een navelbreuk verdwijnt nooit
vanzelf en kan bij aanhoudende druk van zwaar tillen of veel hoesten groter
worden. Bijkomend risico is het bekneld raken van de uitstulping waarna

een spoedoperatie nodig is. :eek::(
 
Een navelbreuk verdwijnt nooit
vanzelf en kan bij aanhoudende druk van zwaar tillen of veel hoesten groter
worden. Bijkomend risico is het bekneld raken van de uitstulping waarna

een spoedoperatie nodig is. :eek::(
OEI! Niet beter naar de huisarts dan? Lijkt me wel verstandig.
ik ontkom er waarschijnlijk niet aan om het te laten opereren. Anders kan ik niet meer voluit trainen.
Da's bagger zeg. Je bent net zo goed bezig! :mad:
 
OEI! Niet beter naar de huisarts dan? Lijkt me wel verstandig.

Da's bagger zeg. Je bent net zo goed bezig! :mad:

Ik herken het gevoel van druk vrij goed, dus de huisarts wacht ik nog heel even mee. Er stulpt momenteel nog niets uit, behalve bij inspanning een klein "ballonnetje". Ja, ik baal echt als een stekker...Dacht dat ik er vanaf was. Het opereren en plaatsen van een "netje" lost het probleem overigens wel gelijk helemaal op. Maar dat is effe een stap om te nemen en zorgt ervoor dat ik een flinke tijd uit de roulatie ben. Daar zit ik nu gewoon niet op te wachten. Ik ben net 20kg afgevallen en het sporten zit helemaal in m'n systeem. Weet het effe niet meer...
 
Ik herken het gevoel van druk vrij goed, dus de huisarts wacht ik nog heel even mee. Er stulpt momenteel nog niets uit, behalve bij inspanning een klein "ballonnetje". Ja, ik baal echt als een stekker...Dacht dat ik er vanaf was. Het opereren en plaatsen van een "netje" lost het probleem overigens wel gelijk helemaal op. Maar dat is effe een stap om te nemen en zorgt ervoor dat ik een flinke tijd uit de roulatie ben. Daar zit ik nu gewoon niet op te wachten. Ik ben net 20kg afgevallen en het sporten zit helemaal in m'n systeem. Weet het effe niet meer...
Da's echt wel serieus kudt man! Dus of niet zwaar kunnen trainen, of een paar weken uit de roulatie zijn.
Ik zou zelf gaan voor het laatste, het is ten eerste onvermijdelijk en ten tweede verlies je ook kracht en spiermassa met weinig KT of lage gewichtjes. Hoe dan ook lijkt me direct aanpakken het snelst qua traject met het minst verlies aan kracht en massa.
Als je de voedsel intake goed monitort dan zou je niet echt veel aan komen, misschien wel niets.
 
Da's echt wel serieus kudt man! Dus of niet zwaar kunnen trainen, of een paar weken uit de roulatie zijn.
Ik zou zelf gaan voor het laatste, het is ten eerste onvermijdelijk en ten tweede verlies je ook kracht en spiermassa met weinig KT of lage gewichtjes. Hoe dan ook lijkt me direct aanpakken het snelst qua traject met het minst verlies aan kracht en massa.
Als je de voedsel intake goed monitort dan zou je niet echt veel aan komen, misschien wel niets.

Yep is goed kudt inderdaad! Nogmaals, ik kijk het een weekje aan en besluit dan wat te doen. Huisarts is komende week nog op vakantie, dus kan ik het nog een weekje laten bezinken.

Ik eet ca. 500 kcals onder onderhoud, dus aankomen zit er niet zo snel in. Eerder afvallen dus. Dat kan dus geen kwaad ;)

Ik denk ook dat ik bij optie 2 uitkom, maar moet nog even die mindset krijgen...
 
Yep is goed kudt inderdaad! Nogmaals, ik kijk het een weekje aan en besluit dan wat te doen. Huisarts is komende week nog op vakantie, dus kan ik het nog een weekje laten bezinken.

Ik eet ca. 500 kcals onder onderhoud, dus aankomen zit er niet zo snel in. Eerder afvallen dus. Dat kan dus geen kwaad ;)

Ik denk ook dat ik bij optie 2 uitkom, maar moet nog even die mindset krijgen...
Voor een buitenstaander is zo'n keuze altijd gemakkelijk te maken, snap wel dat jij beter de consequenties kunt overzien dan dat ik dat kan. Heb het nog nooit meegemaakt.
 
Het discussieren hier en de opmerkingen helpen je wel om te beslissen wat toch het slimst is om te doen (en onvermijdelijk).
Het afklemmen van een stukje darm waarbij de bloedvoorziening stil ligt is een ZEER ernstige complicatie.
 
Ik heb ook een navelbreuk nu, moet er nog mee naar de dokter. Maar soms doen ze er niks mee, dat zal de huisarts wel bepalen.
Ik train er al weken mee, bij mij gaat dat prima.
 
Voor een buitenstaander is zo'n keuze altijd gemakkelijk te maken, snap wel dat jij beter de consequenties kunt overzien dan dat ik dat kan. Heb het nog nooit meegemaakt.

De consequenties vallen uiteindelijk wel mee...Of mee blijven lopen en niet voluit kunnen trainen (geen optie) of onder het mes en een aantal weken uitgeschakeld...De enige optie in mijn ogen.

Het discussieren hier en de opmerkingen helpen je wel om te beslissen wat toch het slimst is om te doen (en onvermijdelijk).
Het afklemmen van een stukje darm waarbij de bloedvoorziening stil ligt is een ZEER ernstige complicatie.

Ja, dat is zeker een zeer ernstige (gevaarlijke) complicatie. Ik heb de keuze in mijn hoofd uiteraard al lang gemaakt. Maar uitstellen is iets waar mannen erg goed in zijn. Het moet in ieder geval nog een week wachten, dus in die tussentijd ga ik lekker cardioën...en nadenken.

Ik heb ook een navelbreuk nu, moet er nog mee naar de dokter. Maar soms doen ze er niks mee, dat zal de huisarts wel bepalen.
Ik train er al weken mee, bij mij gaat dat prima.

Doe er alsjeblieft voorzichtig mee. Want vanaf het moment dat je er wel last van krijgt, is het te laat.
 
Back
Naar boven