XXL Nutrition

Contest Log From little to lethal

Bezoekers in dit topic

Mister_Little

Dutch Bodybuilder
Elite Member
Waardering
891
Lengte
1m66
Massa
77kg
Vetpercentage
14%
Leeftijd: 34 jaar
Lengte: 166 cm
Gewicht: 80,1 kg
Vetpercentage: Geen idee, zal het dit weekend laten meten.

Ik train inmiddels zo’n 9 jaar. De eerste 5 jaar ging ik er fanatiek in, maar daarna ben ik er een tijd tussenuit geweest door een rugblessure. Die klachten bleven me lang achtervolgen, tot ik een half jaar geleden eindelijk bij een chiropractor terechtkwam. Na twee sessies was ik vrijwel volledig pijnvrij.
Helaas is het vorige week tijdens het opbouwen van een beurs weer even misgegaan. Over twee weken heb ik opnieuw een afspraak, hopelijk is het dan weer opgelost.

Ik train momenteel 4x per week volgens een upper/lower split: UB / LB / UB / LB. Meer trainen zit er niet in door mijn thuissituatie. Mijn vrouw sport ook en we hebben twee jonge kinderen (3 en 1 jaar), dus die balans is belangrijk.
Op rustdagen fiets ik 30-45 minuten op lage intensiteit op de hometrainer om actief te blijven.

Voorbereiding tot nu toe
Vorig jaar had ik al besloten dat ik dit jaar een bodybuildwedstrijd wilde doen. Die staat gepland op 21 september, en ik heb hier 17 weken prep voor uitgetrokken.

De prep is nu 2 weken bezig. Ik ben sinds de start ongeveer 2 kg kwijt op weekgemiddelde, wat me iets te snel ging. Daarom heb ik m’n calorie-inname verhoogd van 2609 naar 2700 kcal om het iets rustiger aan te doen.

Ik werk samen met een coach, al heeft hij zelf weinig wedstrijdervaring. Voor ons beiden is het een leerproces. Kan het goed met hem vinden dus dat werkt prima. Mocht het na de wedstrijd blijken dat het niet gewerkt heeft o.i.d. kijk ik verder.

Het afgelopen jaar was op werkgebied pittig. Veel stress, fouten in systemen ontdekt met grote impact. Uiteindelijk ben ik 6 weken in de ziektewet beland. Daarvoor al weken moe, savonds niet gezellig meer, alleen maar met werk bezig. Na gesprekken kwam ik erachter dat ik me vooral verveelde de dagen waren een sleur en uitdaging vond ik weinig. Inmiddels is er een nieuwe functie waar ik over 3 weken in ga starten. Dat geeft gelukkig weer wat nieuwe energie en motivatie.

Vorig jaar heb ik ook meegedaan aan deze wedstrijd. Vond het leuk om mee te lezen, feedback te krijgen en van anderen te leren. Dit jaar wil ik het serieuzer aanpakken.

Op 21 september doe ik voor het eerst mee aan een officiële bodybuildwedstrijd.
Ben ik er klaar voor? Geen idee. Heb ik het fysiek om te winnen? Ook dat weet ik niet.
Maar ergens moet je gewoon meedoen om te ontdekken waar je staat. Voor mij is deze prep ook een mooi moment om mezelf te testen onder omstandigheden die net even buiten het normale vallen.

Vanmorgen al even druk geweest met me voeding preppen voor de komende week.

1000048693.jpg

1000048694.jpg

Avond eten prep ik (nog) niet. Tot nu toe kook ik elke avond en weeg mijn portie af. Onze oudste zoon is nog al een moeilijke eter. Ben bang dat het nog lastiger wordt als ik elke keer wat anders eet.

Hier onder de start foto's, zal proberen hier regelmatig een Shape update bij te zetten.

1000048925.png

Let niet op de zooi, daar moet ik nog een plek voor vinden, veel te veel speelgoed in huis.

Laatst bewerkt:
Succes, leuk dat je weer meedoet.

Succes ✨️

• Topic Starter Topic Starter
Aan het voorbereiden voor een bodybuildingwedstrijd.. ik ben heel benieuwd naar je vorderingen. Zet 'm op!

Vorig jaar ging je ook echt lekker! Veel succes en plezier deze ronde 💪

Leg day – quad focus

Hack Squat – 12/10/9/7 x 120
Lunge – 9/7 x 90
Leg Extension – 13/11/8/6 x 70
Seated Leg Curl – 12/10/9 x 55
Seated Calf Raise – 15/13/11/7 x 75
Hip Adduction – 12/10/7 x 55

Vandaag de hack squat weer toegevoegd. Had eerst 2x per week squats in het schema, maar dat gaf toch wat teveel druk op m’n onderrug. Nu dus één keer squats, één keer hack squat. Voelt beter, en blessures kan ik nu niet gebruiken.

Training ging goed, energie was prima. Merk dat m’n lichaam wat beter begint te wennen aan de lagere kcal. Eerste 2 weken was even schakelen, nu voel ik me alweer wat stabieler.

Stappen vandaag: 12.300 (doel is 11.000 per dag)
Doordeweeks soms lastig te halen met m’n kantoorwerk, maar ik ben nu een nieuwe collega aan het inwerken op service. Daardoor wat vaker buiten de deur, wat helpt. Scheelt me 's avonds weer een extra rondje lopen.

Algemene status:
Slaap is goed, en balans tussen werk, privé en training is op dit moment gewoon prima.
Gewicht was vanmorgen 79,8. Op zondag meet ik mijn weekgemiddelde dan geef ik die update ook weer.
Afgelopen 2 weken:
Start gewicht: 82,4
Na 1 week: 81,3
Week 2: 80,6.

Zal voor de volledigheid ook open zijn over mijn prep. Dat doe ik niet natural. Zit nu op:

250 mg test p
200 mg mast p
100 mg tren a
40mg telmisartan ed
Verder nog wel wat health supps.

Geen rare bijwerkingen op dit moment, alleen wat acne die is blijven hangen van de vorige blast. Dat wordt nu langzaam minder. Verder alles steady.

Statief komt waarschijnlijk morgen of overmorgen binnen. Dan zal ik de start foto's maken.

In, succes!!!

Upper Body 1

Arnold Press 10/8/7 x 32
Upright Row 15/12/9 x 40
Lateral Raise 10/7/10/8 x 12,5/10
Incline Chest Press 13/10/8 x 100
Cable Fly Crossovers 12/10/7 x 17,5
Seated Cable Row 10/8/7 x 117
Straight Arm Lat Pulldown 15/12/8 x 24
Triceps Dip 10/9 x 20
Triceps Extension 13/10/8 x 30

Goede training aardig wat progressie t.o.v. de vorige sessie. Koptelefoon alleen vergeten waardoor veel mensen een praatje wouden maken, vind ik opzich niet erg. Alleen een sessie loopt er zo 10-20 minuten mee uit. Ondanks de kapotte airco's in de sportschool was de temperatuur nog goed te doen.

Vannacht wat minder geslapen, de hond was naar boven geglipt. Dus die mocht wel een nachtje op bed slapen. Dat is geen succes met dit warme weer en ze bewegen best veel in de nacht.

Stappen 8,9k, doel niet behaald. Op donderdag is het al een moeilijke dag om dat te halen. Dus die nemen we voor lief.

Gisteren is het statief binnen gekomen, vanavond nog even de start foto's gemaakt. Die staan in de begin post.

Goeie startshape, alles mooi in verhouding lijkt me!
Mag ik vragen wat je betaalt per maand voor coaching?

Reden: betaalT, niet betaalD
Laatst bewerkt:
Goeie startshape, alles mooi in verhouding lijkt me!
Mag ik vragen wat je betaald per maand voor coaching?
Thanks!

150 euro per maand. Hier zit onbeperkt inbody metingen bij in. 4x een sessie met de coach erbij en 1x per maand poseer sessie.
Geen idee of dat een goede prijs is, heb niet echt verder gekeken. Heb een goede klik en dat vind ik persoonlijk ook belangrijk.

Thanks!

150 euro per maand. Hier zit onbeperkt inbody metingen bij in. 4x een sessie met de coach erbij en 1x per maand poseer sessie.
Geen idee of dat een goede prijs is, heb niet echt verder gekeken. Heb een goede klik en dat vind ik persoonlijk ook belangrijk.

Een gangbare prijs denk ik, zeker als het face to face is en niet via online check-ins. Die poseersessie is wel een must als je wedstrijd gaat draaien, dus das mooi meegenomen

Een gangbare prijs denk ik, zeker als het face to face is en niet via online check-ins. Die poseersessie is wel een must als je wedstrijd gaat draaien, dus das mooi meegenomen
Klopt helemaal. Dus wel blij me de combi. A.d.h.v. de feedback van jury weet ik of het een succes was😅

Lower Body hamstring focus

Squat 9/8/6 x140
Stiff leg deadlift 10/8 x 130
Seated leg curl 11/10/8 x 55
Standing Calf raises 14/12/10/8 x 140
Hyper extension 11/10/8 x55
Hip abductor 10/9/7 x90

De t*ring, warm in de sportschool. Morgen ga ik vroeg in de morgen, hopelijk de warmte een beetje voor. Na de eerste set het zweet al overal zitten. Dacht dat ik 135kg had geladen bij de Squat, was dus wat hoger, besloten toch alle sets ermee af te werken. Overall goed gevoel gehad bij alle oefeningen.

Vandaag veel onderweg geweest, lekker rust kunnen pakken dat was te merken in de legday. Ging weer machtig mooi.

Vandaag voor het eerst in 2 weken zin gehad in wat lekkers. Ze hadden Pizza thuis, toch weer overeen gezet. Nog even geen behoefte aan een cheatmeal. Gaat net lekker. Denk dat ik over 2 weken de kinderen bij opa en oma dump en dan een avondje met me vrouw spenderen. Even kijken of we uit eten gaan ofzo. Ik heb er nog niet een heel doordacht plan over. Bij een restaurant je kcal inschatten vindt ik nog wel een lastig ding. Dus even aankijken hoe ik dat wil doen. Anders me bakje rijst mee het restaurant in.

Algemene status:
Energie is goed, slaap is nog prima. Ik merk alleen dat ik licht slaap. Ben sochtends goed uitgerust, dus het zit nog goed. Wordt het minder zal ik melatonine gaan nemen.
Eetlust is goed, totaal geen honger tussen de maaltijden door.

Gister kwam me meetapparaat binnen om glucose, hematocriet en nog wat dingen te kunnen meten. Vanmorgen eerste meting:
Glucose 5,1, volgens Google goed. Iemand idee of ik verder had moeten googlen?
Hematocriet was 46%, die geloof ik niet laatste bloed test 5 weken terug was die 52%. Heb een test aangevraagd voor hematocriet en e2. Heb al snel hoge 2e, dus af en toe monitoren of ik bij moet sturen of niet.

Terug
Naar boven