MuscleMeat

From Precious to Pumped

Bezoekers in dit topic

Gollum

Novice
Lid geworden
11 nov 2023
Lengte
1m91
Massa
82kg
Vetpercentage
15%
Goedenavond!

Allereerst mijn excuses voor de LOTR-verwijzing, haha...

Ik ben 30 jaar oud en heb in mijn jongere jaren behoorlijk wat tijd doorgebracht in de sportschool. Ongeveer 5 jaar geleden ben ik gestopt met trainen, maar zo'n 3,5 maand geleden heb ik de dumbbells weer opgepakt.

In de afgelopen maanden heb ik getraind met een calorietekort van 500 kcal. Mijn plan was om dit vol te houden tot de kerstdagen en vervolgens langzaam over te gaan naar een caloriersurplus.

Momenteel train ik 4 keer per week met een upper/lower split.

Echter, nu sta ik op een punt waarop ik begin te twijfelen. Doordat ik zo lang uit de roulatie ben geweest, is er weinig spiermassa overgebleven. Toch erger ik me nog enigszins aan het resterende vet. Mijn schatting van mijn vetpercentage is ongeveer 15%.

In de sportschool merk ik tot nu toe weinig krachtverlies, eerder een toename, hoewel ik wel besef dat ik een beetje lamlendig ben door het calorietekort.

Ik heb een foto toegevoegd van mijn fysiek. Het is misschien niet de beste kwaliteit, maar op dit moment is het het beste wat ik heb. Wat is jullie advies? Moet ik doorgaan met deze cut of nu overschakelen naar een surplus?

Bijlagen

Foto 1.jpg foto 2.png
Verder cutten

Goedenavond!

Allereerst mijn excuses voor de LOTR-verwijzing, haha...

Ik ben 30 jaar oud en heb in mijn jongere jaren behoorlijk wat tijd doorgebracht in de sportschool. Ongeveer 5 jaar geleden ben ik gestopt met trainen, maar zo'n 3,5 maand geleden heb ik de dumbbells weer opgepakt.

In de afgelopen maanden heb ik getraind met een calorietekort van 500 kcal. Mijn plan was om dit vol te houden tot de kerstdagen en vervolgens langzaam over te gaan naar een caloriersurplus.

Momenteel train ik 4 keer per week met een upper/lower split.

Echter, nu sta ik op een punt waarop ik begin te twijfelen. Doordat ik zo lang uit de roulatie ben geweest, is er weinig spiermassa overgebleven. Toch erger ik me nog enigszins aan het resterende vet. Mijn schatting van mijn vetpercentage is ongeveer 15%.

In de sportschool merk ik tot nu toe weinig krachtverlies, eerder een toename, hoewel ik wel besef dat ik een beetje lamlendig ben door het calorietekort.

Ik heb een foto toegevoegd van mijn fysiek. Het is misschien niet de beste kwaliteit, maar op dit moment is het het beste wat ik heb. Wat is jullie advies? Moet ik doorgaan met deze cut of nu overschakelen naar een surplus?
Persoonlijk zou ik nog even verder cutten, je bent goed opweg voor de rest.

Goed bezig!

Hoe is de ontwikkeling van je gemiddelde gewichtsverlies?

In beginsel doorcutten, des te langer kan je straks door.

Bedankt voor de reacties!
Ik ben begonnen op 88 kilo. In 14 weken dus 6 kilo kwijt, wat neer komt op ongeveer 0,5 kilo per week.
@Mentat
Ik heb het gevoel dat het de laatste tijd wel wat minder snel gaat als in het begin, maar in de spiegel zie ik wel verandering, dus wat dat betreft gaat het prima!

Zit ik met mijn schatting van 15% vp aan de lage kant?
De kerst duurt nog 6 weken. Dat zou betekenen dat als in het verleden behaalde resultaten door zetten, ik nog zo'n 3 kilo kwijt zou kunnen raken. Dan kom ik op een vp van +/- 12% uit.

Niet dat de kerst vast staat, maar het zou wel lekker zijn om het nieuwe jaar te kunnen beginnen met een bulk 😉 haha

kilo per percentage werkt niet. gewoon verder cutten en als je stagneert, je kcals met 250kcals verlagen eo meer bewegen.
Plaats eens 1 duidelijke foto waar je ontspannen staat. (zie je zwembandje zit je boven de 22%)

% maakt ook niet uit. Richt je op wat je ziet. Abs of aders op armen of onderbenen.

In dat geval zal ik wel wat hoger zitten ja, onderstaand een ontspannen foto die ik zojuist heb gemaakt.
Screenshot_20231112-104126_WhatsApp.jpg

Voorlopig dus gewoon lekker door gaan met cutten.

Ik begrijp dat kilo's die je kwijt raakt niet 1 op 1 te verrekenen zijn met vp, het was ook meer een schatting. Ik heb sinds anderhalve week geleden aan elke training 20/30min hardlopen toegevoegd, dit is +/- 1000 kcal extra per week, voor ik zak in voeding kijk ik even wat hier het effect van is.

Ik zal richting de gym, succes vandaag en een fijne zondag! 😉

Laatst bewerkt:
You shall not bulk!!

You Shall Not Pass Lord Of The Rings GIF

You shall not bulk!!

You Shall Not Pass Lord Of The Rings GIF
Whahaha, ik ga stuk🤣

1700162763221.png

(Niet dat ik weightgainers gebruik, voor ik daar opmerkingen over krijg :roflol:)

Voorlopig lekker door met cutten. Opzich is het nog prima te doen, mijn kracht gaat niet achteruit, al ben ik naar mijn gevoel behoorlijk aan het krimpen, maar dat zal ook wel een beetje tussen de oren zitten.
Ik ben 6 dagen geleden gestopt met roken (deze keer voor goed, hoop ik..), ik hoop dat het mee valt, maar met een beetje pech daalt mijn metabolisme hierdoor... In dat geval is de bulk nog verder weg... :huilen:

Laatst bewerkt:
Gezien het toch geen bikini seizoen is zou je ook een tijdje voor kracht kunnen gaan in een licht kcal surplus. Daarna cutten tot een paar % minder dan nu zal best rap gaan, voordeel is dat je dan wat zwaarder kunt trainen dan nu omdat je sterker bent geworden.
Nu doorcutten kan ook (als je zsm lean wilt zijn zeker doen), een refeed is dan misschien wel een goed idee.

Ik blijf voorlopig even vast houden aan het originele plan: cutten tot de kerst, en dan zien we vanaf de kerst wel weer verder.
Ik doe niet aan cheatmeals, maar voor de uitzondering neem ik dit weekend als ik naar de bioscoop ga een grote bak popcorn

Ik blijf voorlopig even vast houden aan het originele plan: cutten tot de kerst, en dan zien we vanaf de kerst wel weer verder.
Ik doe niet aan cheatmeals, maar voor de uitzondering neem ik dit weekend als ik naar de bioscoop ga een grote bak popcorn
Waarom een grote?

Geniet ervan, anders is het maar zonde!

Dat is 400 kcal, de kleine is maar 150 kcal, dat is wel een trieste cheatmeal. Of werd er met een refeed in dit geval bedoeld om gelijk meerdere dagen op/rond onderhoud te gaan eten?
(Ter info, ik zit vrij hoog in vet en (uiteraard) eiwit, en laag in koolhydraten)

Laatst bewerkt:
Back
Naar boven