MuscleMeat

From Wimmos To Shredded beast - log

Bezoekers in dit topic

Bill starr week 7 - # 2

Deadlift:
3x3x138 minder vlot dan vorige keer

Military press:
1x50 (per ongeluk)
3x3x48

Chins:

3x +5kg
3x3 +10kg in april was het nog 1x +10kg en woog ik 5kg minder ;).

Comments: door het feit dat ik in week 2 ziek ben geweest (en opnieuw deed vanaf 1) en dat ik nu week 7 opnieuw doe, merk ik wel dat een deload niet te lang meer kan wachten, maar zolang ik (albeit moeizaam) PR's blijf scoren ga ik nog door.
 
Goed dat je pr's scoort maar dat volume bij Bill Star is wel bizar laag. Je hebt de hele training 33 reps gemaakt. Ik ben wel benieuwd of je wel een voldaan gevoel hebt na zo'n training?
 
Goed dat je pr's scoort maar dat volume bij Bill Star is wel bizar laag. Je hebt de hele training 33 reps gemaakt. Ik ben wel benieuwd of je wel een voldaan gevoel hebt na zo'n training?

terechte opmerking, zou hetzelfde denken als ik het niet deed. Ik zit nu bijna op elke 3x3 aan mijn voormalig 1RM dus het is heel zwaar qua intensiteit , de volumefase heb ik al achter de rug (eerste 4 weken 5x5). Ik ben bekaf na zo'n training momenteel, meer oefeningen zouden voor mij niet veel nut meer hebben daarna want ze zouden belabberd laag zijn.

[Edit] Momenteel ben ik trouwens heel stijf in benen en rug en is nog maar 7 uur geleden, is dus echt genoeg met dat aantal setjes :).
 
Laatst bewerkt:
Trouwens nog iets heel geks meegemaakt vandaag. Ik was setjes aan het doen met de 3x3x138 DL en plots komt er zo'n niet onbrede kerel naar me (had eerst tien minuutjes zitten fietsen) en vraagt wat voor oefening dat is, en vervolgens zonder dat ik de techniek laat zien pakt ie de bar vast en heft ie de 138kg op één keer..voelde ik me even wel slecht haha.

Kerel die het nog nooit gedaan had, trainde nog maar net, slechte techniek, met onderrugproblemen. :D Echt bizar.

Daarna vertelde ie me dat een mixed grip dient voor de rug op een betere manier te belasten dan een pronated grip, dat had hij "van horen zeggen" in mijn gym van iemand.. toen voelde ik me weer wat beter ;).
 
"Daarna vertelde ie me dat een mixed grip dient voor de rug op een betere manier te belasten dan een pronated grip, dat had hij "van horen zeggen" in mijn gym van iemand.. toen voelde ik me weer wat beter ;)."

Hahaha :D:thumbs:
 
Bill starr week 7 - #3

Bench press:
3x3x76 is leuk om denken dat ik een maand geleden 3x70 met moeite kon.

Full squat:
3x 65/80/90

Rows:
3x3x86 niet strikt :(

Dips:
15x easy
15x easy
12x

Incline Hammer curl en Incline dumbbell curl paar setjes.

RC werk.

Comments: Niet zwaar op assistance want ben zo al enorm vermoeid.
 
Laatst bewerkt:
welke fase vind je nou zwaarder om te doen, 5*5 of 3*3? Ik ben zelf wel benieuwd maar misschien moet ik sommige dingen laten vallen wegens pijntjes.
 
welke fase vind je nou zwaarder om te doen, 5*5 of 3*3? Ik ben zelf wel benieuwd maar misschien moet ik sommige dingen laten vallen wegens pijntjes.

moeilijk te beantwoorden vraag, sinds ik week 7 al opnieuw moest doen stelt het mij al minder in staat om een goed oordeel te vellen.

Laat het me zo stellen: 5x5 is zwaar in de gym zelf, maar de dagen erop kan je goed herstellen en merk je niet meer dat je al 2x gebencht hebt die week bvb.. 3x3 is zwaar in de zin van steeds meer vermoeid en lam worden, meer te vergelijken met een situatie waarin je zegt "ik heb genoeg gehad, ik ga deloaden".

Dat is echter mijn ervaring. Ik ben alleszins blij dat ik het bij de basisoefeningen en assistance heb gehouden die werd voorgeschreven (en niet afwijken zoals Fitie al doet met zn maxen :D) want anders had ik wellicht voortijdig moeten stoppen.
 
Kan me idd wel voorstellen dat je met die load inderdaad een soort van algehele vermoeidheid krijgt. Je gewichten gaan erg goed dus zolang je er baat bij hebt lijkt me een geweldige trainingsmethode.
 
Goede pr op je bank.
 
Kan me idd wel voorstellen dat je met die load inderdaad een soort van algehele vermoeidheid krijgt. Je gewichten gaan erg goed dus zolang je er baat bij hebt lijkt me een geweldige trainingsmethode.

Ik probeer zoveel mogelijk te eten, wat goed lukte voor het herstel in de 5x5 fase maar blijkbaar herstelt je CZS niet zo vlug daarvan, enkel rusten kan me nu nog helpen :) Ga blij zijn als ik maandag nog PR's maak, betekent dat ik nog niet overtraind word.

Goede pr op je bank.

Wacht maar tot maandag, 3x83 bench is coming :D

BTW, na dit schema ga ik German Volume Training volgen voor een paar weken, om eens iets compleet anders te hebben en een achterlijk hoog volume ipv de lage intensiteit. Zit dan weer in de blok, dus wss maar 2x per week trainen. Wordt dan zoiets als 10x10 bench & 10x10 squat in één training.
 
Nette rows man! damn...
 
10*10 squat 2* per week ga je spijt van krijgen:D
 
nice wimmos.. alleen ik neem aan dat het typfoutje is van week 3, #3?

Trouwens een reden dat je BP voor squat deed?
 
Laatst bewerkt:
nice wimmos.. alleen ik neem aan dat het typfoutje is van week 3, #3?

Trouwens een reden dat je BP voor squat deed?

typfout aangepast. Squat was bezet, daarom de bench eerst.
 

Soortgelijke topics

Back
Naar boven