AndroidHealthClinic

From Wimmos To Shredded beast - log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ik bedoelde meer dat of je al bedacht had hoe je per week per lift wilde verhogen. dus bijv

week 2 +7,5
week 3 +5
week 4 +2,5

Is nogal ingewikkeld:

Oefening week 2 / week 3 / week 4

Squat maandag: 5x5 + 6 / + 5 / + 3
Bench maandag: 5x5 ramped ongeveer + 4-6
Rows maandag: 5x5 ramped idem

Squat woensdag: 5x5 + 5 / + 4 / + 2
DL: + 12 / + 12 / + 6
MP: + 5/ + 4 / + 2

Squat vrijdag: 5x5 ramped
Bench vrijdag: 5x5 + 7 / + 7 / + 2
Rows vrijdag: 5x5 +8 / + 7 / + 2


Waarbij de laatste week de PR week is.
 
Laatst bewerkt:
oke wel een aparte indeling idd, gaat lekker zwaar worden in week 4. Ik ga em in de toekomst ook weer doen denk ik maar eerst kijken wat ik er linear nog uitpers. squat is toch ramped neem ik aan vrijdag?
 
oke wel een aparte indeling idd, gaat lekker zwaar worden in week 4. Ik ga em in de toekomst ook weer doen denk ik maar eerst kijken wat ik er linear nog uitpers. squat is toch ramped neem ik aan vrijdag?

whoops, squat vrijdag is ramped idd. Even aangepast. Benieuwd wat ik van PR's haal in week 4, zit een bench van 5x78 bij haha als ik dat haal wil ik maanden karma ;).
 
Bill starr week 2 - # 2

Full squat:
5x5x50

Deadlift:
5x5x110 zwaar

Military press:

5x5x40 zwaar

Chinnen (sup):
5x5


Comments: ging echt moeilijk bij momenten. Ik hoop dat het nog aan mn keelontsteking ligt want ben nog altijd niet optimaal :) In dat geval zal week 3 wel lukken.. Ga ook wat hoger in kcal want heb het nodig!
 
Welke RM's heb je gebruikt in dat excel programma'tje?
 
Welke RM's heb je gebruikt in dat excel programma'tje?

Full Squat: 65x5 -> 1RM = 73
Bench press: 64x8 -> 1RM=79
BB Row: 67x8 -> 1RM=83
DL: 133x3 -> 1RM=141
MP: 47x3 -> 1RM=50

Die RM is de RM die zij voorspellen die ik op dat moment heb. De cijfers die ik ingaf zijn schattingen die ik wellicht kan.
 
Bill starr week 2 - #3

Bench press:
5x5x62

Full squat:
5x 40/45/50/56/60

BB Rows:
5x65 pronated
4x5x65 mixed grip (laatste 2 sets sloppy)

Triceps Cable Pushdown:
3x8x ?

Incline dumbbell curl:
2x8x12
6x12 wou absoluut geen failure dus voortijdig gestopt


Comments: training van 40 minuten (!!!) maar.. moest echt vlug gaan, gym ging sluiten :( daarom train ik niet graag op zaterdag...

Ondanks het feit dat ik me echt volprop met nootjes en eiwitten tegenwoordig was dit toch al zeer zwaar (mede door vlug trainen). De bench was nipt en de rows die waren niet meer met een strikte techniek, kon de bar ook niet meer goed vasthouden.. van zodra dit schema stopt ga ik zeker wat aan mn grip doen (heb een Ivanko Supergripper maar wil hem nu niet gebruiken wegens overtrainen grip).

Aangezien de full squats nog altijd heel easy gaan (ik kan er gemakkelijk jump squats van maken als ik wil) ga ik die in mn schema verhogen zodat ze wat moeilijker worden want verschil met de rows en bench is moeilijk te zoeken, wss iets te zacht begonnen. Ik verhoog de squat van 65x5 naar 70x5 in Excel Sheet. Als het dinsdag nog te makkelijk is verhoog ik nog wat.
 
Overtraining grip.. stop being a pussy wimmos.. Kan heus wel een beetje grip aan het einde erbij doen. Die squats mogen idd wat hoger.. je bencht gewoon meer dan je squat nu.
 
Overtraining grip.. stop being a pussy wimmos.. Kan heus wel een beetje grip aan het einde erbij doen. Die squats mogen idd wat hoger.. je bencht gewoon meer dan je squat nu.

Idd, als je nou eens je kcals wat opkrikt gaat je kracht ook veeel harder voruit.
 
Overtraining grip.. stop being a pussy wimmos.. Kan heus wel een beetje grip aan het einde erbij doen. Die squats mogen idd wat hoger.. je bencht gewoon meer dan je squat nu.

ik wil doen wat ik kan, als het maar helpt. Als je me verzekert dat dat directe gripwerk in mn voordeel werkt dan wil ik het speciaal voor jou wel proberen ;).

Welke grip gebruik je eigenlijk bij die BOR?

Staat er toch? Normaal pronated natuurlijk, maar kreeg last aan mn polsen van teveel knijpen (heb de ligamenten vorig jaar gescheurd en is nog altijd merkbaar nu) en ben maar gaan mixed grip'en.. Mn crush grip zou een pak sterker moeten!

Idd, als je nou eens je kcals wat opkrikt gaat je kracht ook veeel harder voruit.

Helemaal gelijk, ik zal nog meer mn best gaan doen.
 
er rust een vloek op Bill Starr's schema...de laatste 2 ochtenden opgestaan met keelpijn terwijl ik nog 3x per dag antibiotica nam, nu is alles op en nog altijd pijn... Voor de 3e keer naar de arts die bloed heeft laten trekken, is mogelijks viraal (klierkoorts, Epstein Barr,..) zegt ie nu, woensdag volgt de uitslag...

Ondertussen ga ik gwn verdertrainen denk ik.
 
klierkoorts heeft epstein Barr als virus. Hoop dat dit niet in jou lichaam zit hoor. IK heb er bijna 2 jaar last van gehad door niet behoorlijk te rusten. oppassen hoor!
 
klierkoorts heeft epstein Barr als virus. Hoop dat dit niet in jou lichaam zit hoor. IK heb er bijna 2 jaar last van gehad door niet behoorlijk te rusten. oppassen hoor!

Bedankt voor je reactie. Moet er wel bijzeggen dat hij enkel denkt dat het dit zou kunnen zijn omdat de antibiotica niet of niet genoeg werkte, terwijl het een sterke dosis was. Mn klieren staan niet gezwollen en ik voel me niet vermoeid. Kan ook een ander virus zijn natuurlijk, uitsluitsel komt er pas woensdag. Spannend ;).
 
Bill starr - week 3 - training 1

Full squat:
5x5x70 te doen

Bench press:
5x 47 / 54 / 61 / 67 / 74 *

Rows:
5x 50 / 57 / 64 / 71 pronated
5x 78 mixed grip

Chins:
3x 2x 1x
3x 2x 1x


* Omdat ik het met een ecto had over de voordelen van full squaten tov 1/4 squat, ben ik niet zeker of ik nou weldegelijk 74 heb gelift, ging redelijk easy, daarom dat ik twijfelde en dus wou natellen. Was trouwens met arch, is al de 2e training dat ik arch en gaat goed :)

Comments:
- squats heb ik nu verzwaard en ging al veel moeilijker maar ga nog wat verzwaren aangezien week 4 PR week is en ik dan bijna moet failure'en.
- Als die 5x74 bench echt was ben ik heel blij
- rows gingen goed, minder cheaten dan vorige keer en grip was beter
- chins omdat ik het volume wil verhogen en omdat mn speeltuin er geen heeft dus kan ze niet elke dag trainen :(
- het moet gezegd: ik zag er heel goed uit in de spiegel achteraf :D GAY
 
1 week later 7kg meer op benchpress met hetzelfde aantal herhalingen? lekker !
 
Eindelijk progressie in je bench, nette pr!
 
1 week later 7kg meer op benchpress met hetzelfde aantal herhalingen? lekker !

vind ik ook!
Eindelijk progressie in je bench, nette pr!
jap, nu maar hopen dat het blijft vooruitgaan!

Zijn die rows met stop ( pendlay )?
stop op de buik-borst of op de grond? Tot nu toe niet op de grond (wel op buik-borst) maar denk dat ik wel met stop ga gaan trainen want krijg last van mn rug door het positioneren vóór de oefening.



[Afbeelding niet meer beschikbaar]

:D als ik eens goed gemotiveerd ben komt het er wel van.
 

Soortgelijke topics

Back
Naar boven