Fitness Seller

Front delt oefeningen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

royboyiron

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
15 aug 2021
Berichten
827
Waardering
1.423
Lengte
1m78
Massa
78kg
Vetpercentage
15%
Hallo allen,

Mijn voorkant schouder is minder ontwikkeld dan achterkant of zijkant

Wegens een voormalig schouderblessure merk ik dat ik last krijg tijdens front raises. Die pak ik dan ook erg licht, maar doet bij mij vrij weinig.

Nu heb ik arnold presses in mijn routine gedaan. De arnold press lijkt de voorkant schouder wel redelijk te ontwikkelen maar trekt bij sommige workouts flink wat energie uit triceps en borst. Dips zijn enorm pijnlijk

Nu is het bij mij een combinatie van zwakkere schouders, verleden meer aandacht aan rug en borst als gevolg schouders blijven achter.

iemand tips of isolatie oefeningen voor de voorkant schouders. Groot doel is ook weer aansterken van de schouder.

Schouders voor borst pakken is een overweging. In mijn systeem zit de bench press als eerste, dat krijg ik er lastig uit.

Groetjes
 
Incline bench op borst dag en military of overhead press op schouder dag.

Ik kreeg altijd last van front raises. Zijn ook helemaal niet nodig vind ik aangezien je front delts al genoeg pakt met bovenstaande oefeningen.
 
Schouders voor borst pakken is een overweging. In mijn systeem zit de bench press als eerste, dat krijg ik er lastig uit.
Je kan ene keer beginnen met schuin borst. Andere keer beginnen met flat en daarna military press.
Toen ik PPL deed begon ik de ene pushdag met schouders, de andere keer met borst.
 
Laatst bewerkt:
Je kan ene keer beginnen met schuin borst. Andere keer beginnen met flat en daarna military press.
Toen ik PPL deed begon ik de ene pushdag met schouders, de andere keer met borst.
Ja denk in mijn geval dus routine doorbreken. Ik pak sinds dat ik begonnen ben met trainen de bench press als eerste. Loop er instictief automatisch heen.
 
Y raise met dbs en dan op een hoge incline bankje
 
Hallo allen,

Mijn voorkant schouder is minder ontwikkeld dan achterkant of zijkant

Wegens een voormalig schouderblessure merk ik dat ik last krijg tijdens front raises. Die pak ik dan ook erg licht, maar doet bij mij vrij weinig.

Nu heb ik arnold presses in mijn routine gedaan. De arnold press lijkt de voorkant schouder wel redelijk te ontwikkelen maar trekt bij sommige workouts flink wat energie uit triceps en borst. Dips zijn enorm pijnlijk

Nu is het bij mij een combinatie van zwakkere schouders, verleden meer aandacht aan rug en borst als gevolg schouders blijven achter.

iemand tips of isolatie oefeningen voor de voorkant schouders. Groot doel is ook weer aansterken van de schouder.

Schouders voor borst pakken is een overweging. In mijn systeem zit de bench press als eerste, dat krijg ik er lastig uit.

Groetjes
Zorg eerst dat je massa krijgt ipv te concentreren wat nu zgn achterloopt.
Zwakke schouders verbeteren met front press, overhead press
 
Probeer eens met military te experimenteren. Isohold, 5 secs negatief, langzaam uitstoten, explosief uitstoten, 12 reps, 5 reps, etc.

Mijn schouders groeiden als kool door die oefening.
 
DB front raises, zittend en strikt.
1 DB vasthouden met 2 armen en press met "close grip" in lichte incline positie.
 
Ja denk in mijn geval dus routine doorbreken. Ik pak sinds dat ik begonnen ben met trainen de bench press als eerste. Loop er instictief automatisch heen.
Je fysiek is leidend.
Niet je schema of voorkeur.
Misschien toch maar met front delts oefening beginnen.
 
Met bench pak je front delt, met incline bench pak je nog meer front delt. Met military of overhead pak je front delt.

Is een front raise dan geen overkill?
 
Wegens een voormalig schouderblessure merk ik dat ik last krijg tijdens front raises.
Same here, daarom doe ik geen front raise meer. Als je last krijgt van je blessure zou ik deze oefening gewoon vermijden.
 
Thnx zal de meeste van jullie suggesties proberen 🫡
 
OHP en bankdrukken zijn wmb voldoende, doe echt never nooit iets geïsoleerds voor front delt. Zware OHP, facepulls en side raises zijn überhaupt de enige oefeningen die ik specifiek alleen voor schouders pak.
 
Liggende facepulls op een bankje zijn trouwens een aanrader. Top oefening
 
En ja: rotator cuff trainen natuurlijk. Zeker bij zwakke schouders. Laag gewicht, hoog volume (30 reps per setje)
 
En ja: rotator cuff trainen natuurlijk. Zeker bij zwakke schouders. Laag gewicht, hoog volume (30 reps per setje)
Ik begin elke training met rotatorcuff warming up superset.
Cable externe rotatie, cable interne rotatie, lichtgewicht facepulls.

En sinds kort doe ik, als ik UB train, als eerste oefening licht gewicht cable pulldown en een rug oefening zoals lat pulldown. Ik merk dat ik dan veel stabieler borst train omdat er meer spanning op m'n rug staat. Rug blijft hol, schouders naar achter. Werkt bij mij iig heel goed voor m'n schouder blessures.
 
En deze oefening doet bij mij wonderen

Als ik eenmaal warm ben 3 setjes van dit voelt top.
 
Back
Naar boven