Fitness Seller

Front delt + pec massa en kracht disbalans

Bezoekers in dit topic

CelphTitled

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
16 sep 2014
Berichten
314
Waardering
18
Lengte
1m88
Massa
85kg
Vetpercentage
11%
Beste DBBers,

Al vanaf het begin dat ik lift, en dan de overhead press and bench press in het bijzonder, heb ik te maken met een disbalans tussen mijn pecs en front delts.

In het begin uitte dit zich alleen in de oefeningen. Zo was mijn BB OHP nooit mooi recht, de rechterkant leek altijd stukken sterker te zijn. Met BB bench had ik in principe hetzelfde probleem.

Al gauw ben ik overgeschakeld op de DB varianten in de hoop dat dit het krachtverschil teniet zou doen.
Helaas is dit niet het geval en daar komt bij dat ik nu na een goede cut ook daadwerkelijk een serieus verschil zie in massa tussen links en rechts.

Front delts - rechts veel beter ontwikkeld
Pecs - linker pec veel beter ontwikkeld
Triceps - gelijk

Ik heb mij tijden afgevraagd hoe dit nou kan en aangezien het verschil alleen maar groter lijkt te worden heb ik een aantal mensen naar mijn lifts laten kijken. Al gauw werd duidelijk dat het probleem in de BP zit.
Met mijn rechterarm ga ik stukken dieper dan mijn linkerarm zonder dat ik het door heb gehad. Dit heb ik waarschijnlijk altijd gedaan. Het gevolg hiervan is dat ik kennelijk meer front delt heb gebruikt bij de rechterzijde. Ik heb geprobeerd met lichter gewicht te benchen maar automatisch gaat rechts een paar cm dieper dan links...

Om deze reden ben ik onlangs overgestapt op weighted pushups, maar aangezien ik lees dat dit lang zo effectief niet is als BP wil ik toch snel weer terug naar BP.

Zijn er mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt en mij enig advies kunnen geven?

Hoor het graag!
 
Dumbell press pakken ? Niet alleen voor schouders maar ook je chest.
 
Back
Naar boven