MuscleMeat

Front Squat - Andere volgorde voor betere techniek? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

richard1234

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
23 sep 2013
Berichten
627
Waardering
10
Lengte
1m72
Massa
72kg
Vetpercentage
18%
Ik volg het zelfgemaakte schema nu al een aantal maanden en het gaat prima.
Loop nog wat in de problemen met de Front Squat, hier ook al keer topic over gemaakt.

Overal ga ik wekelijks in gewicht omhoog, de enige oefening waar ik last van blijf houden is de Front Squat.

Ik ben begonnen met stand en focussen op de techniek, maar nu na weken blijf ik steken op 35kg en heb nog zeer veel moeite met de techniek.
Nu doe ik zombie front squats, armen recht vooruit voor balans en coordinatie.
Heb er ook over nagedacht om de oefening eruit te gooien maar dat vind ik dan weer zonde.

Tijdje crossed grip gedaan maar beviel toch niet zo, nu sinds 2 weken olympic style.
Ik heb wel last van de polsen en heb het idee dat mijn handen teveel aan het werk zijn, stang teveel druk op de polsen.

Ik volg het onderstaande schema en het punt is dat op het eind na mijn Deadllift sessie en andere oefeningen mijn lichaam aardig gaar is.
Kan het daarmee te maken hebben dat ik er nog zoveel moeite mee heb?

Misschien toch eigen schema droppen en met een bestaand schema bezig gaan?

Workout A

Deadlift 4x6 ( Ramped )
Overhead Press 4x6
Chinups 3x8-12
Front Squat 3x8-12
Dips 3x8-12

Buik:Cable Crunches

Workout B

Squat 4x6
Bench Press 4x6
Barbell Bent-Over-Row 4x6
Side Raises 3x8-12
Calf Raises 3x8-12

Buik: Ab-Roller 3x10a15

dit schema is van SS Babylover waar frontsquat ook als eerste staat:

A
Squat 3x5
Bench 3x5
Chins 15-20 total reps, add weight or use assisted.
Rows 3x5 SUPER STRICT.
Optional: Cable rows, 3x8 bicep work, 3x8 rear delt flyes, do this at your own discretion. If you don't feel like it, don't worry

B
Front squat 3x5
OH Press 3x5
Deadlifts 1x5
Optional: 15-20 reps of dips, 3x8 tricep work
 
bij de frontsquat is het belangrijk dat je je borst naar boven houd, dit vergt veel kracht uit je rugspieren misschien dat het hierdoor komt, verder merk ik zelf bij de frontsquat dat ik het bijna zonder handen kan zolang die maar goed op je schouders ligt, je handenplaatsing zal hier dus weinig mee te maken hebben
 
Frontsquat minder volume per set (3-6 reps) totaalvolume gelijk houden, en voor deadlift plaatsen. Je kan dips ook inwisselen met calf raises als je al je energie grotendeels vebruikt hebt op de dag zelf.
 
Frontsquat minder volume per set (3-6 reps) totaalvolume gelijk houden, en voor deadlift plaatsen. Je kan dips ook inwisselen met calf raises als je al je energie grotendeels vebruikt hebt op de dag zelf.

Zoiets?

Wat is het voordeel als ik Front Squat doe voor de Deadlift, gaat dit niet ten koste met vormbehoud voor de Deadlift.
Moet ik gewicht verminderen met Deadlift omdat ik Front Squat ervoor ga doen?

Is het ook wijsheid om tussen de Front Squat en Deadlift te gaan Overhead pressen.
Dan kan ik wat "uitrusten" voor de Deadlift.

Workout A

Front Squat 4x6
Deadlift 4x6 ( Ramped )
Overhead Press 4x6
Chinups 3x8-12
Dips 3x8-12

Buik:Cable Crunches

Workout B

Squat 4x6
Bench Press 4x6
Barbell Bent-Over-Row 4x6
Side Raises 3x8-12
Calf Raises 3x8-12

Buik: Ab-Roller 3x10a15
 
Probeer het een aantal weken en kijk of het beter gaat.

Dit kan ook, alles kan in principe. Zorg dat je niet all out gaat en wat energie overhoudt als je klaar bent, is soms wat aanpassen hier en daar.

Workout A

Front Squat 4x6
Deadlift 6x4 ( Ramped )
Overhead Press 4x6
Chinups 3x8-12
Side Raises 3x8-12

Buik:Cable Crunches

Workout B

Squat 4x6
Bench Press 4x6
Barbell Bent-Over-Row 4x6
Dips 3x8-12
Calf Raises 3x8-12

Buik: Ab-Roller 3x10a15

---------- Toegevoegd om 20:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:07 ----------

Ik zou eigenlijk ipv side raises iets voor achterkant schouders doen, en de knieflexie heb je maar weggelaten zie ik ;)
 
Klopt wil het zo basic mogelijk houden, exclusief achterkant schouders.
 
zou die cable crunches vervangen door hanging leg(knee raises)
 
Zoiets?

Wat is het voordeel als ik Front Squat doe voor de Deadlift, gaat dit niet ten koste met vormbehoud voor de Deadlift.
Moet ik gewicht verminderen met Deadlift omdat ik Front Squat ervoor ga doen?

Is het ook wijsheid om tussen de Front Squat en Deadlift te gaan Overhead pressen.
Dan kan ik wat "uitrusten" voor de Deadlift.

Deadliften als eerste gaat meer invloed hebben op je vorm bij het frontsquatten als andersom. Ik haal altijd het meeste uit m'n training wanneer ik eerst (front)squat en dan pas deadlift.
 
Ik zou hem even laten voor wat het is en je richten op back squat. Back squat doe je maar 1x per week nu. Als je hem wel blijft doen zou ik vooral zorgen dat je niet teveel herhalingen maakt. Ik doe zelf nooit meer dan 5hh op frontsquat. Probeer ook eens met je 3-1rep max te blijven staan voor ca. 30 seconden.
 
Ik heb ook moeite met FS. Denk dat mijn core te zwak is. Mss front squat en back squat omdraaien voor een tijdje?
 
Wat zijn je doelen?
 
7b38be_d17545400b7c17aaab270b370b56d4dc.jpeg_srz_480_320_85_22_0.50_1.20_0.jpg
Dit is een makkelijke optie als je loopt te kloten met je grip
 
Ik volg het zelfgemaakte schema nu al een aantal maanden en het gaat prima.
Loop nog wat in de problemen met de Front Squat, hier ook al keer topic over gemaakt.

Overal ga ik wekelijks in gewicht omhoog, de enige oefening waar ik last van blijf houden is de Front Squat.

Ik ben begonnen met stand en focussen op de techniek, maar nu na weken blijf ik steken op 35kg en heb nog zeer veel moeite met de techniek.
Nu doe ik zombie front squats, armen recht vooruit voor balans en coordinatie.
Heb er ook over nagedacht om de oefening eruit te gooien maar dat vind ik dan weer zonde.

Tijdje crossed grip gedaan maar beviel toch niet zo, nu sinds 2 weken olympic style.
Ik heb wel last van de polsen en heb het idee dat mijn handen teveel aan het werk zijn, stang teveel druk op de polsen.

Ik volg het onderstaande schema en het punt is dat op het eind na mijn Deadllift sessie en andere oefeningen mijn lichaam aardig gaar is.
Kan het daarmee te maken hebben dat ik er nog zoveel moeite mee heb?

Misschien toch eigen schema droppen en met een bestaand schema bezig gaan?



dit schema is van SS Babylover waar frontsquat ook als eerste staat:

Mobiliteit trainen.
 
Wat zijn je doelen?

Kracht en wat massa ..

Front Squat heb ik puur voor en verwelkomende afwisseling van de Back Squat.

---------- Toegevoegd om 14:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:31 ----------

Ik zou hem even laten voor wat het is en je richten op back squat. Back squat doe je maar 1x per week nu. Als je hem wel blijft doen zou ik vooral zorgen dat je niet teveel herhalingen maakt. Ik doe zelf nooit meer dan 5hh op frontsquat. Probeer ook eens met je 3-1rep max te blijven staan voor ca. 30 seconden.

Front squat en daarna direct over naar deadlift of tussenbeide nog overhead pressen?

De gedachte erachter was zodat ik wat rust heb van de Squat.

Als ik zwaar ben wezen overhead pressen, is mijn bovenlichaam wel wat verzuurd voor het dragen van de stang. Dus weet niet echt wat hier handig in is.
 
Het is wat je zelf wilt.. Front squat doe ik het liefst vooraan m'n training en later deadlift. Overhead press tussendoor kan prima. Zou dat liever niet na deadlift doen.
 
Er zijn oefeningen om je onderarmen re rekken voor de frontsquat.
En je moet idd een sterke core hebben.
Zelf nooit spierpijn maar sinds ik fs wel
 
Update:

Ik heb gisteren eerst Front Squat gedaan 4x6 en het ging echt stuk-ken beter, tussendoor overhead en erna Deadlift.

Het scheelt enorm, ook kan ik uiteraard in gewicht omhoog +20kg extra met de front en Deadlift erna wil nog uitstekend.
Wat ik eerst dacht dat het moeilijk zou gaan om naderhand nog te Deadliften.

Techniek is makkelijker uit te voeren met de Front omdat ik fris ermee begin ipv op het eind.
Minder neiging naar voren te gaan, kan beter recht staan, meer power, kortom een groot verschil.
 
altijd eerst squatvarianten ;)

als je merkt dat je handen teveel moeten doen: zoek op youtube eens op wristmobility (eventueel met extra keyword weightlifting).


succes!
 
Back
Naar boven