XXL Nutrition

Front Squat - Andere volgorde voor betere techniek?

Bezoekers in dit topic

Tijdje crossed grip gedaan maar beviel toch niet zo, nu sinds 2 weken olympic style.
Ik heb wel last van de polsen en heb het idee dat mijn handen teveel aan het werk zijn, stang teveel druk op de polsen.

stretchen van te voren, wat schouder dislocaties en het rollen van de triceps (kan gewoon op de bar) kan al veel verschil maken.
ook zal ik front squats aan het begin doen, als je mobiliteit al niet heel geweldig is wordt het alleen maar lastiger om de bar goed beet te houden na chin ups en OHP doordat je dan toch een lichte pomp hebt.

als ik front squats doe nadat ik gebenched heb krijg ik mijn armen ook moeilijker in positie
 
Ik probeer (front) squats ook altijd als eerste te doen (tenzij het squatrek bezet is). Verder, ik heb blijkbaar niet zo van die flexibele polsen, dus ik heb geleerd om de stang maar met 2 vingers per hand vast te houden in plaats van (bijna) alle vingers. Dat kan gewoon, want het moet in principe zelfs zonder handen kunnen, de stang rust vooral op je schouders. Dit scheelt bij mij enorm qua pijn in de polsen. Maar ik blijf front squats kudt vinden, dat wel.
 
Back
Naar boven