AndroidHealthClinic

Front squat formcheck

Bezoekers in dit topic

mucci

Freaky Bodybuilder
Elite Member
Lid geworden
8 apr 2016
Berichten
6.410
Waardering
7.952
Lengte
1m79
Massa
104kg
Train sinds kort bij iemand thuis en die heeft geen spiegel voor het squatrack. Enerzijds deed dit m’n techniek goed, anderzijds kan ik minder goed corrigeren daar ik niets zie.

Denk dat m’n form degelijk is maar ik merk eenmaal ik uit de ‘hole’ kom m’n heupen eerst omhoog schieten waarna ik op een of andere manier nog kan corrigeren. Niet ideaal natuurlijk en dit wil ik idealiter verbeteren.

90kg

110kg
 
Kijk ook eens op het kanaal van Martins Licis, die is altijd met zijn techniek bezig en extreem goed op de back en front squat.
 
Zijn je stampers nog niet groot genoeg zo? :p

J/k, voor zover ik kan zien, zijn ze goed.
 
Ik zie ze zelden zo goed.
Kijk ook eens op het kanaal van Martins Licis, die is altijd met zijn techniek bezig en extreem goed op de back en front squat.
Bedankt voor de tip! Ik check hem straks even.

Ik ben op zich wel tevreden van m’n vorm maar het is nog niet perfect :P
Zijn je stampers nog niet groot genoeg zo? :p

J/k, voor zover ik kan zien, zijn ze goed.
Beetje extra mag wel :D
 
Zak je qua intentie als eerst met de heupen of door de knieën?

En probeer je zo hard mogelijk te accelereren?
 
Zak je qua intentie als eerst met de heupen of door de knieën?

En probeer je zo hard mogelijk te accelereren?
Probeer eerst door m’n knieën te zakken en dan pas m’n heupen te ‘breken’.
Het zakken doe ik zo gecontroleerd mogelijk zonder er te veel energie bij te verliezen, eens beneden zo explosief mogelijk naar boven.
 
Probeer eerst door m’n knieën te zakken en dan pas m’n heupen te ‘breken’.
Het zakken doe ik zo gecontroleerd mogelijk zonder er te veel energie bij te verliezen, eens beneden zo explosief mogelijk naar boven.
Prima toch. Denk dat je daar goed aan doet, zover ik iets kan zeggen over jouw biomechanische hefbomen (lengte dijbeen tov torso) en enkel mobiliteit. Breek je met backsq (high bar) tegelijk met heup en knie dat je weet?

Mensen met langer dijbeen tov torso (en/of minder enkel mobiliteit) doen het over het algemeen precies andersom.
 
Prima toch. Denk dat je daar goed aan doet, zover ik iets kan zeggen over jouw biomechanische hefbomen (lengte dijbeen tov torso) en enkel mobiliteit. Breek je met backsq (high bar) tegelijk met heup en knie dat je weet?

Mensen met langer dijbeen tov torso (en/of minder enkel mobiliteit) doen het over het algemeen precies andersom.
Hmm weet niet precies of ik het écht tegelijk doe of niet. Heb ik ook een filmpje van maar er is een nummerplaat zichtbaar die ik liever niet online zet. Weet niet precies met welke app ik die kan censureren :thinking:
 
Kan wel zoeken naar iets maar valt weinig op aan te merken imo.
Prima front squats
 
Back
Naar boven