AndroidHealthClinic

Front squats, vermoord mezelf half. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

stefanbegint

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
26 apr 2010
Berichten
1.228
Waardering
37
Lengte
1m78
Massa
84kg
Vetpercentage
12%
Nu ging ik dus front squats proberen vandaag aangezien die meer op je quads gericht waren(coorect me if wrong).
Dus ik denk ik pak eerst is 40kg, met die grip waar je je polsen bijna breekt(geen idee hoe die heet;p)
Maar wil ik zorgen dat die bar niet naar beneden glijdt moet ik hem zo hard tegen me keel aanduwen dat ik in ademnood kom:mad:

Dus ik doe iets niet goed, iemand tips;p?
 
AL het bovenstaande
 
Om de stang goed te laten liggen, gewoon ellebogen omhoog houden, zo hoog mogelijk.. en niet duwen tegen de stang met je handen..

en idd, de filmpjes :P
 
net alle drie bekeken en ga het volgende week weer proberen. Bedankt voor de hulp:)
 
Haha, had ik ook:p Deed geen pijn, maar me adem begon helemaal te ruizen xD!
 
hoe buffer je wordt, hoe beter het gaat :).
 
Om de stang goed te laten liggen, gewoon ellebogen omhoog houden, zo hoog mogelijk..
Dan drukt ie toch alleen maar meer tegen je keel?
 
Grotere schouders kweken, heb je nergens last van..
 
als ik grote schouders kweek en geen squats meer doe, gaan benen achterlopen en er zijn vast wel meer ecto's die het wel kunnen, dus we zullen volgende week zien;p
 
Zelfs ik kan het met m'n ini-mini-schouders, dus dat is inderdaad geen excuus.

Zeker als je niet zoveel spiermassa op je shouders hebt, zit er net voor dat bot een kuil. Blijft de stang perfect liggen, zelfs als je je armen zou strekken.
 
Hoe groter je upperbody mass is hoe moeilijker het word... Je schiuders zijn dan wel groter zodat je het gewicht erop kan leggem, maar je armen zijn ook groter zodat je ze niet meer dubbel kan vouwen, en je handen dus je schouders niet meer kunnen raken...
 
Oke dus gwn lekker doorgaan en schouders meer naar voren doen, dat heb ik wss fout gedaan denk ik.
 
Is clean grip nou wel of niet gevaarlijk?
 
Hoe groter je upperbody mass is hoe moeilijker het word... Je schiuders zijn dan wel groter zodat je het gewicht erop kan leggem, maar je armen zijn ook groter zodat je ze niet meer dubbel kan vouwen, en je handen dus je schouders niet meer kunnen raken...

daarom altijd goed rekken / strekken tussen setjes, alles soepel houden
 
Ik gebruik straps en dat gaat prima.
 
Back
Naar boven