Fitness Seller

Frontsquat ipv back squat tgv schouderblessure

Bezoekers in dit topic

yasmine

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
20 mrt 2011
Berichten
11.885
Waardering
3.601
Massa
40kg
Vetpercentage
> 50%
Hallo iedereen,

sinds ik terug ben gestart met trainen heb ik moeten vaststellen dat ik geen back squats meer kan doen en genoodzaakt ben te frontsquatten.

Ik merk echter nu dat mijn knieen dit veel beter verteren. Dus zelf als mijn schouder de oude mobiliteit zou terugkrijgen, denk ik er aan enkel nog te frontsquatten.
Is frontsquat een volwaardig alternatief?
 
hoi,

Ik ben een groot fan van de squat, toen ik een jaar of 18 was stond ik al met 160kg in mijn nek.

Maar ik had het afgelopen jaar een quad tendinitis scheurtje en front squats gingen pijnvrij. Mijn quad zijn duidelijk meer gedefinieerd geworden en ook merk ik dat mijn rug spieren sterker zijn geworden.

Nog een voordeel; back squats en daarna deadlift is niet echt lekker maar in DL en FS is prima.
Ik doe de FS trouwens met gekruisde armen en de eerste paar weken had ik structureel blauwe plekken op mijn schouders en schuurplekken. Ik denk dat ik ongeveer 75% FS van high bar BS kan.
 
Hallo iedereen,

sinds ik terug ben gestart met trainen heb ik moeten vaststellen dat ik geen back squats meer kan doen en genoodzaakt ben te frontsquatten.

Ik merk echter nu dat mijn knieen dit veel beter verteren. Dus zelf als mijn schouder de oude mobiliteit zou terugkrijgen, denk ik er aan enkel nog te frontsquatten.
Is frontsquat een volwaardig alternatief?

Ja. :)
 
Front squat is zeker prima om te doen. Ik vind ze wat meer belastend aan quads, buikspieren en rug in vergelijken met back squats. Gewoon ervoor zorgen dat je je buikspieren en rug goede aangespannen houdt om te voorkomen dat je niet te ver naar voren leunt.
 
Back
Naar boven