Fitness Seller

Fruit en hypoglycemie

Bezoekers in dit topic

PecFlyer

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
29 jul 2009
Berichten
66
Waardering
0
Hallo, ik ben een nieuw iemand op het forum, maar ik heb wel al heel wat topics gelezen.

Ik wou eigenlijk een vraag stellen, door zo enkele topics te lezen over hypoglycemie, dat de bloedsuikerspiegel zo verhoogt wordt, wou ik voor mijzelf toch zekerheid.

s avonds wanneer ik voor de tv zit, dan eet ik 4 stuks fruit. 4 Appels, ik weet dat dat veel is , maar is dit al een gevaarlijke hoeveelheid voor de suikerspiegel of niet, dan in verband met die hypoglycemie?
Overdag eet ik niet zoet. Wel als tussendoor een stuk fruit of een droge koek ofzo , maar geen chocolade, geen fruitsappen, ... . En bij mij avondmaal redelijk wat gekookte aardappelen.

Ik hoop dat iemand mij meer kan vertellen.
 
Stuk beter als je al dat fruit bij je ontbijt of een van je eerste maaltijden nuttigt. Fructose geeft toch een redelijke hoge insulinepiek af en dat wil je niet echt hebben voordat je gaat slapen.
 
Fructose geeft toch een redelijke hoge insulinepiek af en dat wil je niet echt hebben voordat je gaat slapen.

Dat is volgens mij niet helemaal waar. Het meeste fruit heeft een lage gi-waarde. Fructose wordt niet zo hard opgenomen als glucose, en de vezels in fruit vertragen de opname ook.

In mijn ogen is fruit een prima bron van koolhydraten, ook 's avonds als je daar behoefte aan hebt.
 
Back
Naar boven