1. (werkt op alle apparaten, ook desktop, behalve iphone/ios)

Ontzet Notitie

Fruit en hypoglycemie

Topic in 'Voeding' gestart door PecFlyer, 29 jul 2009.

MuscleMeat to webshop

Bezoekers aanwezig in Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

1. PecFlyer

PecFlyer Cool Novice Topic Starter

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Hallo, ik ben een nieuw iemand op het forum, maar ik heb wel al heel wat topics gelezen.

Ik wou eigenlijk een vraag stellen, door zo enkele topics te lezen over hypoglycemie, dat de bloedsuikerspiegel zo verhoogt wordt, wou ik voor mijzelf toch zekerheid.

s avonds wanneer ik voor de tv zit, dan eet ik 4 stuks fruit. 4 Appels, ik weet dat dat veel is , maar is dit al een gevaarlijke hoeveelheid voor de suikerspiegel of niet, dan in verband met die hypoglycemie?
    Overdag eet ik niet zoet. Wel als tussendoor een stuk fruit of een droge koek ofzo , maar geen chocolade, geen fruitsappen, ... . En bij mij avondmaal redelijk wat gekookte aardappelen.

Ik hoop dat iemand mij meer kan vertellen.

2. jinxx

jinxx Dutch Bodybuilder +15 jaar member

Leuk Bevonden:
    6
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m89
    Massa:
    93kg
    Vetpercentage:
    15%
    Stuk beter als je al dat fruit bij je ontbijt of een van je eerste maaltijden nuttigt. Fructose geeft toch een redelijke hoge insulinepiek af en dat wil je niet echt hebben voordat je gaat slapen.

3. Temujin

Temujin Advanced Bodybuilder +10 jaar member

Leuk Bevonden:
    82
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m76
    Massa:
    83kg
    Vetpercentage:
    12%
    Dat is volgens mij niet helemaal waar. Het meeste fruit heeft een lage gi-waarde. Fructose wordt niet zo hard opgenomen als glucose, en de vezels in fruit vertragen de opname ook.

In mijn ogen is fruit een prima bron van koolhydraten, ook 's avonds als je daar behoefte aan hebt.

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, uw ervaring aan te passen en u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie