XXL Nutrition

Fruit in bodybuilding dieet? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jelle Starreveld

Cool Novice
Lid geworden
10 mei 2022
Berichten
78
Waardering
179
Lengte
1m89
Massa
120kg
Vetpercentage
8%
Dag lezers,

Ik merk dat er wat verdeeldheid heerst over de waarde van fruit in een bodybuilding dieet. Ik ben benieuwd wat jullie mening is. Welke type fruit zouden jullie adviseren of mijden? Hoeveel fruit zou een bodybuilder ongeveer moeten eten? Hoe waardevol is fruit voor de gezondheid? Kun je fruit in grote hoeveelheden eten zolang dit binnen je kcal past of zijn jullie van gedachten dat de suiker content hiervoor te hoog is. Lijkt me een interessant topic om wat knappe koppen bij elkaar te laten komen en wat wijsheid te delen!
Ik ben benieuwd.
 
  • Like
Waarderingen: vntl
Ik gebruik fruit voornamelijk als hulpmiddel om die vieze zure kwark elke dag weg te krijgen
2x75gram frambozen & 2x100gram ananas per dag is wat ik pak
 
Ik zelf eet meestal een appel per dag en 100gr blauwe bessen en soms ander diepvries fruit. Soms meer soms minder ligt eraan waar ik zin in heb.
 
Elke dag blauwe bessen.
Paar keer per week mango
Elke dag een klein appeltje.
 
Eet elke dag banaan, kiwi, citroen, granny smith, blauwe bessen.
soms twee of drie bananen, ligt aan training
 
Toevallig laatst twee stukjes over gezien van Mike Isreatel.



Ongetwijfeld zal Mike bekritiseerd worden door sommigen op dit forum. Maar vanuit de voedingswetenschap gezien heeft hij op dit punt helemaal gelijk.
Het idee dat fruit een dikmaker is of je lever vervet is simpelweg niet wetenschappelijk gefundeerd (ik heb daar in mijn studies diëtetiek en voedingswetenschappen nooit bewijs voor gezien).

Wat mij betreft is fruit prima, juist in bodybuilding. Misschien dat AAS gebruikers zelfs extra voordeel halen uit grotere hoeveelheden antioxidanten? Dat is overigens een aanname / gut feeling van mij.. For what it's worth.

Naast dat fruit een goede bron van voedingsstoffen is, is het ook gewoon lekker en relatief laag in calorieën.
Als bodybuilder ontkom je er niet aan om soms functioneel te eten. Dan maakt fruit dat toch een stuk aangenamer. :)

Persoonlijk eet ik vaak bosbessen en frambozen uit de diepvries met yoghurt en havermout. En ook altijd wel bananen op voorraad om op een lekkere en makkelijke manier mijn carb intake op te krikken.
 
Hoeveel gram fructose kan er eigenlijk opgeslagen worden in de lever? Op welk moment besluit het lichaam om dit te gebruiken voor de aanmaak van ATP?
 
Elke dag een appel en een banaan. Soms een extra banaan in een eiwitshake met brinta en water of melk, lekker. Als ik daar 's avonds nog ruimte/'kcal voor heb.
Appel helpt mij ook om geen opgeblazen gevoel te hebben.
Appelazijn in de ochtend doe ik ook.
Verder, wat er thuis is, behalve kiwi. Daar ben ik blijkbaar allergische voor, elke keer rare kriebel in de keel en krampen.
2 stuks fruit en minstens 200gr groente vind ik bij een normaal voedingspatroon horen. Dus ook voor bbers.
 
Ik eet gelijk na de training altijd een banaan en 100gr bessen (blauwe of frambozen) door mn oats
 
Ik was altijd van mening dat fruit overrated was als je maar genoeg groenten eet? Zelf eet ik elke dag 1 appel en in een bulk vaak ook nog 1 banaan en een sinaasappel pre workout erbij. Waarom ik in een cut minder fruit eet is puur omdat ik dan meer trage koolhydraten kan eten. Wel eet ik dan weer meer komkommers en wortel's
 
Ik zelf eet meestal een appel per dag en 100gr blauwe bessen en soms ander diepvries fruit. Soms meer soms minder ligt eraan waar ik zin in heb.
Elke dag blauwe bessen.
Paar keer per week mango
Elke dag een klein appeltje.
Eet elke dag banaan, kiwi, citroen, granny smith, blauwe bessen.
soms twee of drie bananen, ligt aan training
Ik eet gelijk na de training altijd een banaan en 100gr bessen (blauwe of frambozen) door mn oats
Veel mensen die blauwe bessen eten. Zelf eet ik ook standaard elke ochtend 100g aan blauwe bessen door mijn havermout. Hoog in antioxidanten, fucking lekker en tal van andere voordelen.
 
Laatst bewerkt:
Wel goed afspoelen, zit aardig wat troep(pesticiden) op Blauwe bessen(ook al zijn de meeste pesticiden bestand tegen regenbui)
 
Ik gebruik fruit voornamelijk als hulpmiddel om die vieze zure kwark elke dag weg te krijgen
2x75gram frambozen & 2x100gram ananas per dag is wat ik pak
Ik neem zelf ook meeste dagen ananas. Er zit veel bromelaine in ananas, wat naast een sterke antioxidant, ook een ontstekingsremmende werking heeft. Bromelaine zou ook helpen bij het verteren van eiwitten. Top fruit.
 
Eet elke dag banaan, kiwi, citroen, granny smith, blauwe bessen.
soms twee of drie bananen, ligt aan training
Elke dag een appel en een banaan. Soms een extra banaan in een eiwitshake met brinta en water of melk, lekker. Als ik daar 's avonds nog ruimte/'kcal voor heb.
Appel helpt mij ook om geen opgeblazen gevoel te hebben.
Appelazijn in de ochtend doe ik ook.
Verder, wat er thuis is, behalve kiwi. Daar ben ik blijkbaar allergische voor, elke keer rare kriebel in de keel en krampen.
2 stuks fruit en minstens 200gr groente vind ik bij een normaal voedingspatroon horen. Dus ook voor bbers.
Ik eet gelijk na de training altijd een banaan en 100gr bessen (blauwe of frambozen) door mn oats
Bananen zijn de shit. Snel en makkelijk te eten en fucking lekker. Hoge waarde aan kalium en magnesium, wat ook weer goed voor je bloeddruk kan zijn. Niet geheel onverstandig als je bodybuilder bent.
 
Back
Naar boven