AndroidHealthClinic

Fruit kcal tellen?

Bezoekers in dit topic

Max6126

Novice
Lid geworden
17 jan 2024
Berichten
2
Karma
0
Lengte
1m82
Massa
77kg
Vetpercentage
15%
Hallo allemaal,

Je hoort wel eens verhalen dat je de calorieën van fruit niet hoeft te tellen.
Je kan daardoor zoveel fruit eten als je wilt.

Ik ben zelf gek op kiwi's, appels, bananen en blauwe bessen.
Kan ik hier dan echt heel veel van eten? Of moet ik hier streng op zijn en mn kcal goed uittellen?

Hetzelfde geld overigens ook voor groente.

Zetten jullie elk stuk fruit in de voedings tracker of letten jullie hier minder op?

Alvast bedankt!
 
Fruit sowieso tellen. Altijd.
Groentes misschien niet zo, maar een appel kan al 90 kcal zijn en een banaan 150 kcal.

Dus altijd tellen.
 
Kcal-vrij fruit bestaat (nog) niet dus sowieso neem je die mee in je tracking.
 
Aardappels vallen ook onder groenten schat, je kunt geen onderscheid gaan maken natuurlijk.
Fruit sowieso tellen. Altijd.
Groentes misschien niet zo, maar een appel kan al 90 kcal zijn en een banaan 150 kcal.

Dus altijd tellen.
 
Aardappels vallen ook onder groenten schat, je kunt geen onderscheid gaan maken natuurlijk.

Of je aardappels als ziet ligt aan waar je vandaan komt denk ik, maakt verder ook niet uit want ik zei ook 'groentes misschien niet zo' omdat sommige groentes zijn verwaarloosbaar tenzij je echt enorme hoeveelheden eet.
 
150kcals hier, 100kcals daar, en je komt op een punt dat je niet aankomt of afvalt.
maar water hoef je niet te tellen nee 🤣
 
Aardappels vallen ook onder groenten schat, je kunt geen onderscheid gaan maken natuurlijk.
In Nederland vallen aardappelen niet onder de groentes.

Denk maar aan de AGF-afdeling in de supermarkt en het AVG-tje.

Je punt is wel correct. Er zijn veel groentes die behoorlijk wat kcal bevatten, gewoon alles tellen, zeker je fruit!
 
Na 20:00 uur 's avonds telt het dubbel en nachtelijke kcal tellen niet, mits je het licht in de keuken/huiskamer uit laat en niemand je hoort.
 
Hallo allemaal,

Je hoort wel eens verhalen dat je de calorieën van fruit niet hoeft te tellen.
Je kan daardoor zoveel fruit eten als je wilt.

Ik ben zelf gek op kiwi's, appels, bananen en blauwe bessen.
Kan ik hier dan echt heel veel van eten? Of moet ik hier streng op zijn en mn kcal goed uittellen?

Hetzelfde geld overigens ook voor groente.

Zetten jullie elk stuk fruit in de voedings tracker of letten jullie hier minder op?

Alvast bedankt!
Wat dacht je van alle fruitsuikers ;)
 
Dan zeker met een specialisatie gerontologie, omdat je graag in oude dingen zit te graven?
;)
Zijn werkterrein is bejaarden/verzorgingstehuzien
 
Back
Naar boven