XXL Nutrition

Fruit (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Looney-_-

Cool Novice
Lid geworden
28 jul 2020
Berichten
73
Waardering
28
Lengte
1m87
Massa
81kg
Vetpercentage
12%
Ik zit nu in de 9e week van het cutten. Het gaat erg goed en ben erg tevreden tot nu toe. Ik wil dit graag tot en met 12 weken volhouden. Nu heb ik deze week gekozen voor meer fruit en minder rijst omdat ik wat meer variatie wou. Nu merk ik dat ik minder energie heb deze week. Komt dat omdat fruit sneller is uitgewerkt zoals bijv rijst? Ik eet ongeveer 250-500kcal minder dan dat ik nodig heb per dag. Heb al 3 refeed days gehad.
 
Zijn je macro's met deze aanpassing hetzelfde gebleven?
 
Komt dat omdat fruit sneller is uitgewerkt zoals bijv rijst?

Ja

Fructose valt onder de eenvoudige carbs en rijst onder de complexe carbs

Eenvoudige carbs geven hoge korte energie pieken
Complexe carbs kunnen langzamer afgebroken worden dus geleidelijke afgifte van energie

Persoonlijk zie ik fruit steeds meer als een soort natuurlijke snoep, want glucose of fructose maakt niet echt veel verschil voor je lichaam het is puur de vitamines dat verschil maakt. Grootste gedeelte van mijn vitamines haal ik uit mijn groenten en zorg ik dat ik een paprika per dag eet voor de vitamine c bommen die het zijn, daarnaast pak ik een xxl multivit en 's ochtends een handje frambozen door mijn ontbijt. Voor mijzelf uitgerekend dat ik dan alles binnen krijg en ander fruit is dan 'extra' of voor directe energie tijdens een lange fietstocht. Fruit is eigenlijk dus meer een directe energy boost.

Correct me if im wrong!

Het is wel slim om zo te blijven redeneren als je doet, want met voeding kun je heel wat tweaken en je gedurende dag fris en fruitig ;) blijven voelen!
 
Ja

Fructose valt onder de eenvoudige carbs en rijst onder de complexe carbs

Eenvoudige carbs geven hoge korte energie pieken
Complexe carbs kunnen langzamer afgebroken worden dus geleidelijke afgifte van energie

Persoonlijk zie ik fruit steeds meer als een soort natuurlijke snoep, want glucose of fructose maakt niet echt veel verschil voor je lichaam het is puur de vitamines dat verschil maakt. Grootste gedeelte van mijn vitamines haal ik uit mijn groenten en zorg ik dat ik een paprika per dag eet voor de vitamine c bommen die het zijn, daarnaast pak ik een xxl multivit en 's ochtends een handje frambozen door mijn ontbijt. Voor mijzelf uitgerekend dat ik dan alles binnen krijg en ander fruit is dan 'extra' of voor directe energie tijdens een lange fietstocht. Fruit is eigenlijk dus meer een directe energy boost.

Correct me if im wrong!

Het is wel slim om zo te blijven redeneren als je doet, want met voeding kun je heel wat tweaken en je gedurende dag fris en fruitig ;) blijven voelen!
Top stuk, bedankt voor de info!
 
Back
Naar boven