XXL Nutrition

frustratie

Users who are viewing this thread

Zizona

Novice
+10 jaar member
Lid geworden
15 aug 2006
hallo,
ik train nu al een jaar,
mijn doel was voornaamste afvallen, ik ben 23 kg afgevallen.
Dit dus met cardio en powertraining. Maar nu vind ik dat het tijd is om de powertraining iets hoger te doen.
Ik moet eerlijk bekennen, dat ik in dat jaar, alle lichaamsdelen met hetzelfde gewicht heb getraind (bad me!) maar nu wil ik dus serieus gaan trainen, maar ik zit namelijk met dit:

ik kan al mijn lichaamsdelen met "zware" gewichten bv 30 kg buiten mijn schouders en biceps.
bv dumbbellpress, kan ik totaaaaal niet met 30 kg zelfs niet eens met 20 kg.
maar dan de dumbbell side raise kan ik wel met zware gewichten.

Hetzelfde met mijn biceps, ik kan die trainen met 30 kg maar geen volledige beweging (dumbbell curl zittent kan ik wel maar staand met de gewichten vanaf mijn benen naar boven niet) . en nu vraag ik me af:
-moet ik een gewicht nemen waar ik de beweging wel volledig mee kan doen, of blijven trainen met zwaardere gewichten?
Want persoonlijk vind ik het zo frustrerend dat ik die oefening niet volledig kan met die gewichten, maar dan heb ik het gevoel dat ik met te lichte gewichte train (en zo ook geen vordering kan maken). terwijl ik al de rest wel volledig en goed kan doen met de "zware" gewichten.

advies graag welkom

Maiskorrel

Monstrous Giant
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
17 apr 2007
Ik gebruik voor elke oefening verschillende gewichten, is toch geen probleem.

Je zegt: Ik kan niet dumbbellpressen met 20kg maar je gaat wel curlen 30kg ???

En elke oefening moet je goed uitvoeren. Gewicht is minder belangrijk dan de uitvoering. Gewicht gaat automatisch wel omhoog door te trainen..

UltraX

Competitive Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
20 aug 2006
Ik vidnt het maar wazig, want een normale side raise doe ik maar 12KG, maar dumbbellpress kan ik ruim 20-25 keer 30KG dumbbells. Dus ik snap niet wat jij aan doen bent, probeer jij nu alles zwaar te pakken omdat je aan krachtraining doet? Side raise kun je niet zwaar doen, benchpress kun je wel zwaar doen kwa gewichten.

Jij moet gewoon zwaar in de gewichten zakken, op zo'n verhaal kun je geen beter advies geven dan: Pak lichtere gewichten, leer de uitvoering, dan kun je dumbbell side raise niet meer zwaar doen. Daarnaast leer ook eens wat 'powertraining is. Daarnaast geloof ik niet dat jij 30KG dumbbell curls doen, dat in 1 jaar voor elkaar hebt gekregen, vooral als je zegt dat je niet in gewicht bent gestegen.

Het klinkt alsof jij iemand bent die ik in de gym zou uitlachen om de gewichten die je pakt.

Jiggle

Cool Novice
+10 jaar member
Lid geworden
14 nov 2006
Denk dat ie Dumbbells en Barbell door elkaar gebruikt.

Animallegs

Reborn
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
28 feb 2007
Lengte
1m74
Massa
108kg
Vetpercentage
26%
wou net zeggen. ben echt geen kleine jongen vind ik zelf en train egt zwaar maar boven 20kg dumbbell side raise kom ik echt niet. en als je geen 30kg kunt curlen met dumbbell ga je toch met mindere dumbbells trainen? de oefening moet goed zijn en qua gewicht moet je het zo uit rekenen dat je in de laatste set nèt niet uitkomt met je topgewicht. dat je bijv de laatste 2 zelf niet meer red of gewoon neergooid. Dan groei je en dan doe je je oefening ook goed! succes ;)

riggard

Huge Freak
+10 jaar member
Lid geworden
8 jun 2006
Lengte
1m90
Massa
103kg
Vetpercentage
12%
drop the ego...
ben er zelf ook wel bekend mee hoor, ik zou het liefst zoveel mogelijk gewicht pakken en dan wat smokkelen op de uitvoering, maar helaas is dat niet wat werkt.
je kunt beter een goede vorm gebruiken met je oefening, want anders zal je het vroeg of laat over moeten doen met goede vorm.

begin gewoon met gewichten waar jij de oefening goed mee kan uitvoeren en bouw dan op met een goede uitvoering, als je genoeg doorzettingsvermogen hebt en goed eet dan kom je vanzelf op een punt waarop jij tevreden bent.

UltraX

Competitive Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
20 aug 2006
Ook al cheat hij monsterlijk, zwaardere side raises dan bench presses kan bij een gezond persoon niet, ik zie mezelf al effe cheated 20-25x30KG side raises doen. Dus er klopt zowiezo niks van zijn verhaal, wan dan zijn die side raises maar 1/3de rom ofzo, boven is altijd nog het zwaarste gedeelte bij side raises.

lobstar

Competitive Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
16 apr 2007
Dit kan niet anders dan fout gaan.

Naar boven