XXL Nutrition

frustratie

Users who are viewing this thread

Zizona

Novice
+10 jaar member
Lid geworden
15 aug 2006
hallo,
ik train nu al een jaar,
mijn doel was voornaamste afvallen, ik ben 23 kg afgevallen.
Dit dus met cardio en powertraining. Maar nu vind ik dat het tijd is om de powertraining iets hoger te doen.
Ik moet eerlijk bekennen, dat ik in dat jaar, alle lichaamsdelen met hetzelfde gewicht heb getraind (bad me!) maar nu wil ik dus serieus gaan trainen, maar ik zit namelijk met dit:

ik kan al mijn lichaamsdelen met "zware" gewichten bv 30 kg buiten mijn schouders en biceps.
bv dumbbellpress, kan ik totaaaaal niet met 30 kg zelfs niet eens met 20 kg.
maar dan de dumbbell side raise kan ik wel met zware gewichten.

Hetzelfde met mijn biceps, ik kan die trainen met 30 kg maar geen volledige beweging (dumbbell curl zittent kan ik wel maar staand met de gewichten vanaf mijn benen naar boven niet) . en nu vraag ik me af:
-moet ik een gewicht nemen waar ik de beweging wel volledig mee kan doen, of blijven trainen met zwaardere gewichten?
Want persoonlijk vind ik het zo frustrerend dat ik die oefening niet volledig kan met die gewichten, maar dan heb ik het gevoel dat ik met te lichte gewichte train (en zo ook geen vordering kan maken). terwijl ik al de rest wel volledig en goed kan doen met de "zware" gewichten.

advies graag welkom

Maiskorrel

Monstrous Giant
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
17 apr 2007
Ik gebruik voor elke oefening verschillende gewichten, is toch geen probleem.

Je zegt: Ik kan niet dumbbellpressen met 20kg maar je gaat wel curlen 30kg ???

En elke oefening moet je goed uitvoeren. Gewicht is minder belangrijk dan de uitvoering. Gewicht gaat automatisch wel omhoog door te trainen..

UltraX

Competitive Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
20 aug 2006