MuscleMeat

Für Die Gains (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Aquaexplo

Ripped Bodybuilder
Relnicht
Lid geworden
11 dec 2018
Berichten
3.045
Waardering
5.304
Lengte
1m84
Massa
83kg
Vetpercentage
18%
Ik zit er aan te denken om een keer German Volume Training te doen, omdat ik al een tijdje in deze trainingswijze geïnteresseerd ben en het dus wel een keer wil proberen.(wel voor langere tijd natuurlijk)

Voor de mensen die niet weten wat GVT is, het is een trainingsmanier waarbij je een oefening 10 sets van 10 reps doet, met een redelijk korte pauze(ong. 60 seconde). Je doet dan ook weinig oefeningen per lichaamsdeel.

Wat ik mij afvroeg is wat dan de beste split is om te doen. Ik doe momenteel een PPL split en ga ong. 5 dagen in de week. Kan ik hiermee doorgaan of is het dan beter om een andere split te pakken? zo ja, welke is aan te raden?

Ik hoor graag over ideeën of ervaringen!
 
Correct me if I'm wrong, maar ik dacht dat het bij GVT gangbaar was antagonisten te trainen.
Dus borst-rug op een dag en dan supersetten 10x10 van bijv. Bench Press en Pull-Ups.
Idem voor armen (biceps-triceps), benen (quads-hamstrings) etc.
Ik heb ooit een tijdje een GVT-schema gedaan (zie onderstaand) voor de afwisseling. Het was leuk, maar ik kan niet direct zeggen dat het bij mij voor heel veel progressie heeft gezorgd, althans, niet meer dan een conventioneel schema zoals PPL.
https://www.bodybuilding.com/content/german-volume-training-programs.html
 
Correct me if I'm wrong, maar ik dacht dat het bij GVT gangbaar was antagonisten te trainen.
Dus borst-rug op een dag en dan supersetten 10x10 van bijv. Bench Press en Pull-Ups.
Idem voor armen (biceps-triceps), benen (quads-hamstrings) etc.
Ik heb ooit een tijdje een GVT-schema gedaan (zie onderstaand) voor de afwisseling. Het was leuk, maar ik kan niet direct zeggen dat het bij mij voor heel veel progressie heeft gezorgd, althans, niet meer dan een conventioneel schema zoals PPL.
https://www.bodybuilding.com/content/german-volume-training-programs.html

Bedankt voor je snelle reactie! Ik zag inderdaad ook dat er vaak van antagonisten en supersets gebruik werd gemaakt, maar omdat ik bij een basic-fit sport die meerdere (vaak kleine) verdiepingen heeft door een rare vorm van het gebouw zijn supersets lastig uit te voeren en ook nog eens om te zorgen dat iemand het andere apparaat pakt. (90% van de tijd om de mobiel te trainen:mad:)
Daarom hoopte ik dat iemand anders zou reageren die het zonder supersets doet of een andere split heeft. Anders wordt het toch maar zonder supersets antagonisten trainen of op de apparaten zeiken om mijn territorium te markeren:roflol:
 
Even uit eigen ervaring, GVT in antagonisten supersets doen betekend constant gebruik van armen wat ten koste gaat van de intensiteit en uiteindelijk meer een densiteit programma voor de armen geeft dan een effectief programma voor de targetspieren.

Staar je trouwens ook niet blind op dat HIGH volume. GHVT is van oorsprong gericht op kracht en stamt uit een tijd dat voor krach allen los rep training werd gedaan.

10*10 is uiteindelijk maar 100 reps waarvan de eerste sets meer als "aanloop" sets gedaan worden zodat er uiteindelijk maar een set of 6 als werksets beschouwd kunnen worden.

Als je dan bedenk dat je maar 1 oefening doet per spier(groep) dan hou je 60 werksets over. Niet echt high volume dus ;)
 
Heb al eens een keer bij a 6uur in de gym gezeten, soort gelijke training 4x50reps bij iedere oefening, zoooo lekker de dag erna bv benche 160kg doe ik alleen 4x, pak je 100kg en ga je door naar de 50reps boeit niet of je hem ff neerlegt op laatste als je de 50reps maar haalt. Doe ik 1x in de maand
 
Back
Naar boven