MuscleMeat

Full body 3 daags

Bezoekers in dit topic

Butcher19

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
14 sep 2006
Berichten
2.146
Waardering
17
Lengte
1m65
Massa
70kg
Hieronder mijn schema, variatie daar zorg ik wel voor

Tips / opmerkingen ?

Deadlift: 1x10 en 1x8
Bench Press: 1x10 en 1x8
Squats: 1x10 en 1x8
Military Press: 1x10 en 1x8
Curls (bb, dumbbell, cable) 1x10 en 1x8
French Press 1x10 en 1x8
Seated calf raises 1x20, 1x15 en 1x10
EDIT:
Bent-over rows: 1x10, 1x8

Eventueel aangevuld met nog wat isolatie, maar wil me gewoon op de compound oefeningen richten.

Aantal dagen: 3 (ma, wo, vr), aangevuld met 30 min cardio.
Op niet KT dagen 45 min cardio (di, do eventueel nog een dagje in het weekend)

Bedankt !
 
Laatst bewerkt:
Search eens dan vind je genoeg fb.
 
Klopt, heb al wat schema's doorgekeken. Eerst altijd split gedaan, maar wil nu toch eens full body proberen. Schema's lopen zeer uiteen. Vroeg me af op ik voldoende sets doe en of de cardio niet wat overdreven is.
 
Gaar schema, er zitten nog eens geen rows in ??? Ik zou gewoon 3 verschillende dagen maken. Of 2 workouts en dan cyclen, of nog beter ga rippetoe of billstarr doen. Lijkt wel standaard antwoord te worden op mensen die fb schema`s posten :p
 
Zijn wel heel weinig setjes ja. En cardio kan je ook bijv na je kt doen. Op 2 dagen bijv.
 
Gaar schema, er zitten nog eens geen rows in ??? Ik zou gewoon 3 verschillende dagen maken. Of 2 workouts en dan cyclen, of nog beter ga rippetoe of billstarr doen. Lijkt wel standaard antwoord te worden op mensen die fb schema`s posten :p
Niks mis met fb hoor. Alleen dit schema wel. :p
 
Gaar schema, er zitten nog eens geen rows in ??? Ik zou gewoon 3 verschillende dagen maken. Of 2 workouts en dan cyclen, of nog beter ga rippetoe of billstarr doen. Lijkt wel standaard antwoord te worden op mensen die fb schema`s posten :p

Excuses, was de BOR vergeten.
even wijzigen
 
Gaar schema, er zitten nog eens geen rows in ??? Ik zou gewoon 3 verschillende dagen maken.

Het gaat mij meer of het idee van het schema OK was, een andere dagindeling is dat zo gemaakt (en een setje toevoegen bij iedere oefening). De row oefening was ik vergeten te plaatsten, en mocht het aantal row oefeningen nog te weinig zijn dan komt daar nog een oefening bij.
Zowiezo wil ik de BP, DL en Squats er wel iedere ronde gewoon inhouden.

geinspireerd op : http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/fullbody-voorbeeldschema-158152/
 
Nogmaals, ben benieuwd hoe jullie er nu over denken

D1: Full body
Deadlift: 10,8,6
Bench Press: 10,8,6
Squats: 10,8,6
Bent-over Row: 10,8,6
Military Press: 10,8,6
Barbell Crul: 10,8,6
French Press: 10,8,6
Cardio 30 min

D2: Cardio + kuiten
Seated Calfe Raises: 20,15,10
45 min cardio

D3: Full body
Deadlift: 10,8,6
Bench Press: 10,8,6
Squats: 10,8,6
Seated Row: 10,8,6
dumbbell Press: 10,8,6
dumbbell Curl: 10,8,6
Close-grip Bench Press: 10,8,6
Cardio 30 min

D4: Cardio + kuiten
Seated Calfe Raises: 20,15,10
45 min cardio

D5: Full body
Deadlift: 10,8,6
Bench Press: 10,8,6
Squats: 10,8,6
Chins: 3 sets met zoveel als ik kan
Military Press: 10,8,6
Cable Curl: 10,8,6
Dips: 10,8,6
Cardio 30 min
 
Laatst bewerkt:
elke dag deads + squats, bijna elke dag 3 presses, elke dag bi's en tri's --> overkill
hou het simpel, uit de losse pols:

squats oh press rows + abs
deadz front sq bench chins + kuiten
squats dips cleans + curls
 
Vind hem bagger, 3x per week deadliften heeft weinig zin... Liever 3x per week squatten aan het begin van je training. Wissel ook eens een beetje af met je oefeningen, niet elke dag alles willen doen.
 
elke dag deads + squats, bijna elke dag 3 presses, elke dag bi's en tri's --> overkill
hou het simpel, uit de losse pols:

squats oh press rows + abs
deadz front sq bench chins + kuiten
squats dips cleans + curls
Hoeveel setjes doe je dan? Zoals je zelf verkiest is moeilijk want je mag je niet overdoen.
 
Vind hem bagger, 3x per week deadliften heeft weinig zin... Liever 3x per week squatten aan het begin van je training. Wissel ook eens een beetje af met je oefeningen, niet elke dag alles willen doen.

Blijkt nog niet makkelijk om een fatsoenlijk schema op te stellen voor FB :p
Wat bedoel je precies met de afwisseling ? Mijn inziens doe ik wat betreft de kleinere spiergroepen niet iedere keer dezelfde oefeningen. Die kuiten doe ik bewust bij de cardio dag, omdat het anders teveel wordt op 1 dag.

Wat zou jij precies veranderen ?
 
Ik zou 2 schema's maken workout A en workout B, waarin je wisseld van compound naar bvb unilateraal.

A B
Squat Lunges
R DL DL
BB row Chins
BP MP
side raise front raise
shrugs uprigth row
bicep biceps
triceps triceps

reps bvb 2x 12, 2x9, 3x6 in 1 week, of per 2 weken 2x 15 , 2x 10, 3x5

geen kuiten op je cardio dag

en vergeet abs niet
 
Ik ben van mening dat Porterhouse een prima fb schema heeft geplaatst. Wellicht is het wat voor jou?
 
Vind dat ook niet een optimaal fb schema.
 
Back
Naar boven