Fitness Seller

Full body of toch door gaan met ub/lb?

Bezoekers in dit topic

SemiCR

Cool Novice
Lid geworden
5 mrt 2013
Berichten
63
Waardering
11
Lengte
1m82
Massa
89kg
Vetpercentage
13%
Beste kasten,

Zoals de titel al luid. Ik kom er niet echt uit of ik verder moet gaan met een ub/lb schema of een 5x5 schema volgen zoals stronglifts.

Mijn verhaal in kort: Ik train nu al 11 maanden. Heb de eerste 2 maanden verneukt, ik deed geen squats of deadlifts. Teveel isolaties en machines. Enige compound was bench. Ik ben daardoor goed geblessuurd geraakt aan mijn schouder. Heb toen 2 weken niet gesport en in die tijd onderzocht wat t beste schema was. Ik kwam toen uit bij een ub/lb schema. 4 dagen per week uiteraard, met bench,pullups,deadlifts,squats,bb rows en OH in verwerkt en natuurlijk wat andere algemene oefeningen. Sinds dien gaat t beter met mijn schouder en progressie. Stats van de 3 grote compounds in het begin: RDL 30KG (yup geen conversionele compounds, die ga ik zeker verwerken in de volgende schema) squats: 40KG en bench 30KG. Na 6 maanden trainen zit ik nu op: RDL: 70KG Squats: 80KG bench: 75KG alles 8 herhalingen max.

(( yup ben veel zwakker dan de meesten hier, maar ik ben zelf tevreden met mijn progressie)

Overige stats:
23 jaar
88,4KG
14-15% VP
1,80M
Op het moment aan het cutten
Voeding is prima, alles wordt gelogd en zit tussen de 2400-2600kcal.

Nu mijn vraag, is het slim om te deloaden en verder te knallen met een iets aangepaste ub/lb? Want ik heb zeker geen beginner gains meer, maar ik kan ongeveer 5KG om de 2 weken meer squaten of benchem. Of moet ik alsnog voor een fullbody 5x5 gaan die zo populair is bij beginners? Ik heb geen indrukwekkende stats, maar ik voel me zeker geen noob noch intermetiate. Ik zit er ongeveer tussen.

Lekker lang verhaal haha!
Alle advies wordt enorm gewardeerd.