AndroidHealthClinic

Full body of Ub/Lb?

Bezoekers in dit topic

Dvegas

Novice
Lid geworden
27 dec 2018
Berichten
4
Waardering
1
Lengte
1m70
Massa
92kg
Vetpercentage
25%
Dag iedereen, ik vraag graag jullie mening over dit
Train hier en daar wat laatste maanden wat minder door motivatie dipje maar ben weer gemotiveerd om er weer in te vliegen
Mijn vraag, wat zou ik best doen? Full body of een ub/lb?
Ben voorlopig met doel vet te verliezen, dieet is in check, 2100kcals trainingsdagen 1900 rustdagen (een maat heeft dit voor me opgesteld)
Ben wat mollig aan mijn buik, vet% ongv 25% en 92kg (en ben maar 1,70cm) aan mijn bovenlichaam zie je dat ik getrained heb maar je merkt idd dat ik nooit goed met dieet bezig was
Mijn lifts zijn voorlopig
50kg bench
50kg rows
60kg squats
80kg DLs / 50 Rdls
50kg lat pulldown
30kg ohp (heb moeite met de deze)
Dit zijn ongv mijn compound lifts, weet als ik voor vetverlies(deficit) ga dat ik niet zoveel kracht zou winnen zoals als je zou voor massa gaan (surplus) dusja wat zou ik best doen volgens jullie voor wat vordering te doen ook al ben ik voor vetverlies bezig?
Ben aan het kijken bv naar bodybuilding.com de schemas van Viking bare bones of Fierce 5, eentje is wat meer volume 4x8 en de andere wat minder 3x5 (minder oefeningen ook)
Hier weet ik niet goed welke schemas aan te raden zijn dus daarom dat ik het snel hier wil vragen
 
Dag iedereen, ik vraag graag jullie mening over dit
Train hier en daar wat laatste maanden wat minder door motivatie dipje maar ben weer gemotiveerd om er weer in te vliegen
Mijn vraag, wat zou ik best doen? Full body of een ub/lb?
Ben voorlopig met doel vet te verliezen, dieet is in check, 2100kcals trainingsdagen 1900 rustdagen (een maat heeft dit voor me opgesteld)
Ben wat mollig aan mijn buik, vet% ongv 25% en 92kg (en ben maar 1,70cm) aan mijn bovenlichaam zie je dat ik getrained heb maar je merkt idd dat ik nooit goed met dieet bezig was
Mijn lifts zijn voorlopig
50kg bench
50kg rows
60kg squats
80kg DLs / 50 Rdls
50kg lat pulldown
30kg ohp (heb moeite met de deze)
Dit zijn ongv mijn compound lifts, weet als ik voor vetverlies(deficit) ga dat ik niet zoveel kracht zou winnen zoals als je zou voor massa gaan (surplus) dusja wat zou ik best doen volgens jullie voor wat vordering te doen ook al ben ik voor vetverlies bezig?
Ben aan het kijken bv naar bodybuilding.com de schemas van Viking bare bones of Fierce 5, eentje is wat meer volume 4x8 en de andere wat minder 3x5 (minder oefeningen ook)
Hier weet ik niet goed welke schemas aan te raden zijn dus daarom dat ik het snel hier wil vragen
zelf geef ik de voorkeur aan full body of een 5x5 of een 3x3 ,
waarom splitten als je gedurende week je spiergroepen meerdere keren kunt trainen
 
Hoeveel dagen wil en kan je in de week trainen en wat is je hoofddoel?
Wanneer je max 3* per week kan, en de dagen verspreid zijn is de keus FB snel gemaakt.
Maar mocht je meer willen/kunnen of je kan enkel ma,di,do,vr dan is ub/lb meer voor de hand liggend
 
Ik kan sowiezo meer dan 3 dagen dus kan gerust ub/lb doen,
Doel is vetverliezen en ja aesthetics zoals ze zeggen, weet dat grotendeels dit met dieet te halen is maar daarom dat ik hier snel vraag welke dat jullie me zouden aanraden qua schema (fb of ub/lb) sowiezo een split wil ik niet doen want kan er nie tegen dat ik mijn lichaam maar 1 spier x week doe hehe
 
Dan zou ik persoonlijk voor ub/lb gaan. Combineer t met iets van cardio aan t eind van je training.
Heb je wellicht elke spiergroep maar 2 ipv 3 keer per week, maar wel uitgebreider dan FB, en aanzienlijk flexibeler in te plannen.
Daarnaast kan je met t oog op BF% meer uren totaal sporten, met nog steeds voldoende rust, maar wel meer verbranding onder de streep.
 
Oke dan, zal dan ub/lb kiezen, enige idee als er schemas aan te raden? Anders ging ik die van viking bare bones is testen (misschien 4x6 ofzo ipv 4x8?) Want ze raden die aan voor te bulken of als er nog een schema is dat iemand kan aanraden?
En cardio na training, hoelang zou genoeg zijn? Zou tussen crosstrainer zijn of op een helling stappen worden denk ik
Alvast bedankt voor de hulp
 
Cardio is gewoon een bonus aan verbranding en leuk voor je conditie maar de focus is je krachttraining. Beter dat je 5 minuutjes opwarmt op een crosstrainer voordat je aan de bak gaat en naderhand na 10 minuten er zo ongeveer van afvalt dan dat je na je krachttraining nog energie hebt om een spinningles te volgen.
Qua schema zou ik in de stickys kijken.
Daar is een heel topic van van A user B omtrent een prima Upper Lower schema.
 
Thanks zal dit doen, opwarmen deed ik altijd alleen met opwarm sets zal die 5 minuten cardio doen en dan wa sets gaat waarschijnlijk beter zijn en zien hoeveel ik dan doe na mijn training
Heb hem bekeken en ziet er wel interesant uit zal hem waarschijnlijk doen
Thanks nog voor de hulp :)
 
Back
Naar boven