Fitness Seller

Full body of Upper/Lower (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Indominus91

Novice
Lid geworden
23 jun 2020
Berichten
3
Waardering
1
Lengte
1m70
Massa
90kg
beste dbb'ers

Zit in twijfel tussen deze 2 trainingsmethodes
Hoofddoel is gewichts/vetverlies. Niet in termen van cutten maar echt vetverlies 23+% vp 88kg 169cm
Dieet zit in check, 1900/2000kcal naargelang welke training ik zou doen
Cardio, focus op wandelen opbouwen, misschien 2x lichte hiit (touwspringen, ook opbouwen)
Nuja welke zou in jullie mening misschien beter voor mij liggen qua trainingsaanpak?

Gewichten van oefeningen
Squats x5 55kg
Bench press x5 40kg
Barbell rows x5 35kg
Ohp x5 22.5kg
DL x6 65kg

Zijn lichte nummers maar ben ermee pas begonnen en wil proberen elke training omhoog pushen.
Heb ook een tenniselleboog dat weer wat aan opdagen is (heb een lichte brace maar denk dat ik iets zwaarders moet nemen en evt fisio is bezoeken)

Ook sets+reps.. ben ik beter vanaf met een 3x5/4x5 of 3x8/4x8 qua aanpak? Weet niet wat evt misschien beter zou zijn, meer kracht of hypertrophy gezien de rep ranges

Nog tips en hulp zijn altijd welkom!
Alvast bedankt
 
beste dbb'ers

Zit in twijfel tussen deze 2 trainingsmethodes
Hoofddoel is gewichts/vetverlies. Niet in termen van cutten maar echt vetverlies 23+% vp 88kg 169cm
Dieet zit in check, 1900/2000kcal naargelang welke training ik zou doen
Cardio, focus op wandelen opbouwen, misschien 2x lichte hiit (touwspringen, ook opbouwen)
Nuja welke zou in jullie mening misschien beter voor mij liggen qua trainingsaanpak?

Gewichten van oefeningen
Squats x5 55kg
Bench press x5 40kg
Barbell rows x5 35kg
Ohp x5 22.5kg
DL x6 65kg

Zijn lichte nummers maar ben ermee pas begonnen en wil proberen elke training omhoog pushen.
Heb ook een tenniselleboog dat weer wat aan opdagen is (heb een lichte brace maar denk dat ik iets zwaarders moet nemen en evt fisio is bezoeken)

Ook sets+reps.. ben ik beter vanaf met een 3x5/4x5 of 3x8/4x8 qua aanpak? Weet niet wat evt misschien beter zou zijn, meer kracht of hypertrophy gezien de rep ranges

Nog tips en hulp zijn altijd welkom!
Alvast bedankt
3x per week stronglifts 5x5 is een super goed starterprogramma.
korte, effectieve Fullbody trainingen zodat je nog tijd over hebt voor cardio.
 
Maakt niet uit. Op beide kun je even goed afvallen, want alles draait om de energiebalans, niet om het trainingsprogramma.
 
Leg eens uit wat voor jouw het verschil is tussen cutten en vetverlies ?

Om vetmassa te verliezen zul je moeten cutten , daarbij zul je een gedegen trainingsroutine moeten volgen om dit te stimuleren
 
Leg eens uit wat voor jouw het verschil is tussen cutten en vetverlies ?

Om vetmassa te verliezen zul je moeten cutten , daarbij zul je een gedegen trainingsroutine moeten volgen om dit te stimuleren

Ik versta onder cutten bv mensen die gebulkt hebben goeie massa hebben gehaald en wat lichte vp% stijging die wat willen afvallen en scherper staan

Vetverlies is voor mij gewoon ja mijn vet en gewicht doen verminderen maar sowiezo snap ik dat beide valt onder calorie deficit dusja.. zal gewoon verkeerde inzicht hebben op dat vlak

Dus ik zou beter af zijn bv full body met focus op 5reps bv stronglifts? En best de 8 rep range voor compounds niet doen of eventueel later?
 
Dus ik zou beter af zijn bv full body met focus op 5reps bv stronglifts? En best de 8 rep range voor compounds niet doen of eventueel later?
Nogmaals, dit staat in feite los van cutten of bulken. Maar aangezien je een beginner bent, misschien heb je hier wat aan.
 
Ik versta onder cutten bv mensen die gebulkt hebben goeie massa hebben gehaald en wat lichte vp% stijging die wat willen afvallen en scherper staan

Vetverlies is voor mij gewoon ja mijn vet en gewicht doen verminderen maar sowiezo snap ik dat beide valt onder calorie deficit dusja.. zal gewoon verkeerde inzicht hebben op dat vlak

Dus ik zou beter af zijn bv full body met focus op 5reps bv stronglifts? En best de 8 rep range voor compounds niet doen of eventueel later?
8rep range voorlopig nog laten zou ik zeggen zeg ik zo. Alleen de compounds effectief knallen om zo veel mogelijk tijd voor cardio over te houden als enkel gewicht verliezen je doel is. Dit is genoeg voor behoud van je spiermassa als je voeding verstandig is.
 
Thanks imnewhere voor die link en chrash
Na die link te lezen ga ik voor ICF maar 3x5 ipv 5x5 na het lezen van zijn FAQs dus het zal zeker waard zijn, goeie keuze hoop ik :D

Zou ik in het begin elke training/sessie omhoog gaan qua gewicht of om de week best?
 
Back
Naar boven