AndroidHealthClinic

Full Body Schema 2 x week (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

mladen

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
23 jan 2017
Berichten
454
Waardering
70
Na een tijdje (door persoonlijke shit) weg te zijn geweest wil ik kost wat kost weer terug naar de gym.

Door verplichtingen kan ik maximaal 2 x week trainen. Om die reden denk ik dat het beste is aan de gang te gaan met een full-body schema. Ik zat ook te denken aan 5 oefeningen per sessie.

Ik wil in iedere geval deze oefeningen gebruiken:

Workout A:
*Squat 3 x 6-8
*Bench Press 3 x 6-8
*Barbel Row 3 x 6-8

Workout B:
*Deadlift 3 x 6-8
*OHP 3 x 6-8

Wat is een goede verdeling en de rap range tussen workout A en B als je doel is om sterker te worden met als bijkomstigheid ook wat aan spiermassa op te bouwen?

Welke aanvullende oefeningen zou ik verder kunnen gebruiken?
 
Als je echt sterker wilt worden zou ik eens heeeeel goed naar je agenda kijken, of je niet 3x per week een uurtje kwijt kunt. Dan stronglifts 5x5 doen. Ben je binnen no time sterker.

https://stronglifts.com/5x5/
 
Kan je de wekker niet een keer om 5 uur zetten en om 6 uur 's ochtends voor werk trainen? Lijkt mij erg sterk dat je 16 uur per dag werkt en verder alleen slaapt
 
Kan je de wekker niet een keer om 5 uur zetten en om 6 uur 's ochtends voor werk trainen? Lijkt mij erg sterk dat je 16 uur per dag werkt en verder alleen slaapt
Ik sta al 6 x per week om 6 uur op. Daarnaast is er geen gym om 6:00 open. Laten we zeggen dat ik een heel goed reden heb en het is geen excuus.
 
Ik sta al 6 x per week om 6 uur op. Daarnaast is er geen gym om 6:00 open. Laten we zeggen dat ik een heel goed reden heb en het is geen excuus.
Ok man, wel jammer, het zou je namelijk erg helpen in je progressie. Anytime fitness is trouwens 24/7 open =p
 
Ook geen mogelijkheid om in een pauze of na werk te gaan trainen? Er zijn idd 24 uurs gyms.
Vroeger was t hier ook 5:30 op 6:00 rijden naar werk. dan eerst 7-8:00 trainen en dan werken tot laat... uurtje of 1 a 2 auto naar huis (file..) tegen 20:00 thuis en eten.
Strak schema en heb je soms wel een break van nodig maar t kon wel.
Maar is idd ook persoonlijk wat je kan en wil.
 
Ook geen mogelijkheid om in een pauze of na werk te gaan trainen? Er zijn idd 24 uurs gyms.
Vroeger was t hier ook 5:30 op 6:00 rijden naar werk. dan eerst 7-8:00 trainen en dan werken tot laat... uurtje of 1 a 2 auto naar huis (file..) tegen 20:00 thuis en eten.
Strak schema en heb je soms wel een break van nodig maar t kon wel.
Maar is idd ook persoonlijk wat je kan en wil.
Een van de redenen (naast de verplichtingen) om 2 x te gaan trainen is dat toen ik 3-4x trainde het niet lukte om goed te herstellen. Daardoor dus weleens een blesure opgelopen, de motivatie ging hard naar beneden etc etc.
 
Ok man, wel jammer, het zou je namelijk erg helpen in je progressie. Anytime fitness is trouwens 24/7 open =p
In mijn jongere jaren (toen ik aan de universiteit in Amsterdam studeerde) trainede ik 5 dagen in de week de USC om 7:00 in de ochtend samen met de broertjes van de Geest. Top tijd!
 
Heb je toen ook wel eens gedacht aan een low-medium-high programma? Dan herstel je ook beter.
Maar dat is even terzijde van t niet kunnen qua verplichtingen..
 
Als je dan toch 2x per week voor kracht gaat zou ik persoonlijk bij elke vertical push ook een vertical pull toevoegen. Dus zondag nog een paar sets pull ups. Woensdag kun je ipv bench ook incline bench of incline dumbell press doen.

Edit: Na een aantal weg zou ik elke training een oefening voor kuiten toevoegen. Armen is nog niet nodig met al die rows, pulls en presses. Kan uiteraard wel.
 
Heb je toen ook wel eens gedacht aan een low-medium-high programma? Dan herstel je ook beter.
Maar dat is even terzijde van t niet kunnen qua verplichtingen..
Ja zeker. Deze wisselde ik af met SL5x5 af. 14 weken om 14 weken. Echter op gegeven moment ook lastig te herstellen.
 
Als je dan toch 2x per week voor kracht gaat zou ik persoonlijk bij elke vertical push ook een vertical pull toevoegen. Dus zondag nog een paar sets pull ups. Woensdag kun je ipv bench ook incline bench of incline dumbell press doen.

Edit: Na een aantal weg zou ik elke training een oefening voor kuiten toevoegen. Armen is nog niet nodig met al die rows, pulls en presses. Kan uiteraard wel.
Daar zat ik ook aan te denken. Op de gym hebben we ook een mooie incline pure strength machine die bij mij lekker aanvoelt en krijg er een mooie pump van.
 
Nog suggesties op de schema hierboven?
 
Back
Naar boven