MuscleMeat

Full body + ub lb check (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

CDA

Novice
Lid geworden
24 jan 2015
Berichten
12
Waardering
0
Lengte
1m70
Dag allemaal,

Graag wil ik mijn schema laten checken. Tweemaal per week boks ik (dinsdag en donderdag). Daarnaast vind ik het prettig om nog minimaal drie dag aan fitness te doen. Ik doe geen wedstrijden met boksen, maar mijn trainingen zijn wel pittig. Dus op zijn minst zeer goede cardio-workouts. Omdat ik in het weekend twee dagen achter elkaar train (lees: fitness) en éénmaal doordeweeks heb ik hier mijn schema op moeten aanpassen.

De dagen staan vast in verband met o.a. werk, alleen vrijdag zou ik soms nog extra kunnen trainen als ik mij verveel, maar ik ben mij ervan bewust dat je dan te weinig rust krijgt en daarom laat ik hem het liefst leeg.

Ik warm meestal met 1 a 2 sets lichter gewicht per oefening op alvorens ik naar mijn set-gewicht ga.

Graag jullie feedback:

Maandag: rust

Dinsdag
: boksen

Woensdag (full body):
Squat 3x8
Barbel bench 3x8
Lat pully 3x8
Standing OPH (barbel) 3x8
Standing EZ-curl 3x8
Tricep push down 3x8

Donderdag:
boksen

Vrijdag
: rust

Zaterdag (upper body):
Barbel bench 3x8
Barbel bent over row 3x8
Incline bench 3x8
standing OPH (barbel) 3x8
Skullcrusher 3x8
Standing EZ-curl 3x8

Zondag (lower body):
Squat 4x8
Leg press 4x8
Leg curl 4x8
DL 2x5
Standing calf raise 2xtot max

Groetjes,


Henk
 
Laatst bewerkt:
Schema lijkt me prima, maar niet zo boksen-specifiek.
Je zou bijvoorbeeld kunnen denken aan core oefeningen met rotatie van de romp, plyometrische oefeningen zoals explosieve pushups, etc.
Misschienk leuk om dat aan te passen zodat je fitness en boks-trainingen beter aansluiten.
 
Schema lijkt me prima, maar niet zo boksen-specifiek.
Je zou bijvoorbeeld kunnen denken aan core oefeningen met rotatie van de romp, plyometrische oefeningen zoals explosieve pushups, etc.
Misschienk leuk om dat aan te passen zodat je fitness en boks-trainingen beter aansluiten.

Dank je! Ik doe boksen puur voor de leuk, net zoals fitness. Het gaat mij erom dat het elkaar in elk geval niet bijt. Maar zoals jij terecht opmerkt, is het leuk als je beide kan versterken. Als je nog meer specifieke tips hebt voor oefeningen en ter vervangen voor welke ik nu heb, hoor ik het graag!
 
Dank je! Ik doe boksen puur voor de leuk, net zoals fitness. Het gaat mij erom dat het elkaar in elk geval niet bijt. Maar zoals jij terecht opmerkt, is het leuk als je beide kan versterken. Als je nog meer specifieke tips hebt voor oefeningen en ter vervangen voor welke ik nu heb, hoor ik het graag!

Zo even snel uit het hoofd:


Benen - box jumps, jumpsquats
Borst en armen - plyo pushups, peck deck (geen flyes)
Buik - Schuine crunches, cable abs rotation
Schouders- cable punch
 
Uit eigen ervaring merkte ik dat (na 5x pw kracht training gedaan te hebben) ging over switchen naar 3x kickbox en 2x kracht (fullbody workout). De kickboxtrainingen waren erg pittig, vooralsnog verloor ik in die tijd erg veel spiermassa. Afhankelijk van wat je doel is: fysiek bouwen of conditie verbeteren, zou ik de mate van training ook daarop aanpassen. Feit dat je 3x kracht doet is al wel aan de betere kant dan wat ik deed.
 
Back
Naar boven