AndroidHealthClinic

Full body workout met resistance bands

Bezoekers in dit topic

Frankje

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
26 mei 2004
Berichten
557
Waardering
425
Lengte
1m75
Massa
120kg
Vetpercentage
18%
Hey Buffels!

Ik zoek wat advies voor mijn nichtje om een full body workout te kunnen doen met resistance bands.
Ze wilt voorlopig nog niet naar een sportschool en dus vanuit haar studentenkamer aan de slag.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, hoop 1 van jullie wel! IMHO ziet dit er wel redelijk ok uit.
Tips of aanvullingen?
 
Hey Buffels!

Ik zoek wat advies voor mijn nichtje om een full body workout te kunnen doen met resistance bands.
Ze wilt voorlopig nog niet naar een sportschool en dus vanuit haar studentenkamer aan de slag.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, hoop 1 van jullie wel! IMHO ziet dit er wel redelijk ok uit.
Tips of aanvullingen?

Meuuuuh,.

Als je verder echt geen mogelijkheden hebt, is dit een zeer redelijk alternatief.
Ik heb dit in het verleden vaak toegepast als ik langere tijd in een hotel zat en er geen (goede) gym beschikbaar was.

Het enige nadeel is het grote verschil in weerstandscurve bij oefeningen met banden vs. de reguliere vormen.
Daar waar bij bijvoorbeeld gewone squats, deadlifts en bench presses de weerstand onderin-tot-halverwege- het grootst is, geldt bij de bandvarianten voor het laatste stuk, de lockout.

Mede daardoor heb ik deze manier van trainen op termijn nooit echt als heel effectief ervaren.
(Hangt er trouwens ook wel vanaf hoe getraind je al bent en wat je doelen zijn)
 
Ik weet dat dit precies is wat je niet vraagt, maar liever help je haar, indien mogelijk, zo snel mogelijk de gym in.

Succes!
 
Ik weet dat dit precies is wat je niet vraagt, maar liever help je haar, indien mogelijk, zo snel mogelijk de gym in.

Succes!
Uiteraad is dat de bedoeling, maar dat gaat hem vooralsnog helaas niet worden. Toch bedankt :)
 
Hey Buffels!