AndroidHealthClinic

Full body workout met resistance bands

Bezoekers in dit topic

Frankje

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
26 mei 2004
Berichten
557
Waardering
425
Lengte
1m75
Massa
120kg
Vetpercentage
18%
Hey Buffels!

Ik zoek wat advies voor mijn nichtje om een full body workout te kunnen doen met resistance bands.
Ze wilt voorlopig nog niet naar een sportschool en dus vanuit haar studentenkamer aan de slag.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, hoop 1 van jullie wel! IMHO ziet dit er wel redelijk ok uit.
Tips of aanvullingen?
 
Hey Buffels!

Ik zoek wat advies voor mijn nichtje om een full body workout te kunnen doen met resistance bands.
Ze wilt voorlopig nog niet naar een sportschool en dus vanuit haar studentenkamer aan de slag.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, hoop 1 van jullie wel! IMHO ziet dit er wel redelijk ok uit.
Tips of aanvullingen?

Meuuuuh,.

Als je verder echt geen mogelijkheden hebt, is dit een zeer redelijk alternatief.
Ik heb dit in het verleden vaak toegepast als ik langere tijd in een hotel zat en er geen (goede) gym beschikbaar was.

Het enige nadeel is het grote verschil in weerstandscurve bij oefeningen met banden vs. de reguliere vormen.
Daar waar bij bijvoorbeeld gewone squats, deadlifts en bench presses de weerstand onderin-tot-halverwege- het grootst is, geldt bij de bandvarianten voor het laatste stuk, de lockout.

Mede daardoor heb ik deze manier van trainen op termijn nooit echt als heel effectief ervaren.
(Hangt er trouwens ook wel vanaf hoe getraind je al bent en wat je doelen zijn)
 
Ik weet dat dit precies is wat je niet vraagt, maar liever help je haar, indien mogelijk, zo snel mogelijk de gym in.

Succes!
 
Ik weet dat dit precies is wat je niet vraagt, maar liever help je haar, indien mogelijk, zo snel mogelijk de gym in.

Succes!
Uiteraad is dat de bedoeling, maar dat gaat hem vooralsnog helaas niet worden. Toch bedankt :)
 
Hey Buffels!

Ik zoek wat advies voor mijn nichtje om een full body workout te kunnen doen met resistance bands.
Ze wilt voorlopig nog niet naar een sportschool en dus vanuit haar studentenkamer aan de slag.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, hoop 1 van jullie wel! IMHO ziet dit er wel redelijk ok uit.
Tips of aanvullingen?
Ik zou band pull aparts toevoegen (dus zonder die anterior raise), is heerlijk voor je traps/rear delts, heb je ook geen bevestigingspunt voor nodig zoals bij de facepulls Ook zou ik een push-up variatie toevoegen. Banded push-ups zijn echt super bitching, maar wel een mooi doel om naartoe te werken. + pushups/banded pushups zijn in mijn ogen veel beter voor je borst/triceps ontwikkeling dan een banded chest press aangezien de kracht curve van de band niet echt geweldig is.

Banded side raises werken overigens wel vrij aardig. Banded biceps curls kun je ook doen.

Een deel van die training vind ik zelf beter werken om gewoon body weight te doen.
Een banded squat wordt pas zwaar op het punt dat je sowieso al het sterkste bent (wanneer je bijna staat), dan vind ik een jumping squat of jumping lunge zelf vele malen intensiever dan een banded squat, kunt ook een rugzak vullen met een kilo of 20, zelfs dat werkt beter dan squatten met zo'n band imo. Ook kun je bijvoorbeeld met booty bands crab walks doen die je benen aardig in de fik zetten.

Dus ik zou voor zo iets gaan:
- Jumping squats / lunges (bovenbenen, billen, hamstrings) (beginnen met body weight lunges/squats en zodra die goed gaan de 'jump' toevoegen)
- body weight glute crab walks of met booty band (buitenkant billen, billen, bovenbenen) (kosten echt geen drol)
- (banded) push ups (borst, voorkant schouders, triceps)
- banded lateral raise (zijkant schouders)
- band pull aparts (achterkant schouders / bovenrug)
- banded seated back row (bovenrug/ lange rugspieren)
- optioneel calf raises op een verhoging (kuiten)

Heb je mooi full body training waar je amper/geen materiaal voor nodig hebt en wat je parcour style mooi in rondjes kunt doen.

Omdat het een nichtje betreft laat ik biceps curl er uit. Als ze vind dat het niet genoeg focus legt op benen dan zou je de lateral raise mooi kunnen vervangen voor de oefening die je niet hebt gekozen bij jumping squat/lunges.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven