MuscleMeat

Full Body workout (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lukaku

Novice
Lid geworden
4 jan 2012
Berichten
13
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
63kg
Dag iedereen, ik heb een vraagje.
Zou er mij iemand kunnen helpen met een full body workout schema.
Welke oefeningen ik zou 'moeten' doen e.d.
Enkel de benen zou ik liever niet trainen, aangezien ik al voetbal en ik graag mijn snelheid zou behouden.( tenzij jullie dit wel aanraden)

Ik zou maandag, woensdag,vrydag en zaterdag fitnessen.

Dank bij voorbaat :)
 
Benen trainen word juist wel aangeraden, en voetbal is lang niet genoeg voor je benen.
Ik denk dat je het best gewoon rond kan kijken tussen trainingschema's die hier al staan en dan kijken wat jij denk dat wel lekker traint.
Een goed trainingsschema wat echt lekker voor je ligt kan iemand anders niet voor je maken.
 
Squatten 5x5 zal juist je snelheid en explosiviteit in het spel bevorderen, dus dit is zeker wel aan te raden. Dat je van voetbal alleen sterke benen krijgt is een beetje een mythe.

Verder zal ik je Rippetoe aanraden, lees je wel even goed erover in voordat je er aan begint. Als je vragen hebt kan je die altijd hier stellen natuurlijk.
 
Voor ik de vraag krijg zal ik het zelf zeggen : ik ben al ongeveer 6 maand bezig met een full body en nu door de examens zijn mijn bezoeken gereduceerd tot 2 x/week. Maar in februari wil ik terug 4 x / week gaan en nu wil ik dus een 'echt' schema van mensen die er veel over weten. Ik hoop dat jullie me willen helpen
 
Heb je dat schema van je full body ook? dan kunnen er misschien nog tips gegeven worden en dergelijk ?
 
Rippetoe is zo echt als het maar zal worden voor beginners. Vergeet niet je er goed in te inlezen en vooral niet vergeten je voeding op peil te houden en te deloaden.
 
Nu doe ik schouders, biceps, triceps, borst ( 3 oefeningen ) en rug 1 oefening..
Volgens mij is dit te veel voor sommige spiergroepen en te weinig voor andere.. Kan er iemand een vb posten vn een fullbodyworkout voor 4 dagen/week aub.. Dan weet ik waar ik naar toe moet werken met mijn schema..
 
dit zou het dan worden :

Waarbij ik dit schema 3 x herhaal :

Rug : pull-ups en Bent-over barbell rows

borst : BP en incline barbell press

schouders : dumbbell presses en behind neck presses

benen : squats

biceps : alternate dumbbell curls en preacher curls

triceps : pushdowns en parallel-bar dips

Is dit goed? Of zou ik per spiergroep nog een oef bijnemen? En hoeveel sets en reps moet ik doen van elk?
 
Waarom kies je niet voor een 5x5 Stronglift schema?
 
Veel en veel te veel
 
Squatten 5x5 zal juist je snelheid en explosiviteit in het spel bevorderen, dus dit is zeker wel aan te raden. Dat je van voetbal alleen sterke benen krijgt is een beetje een mythe.

Verder zal ik je Rippetoe aanraden, lees je wel even goed erover in voordat je er aan begint. Als je vragen hebt kan je die altijd hier stellen natuurlijk.
Ik denk niet dat hij zijn benen niet wil trainen, ik denk dat hij zijn benen niet wil vermoeien omdat hij ook al voetbalt.;)
Verder is rippetoe een goed schema, maar ik veronderstel dat zijn voetbal voorrang heeft. Uit ervaring weet ik dat het moeilijk is om voetbal te combineren met een schema als rippetoe. Uiteindelijk krijgen je benen te weinig rust (was toch zo in mijn geval).

Wat het training schema betreft. Lijken mij ook veel oefeningen. Met 4dagen in de week zou ik eventueel een 4daagse split doen. Dan kun je een benendag inlassen, en die dan eventueel minder zwaar trainen als de rest. Ik denk wel dat het je spel positief zal beïnvloeden als je je benen traint, maar ze moeten natuurlijk genoeg rust krijgen.
Je kan je misschien wat basseren op het 5/3/1 schema van wendler.
 
Dag iedereen, ik heb een vraagje.
Zou er mij iemand kunnen helpen met een full body workout schema.
Welke oefeningen ik zou 'moeten' doen e.d.
Enkel de benen zou ik liever niet trainen, aangezien ik al voetbal en ik graag mijn snelheid zou behouden.( tenzij jullie dit wel aanraden)

Ik zou maandag, woensdag,vrydag en zaterdag fitnessen.

Dank bij voorbaat :)

Voor iedereen die een FB schema zoekt

Voorbeeld Fullbodyschema.
optie 1 of 2
Bankdrukken 2x8 3x8
Squats 2x8 3x8
Militarypress 2x8 3x8
Chinnen 2x8 3x8
Deadlift 2x8 3x8
Standingcalfraises 25/22/20 1 been om en om.
Bicepsbb.curl 2x8
Tricepsbb.ext. 2x8
Shrugs 2x8

Uit te voeren:

Maa-Woe-Vrij
of
Maa-Do-Zo-Woe-Zat etc. met optie 1 aanbevolen voor beginners.

Algehele warming-up +-10min. op Crosstrainer en rekken en strekken.




Mijn Tabs worden niet geaccepteerd 2x8 is optie 1 en 3x8 is optie 2

FB schema uitvoeren op 55-70% van 1RM

misschien kun je hier wat mee ?
 
Lijkt mij vrij veel. Zeker voor een beginner. Die moet zich meer concentreren op de grote compounds in mijn ogen.
 
Back
Naar boven