AndroidHealthClinic

Shocking Full Body Workouts Are Dead - Bro Splits Are Back

Bezoekers in dit topic

Dumbel

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
30 jul 2011
Berichten
432
Waardering
128
Lengte
1m90
Massa
114kg
Vetpercentage
10%

Benieuwd wat mensen hiervan vinden. Ben er zelf nogal sceptisch over maar hoop stiekem dat het waar is. Zal leuk zijn om weer volgens split-routine te kunnen trainen. :rolleyes:
 

Benieuwd wat mensen hiervan vinden. Ben er zelf nogal sceptisch over maar hoop stiekem dat het waar is. Zal leuk zijn om weer volgens split-routine te kunnen trainen. :rolleyes:


Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het er volledig mee eens ben.
Waar die gespannen hype dan weer in ene vandaan komt begrijp ik geen bal van.

Hoezo shocking? Niets schokkends aan.
Niks nieuws onder de zon dus, ik roep dit al jaaaaaaaaren.

"Intensity defines the type of adaptive response, but Volume determines the magnitude of that response"
Dus: puur voor hypertrofie doeleinden, zal een split waar alle spiergroepen circa 2x per week worden getraind met flink wat volume de beste optie zijn.

Dat wil overigens niet zeggen dat er geen plaats is voor geperiodiseerde cycli van FB training, maar dat de eerder genoemde manier van split de hoofdmoot van je training moet uitmaken.
 
Laatst bewerkt:
Heb de video niet gekeken maar de typische "bro-split" heeft een frequentie van 1x per week per spiergroep.
 
Heb de video niet gekeken maar de typische "bro-split" heeft een frequentie van 1x per week per spiergroep.
Ja vandaar ook dat ik het 'shocking' vond :o
 
Heb de video niet gekeken maar de typische "bro-split" heeft een frequentie van 1x per week per spiergroep.

Mjaa, daar had ik even autistisch overheen gekeken.

Voor mij is iedere indeling die afwijkt van een FB namelijk een split.

Maar 1x per week frequentie a la een 'brosplit' gaat het hem inderdaad niet worden, helemaal niet zonder PEDS.
 
Laatst bewerkt:
Alleen afgaande van de titel, wanneer zijn bro-splits weg geweest???

Er is hier en daar een harde FB kern die flink z'n stem laat horen, maar die harde kern is maar relatief klein. Als je om je heen kijk wat het merendeel van de wereld dot is dat bro-split 1

Trouwens, wanneer je een split doe die zich al jaaaaarenlang in praktijk heeft bewezen is het dan nog wel Bro?
 
Alleen afgaande van de titel, wanneer zijn bro-splits weg geweest???

Er is hier en daar een harde FB kern die flink z'n stem laat horen, maar die harde kern is maar relatief klein. Als je om je heen kijk wat het merendeel van de wereld dot is dat bro-split 1

Trouwens, wanneer je een split doe die zich al jaaaaarenlang in praktijk heeft bewezen is het dan nog wel Bro?

Ondanks dat werkt de bro-split voor heel veel mensen niet en is wetenschappelijk bewezen dat die manier van trainen ook niet optimaal is voor hypertrofie en kracht. Bro-split is leuk als je een paar keer per jaar kuurt.
 
Ik draai nu een week of vier high frequency (6x p/w FB) en het werkt voor mij beter dan PPL of UB/LB. Brosplits heb ik nog nooit geprobeerd. Train inmiddels twee jaar fanatiek. Aanleiding om het eens te proberen was dit artikel: High frequency bodybuilding
 
Onder 'bro-split' versta ik alle spiergroepen 1 x in de week trainen. Voor de meeste mensen is dat te weinig.
 
Ondanks dat werkt de bro-split voor heel veel mensen niet en is wetenschappelijk bewezen dat die manier van trainen ook niet optimaal is voor hypertrofie en kracht. Bro-split is leuk als je een paar keer per

Ik draai lang genoeg mee om te weten dat bro-splita prima werken, ook voor natural.

Als je de FB indoctrinatie van nu loslaat en neutraal gaat zoeken kom je ook onderzoek tegen met als uitkomst dat dit soort splits effectief kunnen zijn.

De effectiviteit van een trainingsmanier moet je imo ook op langere termijn zien. Misschien is iets niet optimaal, maar als je er plezier in heb waardoor je blijf trainen is het uiteindelijk effectiever dan een optimaal schema waar je na een paar maanden je zakken van vol heb en daardoor stop met trainen.
 
Onder 'bro-split' versta ik alle spiergroepen 1 x in de week trainen. Voor de meeste mensen is dat te weinig.

Voor heel veel mensen die ik ken werkt het op de lange duur prima. Zeker als ze de intensiteit flink opschroeven.
 
Back
Naar boven