AndroidHealthClinic

Full body

Bezoekers in dit topic

Casio

Novice
Lid geworden
8 apr 2018
Berichten
20
Waardering
1
Ik wil een nieuw full body schema maken. Ik heb meerdere vragen hierover.
Is '1' oefeningen per spiergroep genoeg? Dan wel vooral compound.
Dus bijv.
Squat
Bench
Pull up
Shoulder press
bicep curl
tricep extension
calf raises
hanging knee raises
en leg curl.

Stel je volgt dit schema 3x per week. Zijn dit dan teveel oefeningen in een training? En is 1 oefeningen per spier per training wel genoeg?
Andere schema's bestaan vooral uit de volgende oefeningen:
Squat
Bench
Rows
Shoulder press.

Maar hoe zit het dan met kuiten bijvoorbeeld?

MVG
 
Wat zijn je doelen? Powerlifting of bodybuilding gericht?
Indien je voor PL gaat zal je focus inderdaad gaan liggen op de compounds zoals je tweede schema. Bodybuilding gericht zou ik fullbody links laten liggen en voor een split kiezen.
 
Wat zijn je doelen? Powerlifting of bodybuilding gericht?
Indien je voor PL gaat zal je focus inderdaad gaan liggen op de compounds zoals je tweede schema. Bodybuilding gericht zou ik fullbody links laten liggen en voor een split kiezen.
Split is voor een natty niet de beste optie. Daarnaast kan ik niet elke dag trainen. Ik kan drie keer per week. Ik wil spiermassa en kracht. Mijn vragen in de post zijn nog niet zo beantwoord.
 
1 compoundoefening per spiergroep is in beginsel genoeg ja.

Kijk bijv. eens naar 5 x 5

Wat zijn je stats / trainingservaring ?
 
Split is voor een natty niet de beste optie. Daarnaast kan ik niet elke dag trainen. Ik kan drie keer per week. Ik wil spiermassa en kracht. Mijn vragen in de post zijn nog niet zo beantwoord.
Fullbody is in ieder geval voor BB niet de beste optie, je kan daar nooit genoeg volume en (relatieve) intensiteit in krijgen. Een Ub/Lb of push/pull split kan je ook prima 3x per week doen, als je alles doortelt pak je elke spiergroep 3x/2weken.
 
1 compoundoefening per spiergroep is in beginsel genoeg ja.

Kijk bijv. eens naar 5 x 5

Wat zijn je stats / trainingservaring ?
Ik heb '1' jaar ervaring. Ik heb van alles geprobeerd en ben 5k in spiermassa aangekomen. Niks bijzonders dus. Ook vele maanden stilgezeten in dat jaar. Ik wil nu serieus beginnen alleen wil ik een goed schema maar even over jou 5x5 opmerking zulke schema's zie ik wel maar hoe zit het dan bijvoorbeeld met je kuiten?
 
Ik heb '1' jaar ervaring. Ik heb van alles geprobeerd en ben 5k in spiermassa aangekomen. Niks bijzonders dus. Ook vele maanden stilgezeten in dat jaar. Ik wil nu serieus beginnen alleen wil ik een goed schema maar even over jou 5x5 opmerking zulke schema's zie ik wel maar hoe zit het dan bijvoorbeeld met je kuiten?

Kuiten heeft nog geen prio in beginnersschema´s (je pakt ze enigzins mee met squatten).

Je kunt bijv. calf raises toevoegen als je dat wilt (zou ik dan wel altijd als laatste pakken)
 
Kuiten heeft nog geen prio in beginnersschema´s (je pakt ze enigzins mee met squatten).

Je kunt bijv. calf raises toevoegen als je dat wilt (zou ik dan wel altijd als laatste pakken)
Ja maar das toch basically het hele probleem, dan doe je een 5x5 wat voornamelijk uit squat bench soulder press en pullups bestaat bijv en dan mis je kuiten buik bicep tricep trapezius en tuurlijk je pakt ze enigszins mee maar daarmee komen die gains niet. mijn volgende vraag dus: als ik dit schema pak Squat
Bench
Pull up
Shoulder press
bicep curl
tricep extension
calf raises
hanging knee raises
en leg curl.
dan heb ik alle spieren gehad maar is 1 oefening x3 per week genoeg? en werkt didt uberhaupt?
 
5 x 5 = Bench / Shoulderpress / Bent over row / Squat en Deadlift

Daarmee pak je in beginsel (in de basis) alles, (in meerdere of mindere mate).

En daarmee komen die gains WEL, tenminste als je voeding en rust ook on point zijn.
 
5 x 5 = Bench / Shoulderpress / Bent over row / Squat en Deadlift

Daarmee pak je in beginsel (in de basis) alles, (in meerdere of mindere mate).

En daarmee komen die gains WEL, tenminste als je voeding en rust ook on point zijn.
Dus daarmee gaan mijn armen ook groeien?
 
Back
Naar boven