MuscleMeat

Full squat de koning der beenoefeningen?

Bezoekers in dit topic

munken

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
9 feb 2003
Berichten
131
Waardering
0
Ik vertsa het soms niet goed. Vroeger heb ik 3 jaar aan een stuk geprobeerd om mijn benen te doen groeien en dit lukte amper.
Toen ik overstapte naar powerlifting begon ik full squats en deadlifts te doen, 2 maal per week.
Mijn benen groeiden als bloemkool en blijven groeien. De broeken die ik moet kopen zijn allemaal iets te lang omdat mijn billen niet zouden spannen in mijn broek. Ze hebben nu zeker een omtrek van 70 cm, terwijl ik maximum 5à6 reeksen/set doe.
Zijn al die andere oefeningen dan zo waardeloos en is er maar één oefening die echt helpt om massieve benen te krijgen?
Een vriend van me vroeg me welke oefening hij moet doen voor zijn benen maar gelooft mij niet
Zeg eens......
 
Squat is zeker een goede oefening voor de benen. Maar ik denk dat je toch ook een aantal andere oefeningen moet toepassen om een algehele been ontwikkeling te krijgen.
Je hamstrings met deadlifts of leg curls. En presses vind ik persoonlijk ook erg lekker voor mijn quadriceps.
 
de squat, met genoeg variatie, kan je benen heel harmonieus ontwikkelen.

ik ken enkel 2 mensen met benen om "U" tegen te zeggen, Orhan (powerlifter) en Filiep (bodybuilder) bijden hebben bij dezelfde persoon leren squatten :D
 
Originally posted by Spike
de squat, met genoeg variatie, kan je benen heel harmonieus ontwikkelen.

ik ken enkel 2 mensen met benen om "U" tegen te zeggen, Orhan (powerlifter) en Filiep (bodybuilder) bijden hebben bij dezelfde persoon leren squatten :D

Ben van mening dat je toch niet alles eruit haalt door alleen te squaten. (ook niet wanneer je Hack squats, front squats en sissy squats gebruikt).
 
ik heb het bewijs voor mijn neus :D

natuurlijk kan het in sommige gevallen beperkend zijn, maar echt, orhan heeft benen waar veel bodybuilders van zouden kwijlen
 
Ik ben persoonlijk ook niet ontevreden met mijn benen. Volgens mij is dit mijn beste spiergroep, en ik heb de voorbije enkele 2 jaar enkel gesquat en gedeadlift. Als ik zwaar ga ben ik de dag nadien nog altijd stijf tot in mijn gat!
Daarmee denk ik dat de squat goe is voor de ruwe massa, als bodybuilder kan je dan nog bijschaven door enkele oefeningen te doen als "definitieoefeningen"
 
ik geloof niet in definitieoefeningen.

Je hebt compound. Je hebt isolatie.

Als isolatie dan de defenitieoefening is..........you're opinion. My opinion.....
gewoon een isolerende oefening voor een bepaalde spiergroep.
Ik zie geen verschil tussen het aankomen in ruwe massa en het aankomen in gedefineerde massa. Bijschaven doe je door te cutten.

Meningen ?
 
Originally posted by Ilya
.... ik geloof niet in definitieoefeningen .... Bijschaven doe je door te cutten .... Meningen ? ....

Mening - mee eens :D tja zou niet weten wat ik er aan toe zou moeten voegen.

Basis oef > 'schoon' bulken > groot worden
Cutten > dieet > defenitie (en nog steeds groot zijn :D).

Groet Smalluser :thumb:
 
Voor massa zijn compound oefeningen is altijd beter, maar isolatie oef. laten wel toe dat je beter kan focussen op de specifieke spier die je wil doen groeien. Beiden zijn bij BB nodig maar resulteren enkel in toename van spiermassa. Sommige oef. hebben gewoon een ruimere bewegingsuitslag waardoor ze beter geschikt zijn voor bb. Echter, spierdefenitie krijg je door een aangepast dieet, heeft niets met de keuze v/d oef te maken.
 
squatten is super voor beenspiergroei ! kben 3-4 maanden geleden ook begonnen met serieus trainen van me benen...met squatten in t speciaal... hard op geoefend om de juiste beweging te krijgen..

merkte na 2 maanden al dat veel broeken strakker en strakker gingen zitten... zelfs nieuwe broeken :D
 
Squat like an animal and grow like a beast.
Hoe staan jullie om te squatten, met de benen wijd of dicht bij elkaar?
 
ikkuh stuk wijder als schouderbreedte, om diep te te gaan that is!
 
Back
Naar boven