MuscleMeat

Full squat pijn in zij (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Cariaef

Novice
Lid geworden
23 aug 2017
Berichten
9
Waardering
0
Hoi allen,

Wanneer ik een full squat doe krijg ik in m'n rechter zij, net boven m'n heupbot, een knijpende pijn. Het voelt alsof iemand een stukje vel daar pakt en erin knijpt. Dit heb ik alleen op het moment dat ik het diepste zit. Door deze pijn moet ik stoppen met het uitvoeren van m'n squats in die set. De pijn is trouwens gelijk weer over. Weet iemand hier raad mee? Is het verstandig om in het vervolg iets minder diep te gaan.

Thanks!
 
Straalt deze pijn nog uit of blijft het net boven je bekken rand lokaal zitten.
Kun je misschien op een afbeelding aangeven waar precies deze pijn zit?
 
De pijn straalt niet uit, is ook maar heel kort maar wel intens. Ik heb op de afbeelding een rood stipje gezet op de plek. Het gebeurt trouwens alleen als ik met een barbell (dus gewicht) squat. Met een BW squat merk ik niks. Ook alleen m'n rechter zij, nooit links

0122-S-new.ai_-436x272_01.png
 
Is het echt je zij? Het ziet er nu uit dat het rechts voor zit.

Een squat in de diepste positie vergt veel mobiliteit. Niet elk mens bezit voldoende mobiliteit maar kan toch in deze positie komen door compensaties in het lichaam toe te passen. (bijvoorbeeld bekken kantelen en/of rug bollen)
Vaak zie je bij atleten in de bodempositie een buttwink ontstaan. Ga eens na of dat bij jou het geval is of dat je in de bodem positie het vermogen hebt je bekken stabiel te houden. Mocht er een buttwink ontstaan dan komt dat vaak door verkorte hamstrings of kuitspieren maar het zou ook door je buikspieren kunnen komen. Als daar flinke restricties zitten dan trekken je buikspieren je bekken aan de voorzijde naar boven waardoor de kanteling ontstaat.

Onderzoek je buikspieren ook eens op triggerpoints daar waar jij het pijnsignaal krijgt.
Een verstoring rondom je bekken is nooit een op zichzelf staand probleem. Het is verstandig om de integriteit van het hele bekken te laten onderzoeken omdat een verstoring hier het hele lichaam beïnvloed.
 
Laatst bewerkt:
Is het echt je zij? Het ziet er nu uit dat het rechts voor zit.

Een squat in de diepste positie vergt veel mobiliteit. Niet elk mens bezit voldoende mobiliteit maar kan toch in deze positie komen door compensaties in het lichaam toe te passen.
Vaak zie je bij atleten in de bodempositie een buttwink ontstaan. Ga eens na of dat bij jou het geval is of dat je in de bodem positie het vermogen hebt je bekken stabiel te houden. Mocht er een buttwink ontstaan dan komt dat vaak door verkorte hamstrings of kuitspieren maar het zou ook door je buikspieren kunnen komen. Als daar flinke restricties zitten dan trekken je buikspieren je bekken aan de voorzijde naar boven waardoor de kanteling ontstaat.

Onderzoek je buikspieren ook eens op triggerpoints daar waar jij het pijnsignaal krijgt.

Oké, thanks voor de tips! Het is inderdaad meer voor, je hebt gelijk! Ik zal er op letten en als dit het geval is er iets aan doen! ☺️
 
Gebruik je een riem?

Kan ook een zwakke plek in de buikspier zijn die door de verhoogde intraadominale druk extra belast wordt.
 
Back
Naar boven