XXL Nutrition

Full Squat: Te holle rug (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

blanex

Advanced Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
9 apr 2003
Berichten
809
Waardering
0
De titel zegt het eigenlijk al. Ik doe full (sumo) squat en kreeg het commentaar (kritiek is welkom, maar mag die gast niet zo) dat ik bij het omhoog komen vanuit stilstand een te holle rug trek. Bestaat dat: EEN TE HOLLE RUG???
 
wat een bullshit, zo lang je maar niet bol trekt.
 
Lijkt mij ook niet kunnen, of je moet met je hoofd je kont aan kunnen raken, ja, dan wel ja.
 
als je rug echt te hol is, moet je je heupflexoren stretchen (iliopsoas). Verder zorgen dat je je bekken goed naar voren kantelt bij buik oefeningen, om deze in een betere positie te krijgen.
 
Mijn onderrug wordt sowieso in verband met een oude blessure teveel belast als ik 'm erg hol maak, dus ik hou 'm meer ehm .. hollig recht? :D
 
hollig recht haha nee duidelijk omschreven weer :D
 
Te hol is imo ook niet goed. Knel je dingen in je onderrug af. Je moet hem recht houden, eventueel met een lichte holling. Tenminste imo.
 
moeten ze tegen hem zeggen:

core_march_1b.jpg
 
Te hol is imo ook niet goed. Knel je dingen in je onderrug af. Je moet hem recht houden, eventueel met een lichte holling. Tenminste imo.

Is het ook niet zo dat holling wordt bepaald per persoon. Daar bedoel ik mee dat een ieder zijn balans probeert te vinden. Voor de een dus een hollere rug om zo het zwaartepunt (van de zijkant gezien) in het midden te houden. Voor de ander dus een rechtere rug.

Of is het zo dat je een te holle rug krijgt als je probeert vanuit beneden het gewicht niet met je benen omhoog te duwen, maar meer met je rug?
 
Back
Naar boven