AndroidHealthClinic

Full upperbody workout met dumbbells

Bezoekers in dit topic

Als ik dit soort antwoorden blijf krijgen wordt het inderdaad nooit wat,
maar goed, ik zoek wel weer verder..
Je hebt toch ook voldoende antwoorden gekregen waar je wat aan hebt denk ik? Indien je gaat blijven volhouden tot iemand zegt dat je schema en aanpak goed is ben je nog wel even bezig vrees ik.
 
Is ook zo..

Ik pak nog een aantal oefeningen erbij die hierrboven zijn gegeven. En verhoog mij sets naar 4 ipv de 2 die ik had.
Nu wil ik nog wel één ding vragen.
Wat is het beste om te doen, 4 sets achter elkaar. en dan door naar de volgende oefening.
Of 2 keer alle oefeningen en dan 2 sets per keer

Persoonlijk denk ik de 2e maar de eerste zal qua intensiteit wel veel beter zijn
 
Hu ? Waarom direct zo aanvallend,
ik ben nieuw tot dit, je kan mij ook gewoon helpen ..
kost net zoveel moeite dan mij verstandloos noemen
Ik noem je niet direct verstandloos, maar moest gewoon hieraan denken, omdat ik in dit topic opmerkingen had gepost als "ik train geen benen, want ik voetbal". :roflol: Ook kwam het niet direct over als vragen om advies, maar meer als statement dat je benen trainen niet nodig is.
Hallo allen,
Hoe meer video's ik op youtube kijk hoe meer desorrienteert ik raak.. Het lijkt wel of ze allemaal wat anders
zeggen. Ik hoor echt heel graag jullie advies.

Ik hoef alleen upperbody, want ik train ook 2 keer in de week met voetbal training mn benen! En daarnaast ga ik dus volledig voor bodybuilding met 3 keer in de week thuis trainen met dumbbels en een bench. (ik heb boven op zolder mn eigen workout room gemaakt)

Ook houd ik me volledig aan mn voedingsschema, daar ben ik inmiddels redelijk bekend mee!
Tips:
- Gooi je huidige schema in de prullenbak;
- Stop met het kijken van Youtube-filmpjes;
- Ga een degelijk schema volgen, tips en links zijn door anderen al gegeven;
- Focus hierbij op de compounds;
- Mocht je toch per sé thuis willen trainen, schaf dan in ieder geval een barbell en bij voorkeur squat rack aan; daarmee kun je wel een redelijk basis leggen;
- Verder ben ik wel benieuwd naar je voeding (macro's).

Tot slot:
Je maakt mijn dag wel weer een beetje goed met je schema:
upload_2018-8-10_10-27-51.png

:hahaha:
Sorry, no offense.
 
Ik noem je niet direct verstandloos, maar moest gewoon hieraan denken, omdat ik in dit topic opmerkingen had gepost als "ik train geen benen, want ik voetbal". :roflol: Ook kwam het niet direct over als vragen om advies, maar meer als statement dat je benen trainen niet nodig is.
Fair enough =p. Ik doe trouwens bij de club wel wat krachttraining met de benen, maar ik heb al wat oefeningen toegevoegd die ik thuis na de voetbal training doe!
 
https://imgur.com/a/ZIJIwpN

Dit is mijn geupdate trainingschema, denk dat dit er al stuk beter uitziet.. qua gewicht zie ik met de training zelf, en ik hou een lijst bij. Voelt een oefening te makkelijk, dan add ik wat gewicht. Voelt een gewicht veel te zwaar en kan ik het absoluut niet afmaken dan doe ik de volgende training met iets minder gewicht.

Nu nog steeds de vraag of ik 4 sets achter elkaar zou moeten doen, of alle oefeningen met 2 sets, en dan uiteindelijk allemaal 2 keer.
 
https://imgur.com/a/ZIJIwpN

Dit is mijn geupdate trainingschema, denk dat dit er al stuk beter uitziet.. qua gewicht zie ik met de training zelf, en ik hou een lijst bij. Voelt een oefening te makkelijk, dan add ik wat gewicht. Voelt een gewicht veel te zwaar en kan ik het absoluut niet afmaken dan doe ik de volgende training met iets minder gewicht.

Nu nog steeds de vraag of ik 4 sets achter elkaar zou moeten doen, of alle oefeningen met 2 sets, en dan uiteindelijk allemaal 2 keer.
Lijkt nog steeds nergens op. Lees dit eens door:
https://forum.bodybuilding.nl/topics/trainingsprogrammas-voor-beginners.412841/
 
Doe 3 sets achter elkaar, en voelt de 3de set nog makkelijk, probeer je een 4de af te werken. Als dit lukt, gewicht omhoog volgende keer, als dit niet lukt, met zelfde gewicht blijven oefenen tot het wel lukt;
Voel je je een dag niet goed of moe, stop dan na 3 sets.
 
Doe 3 sets achter elkaar, en voelt de 3de set nog makkelijk, probeer je een 4de af te werken. Als dit lukt, gewicht omhoog volgende keer, als dit niet lukt, met zelfde gewicht blijven oefenen tot het wel lukt;
Voel je je een dag niet goed of moe, stop dan na 3 sets.
Super bedankt voor de reactie!
 
Mooi altijd hoe krachttraining hier eigenlijk start met een mentale krachtmeting :)

Conclusie: hou je aan de schema's en tips van dit forum, ontdek hoe je lijf hierop reageert, wees geduldig (probeer iets niet 3 trainingen, maar gewoon 4-6 weken alvorens je een conclusie trekt) en trek je eigen conclusies op basis hiervan. Succes! en werk aan je voeding.!
 
Laatst bewerkt:
Mooi altijd hoe krachttraining hier eigenlijk start met een mentale krachtmeting :)

Conclusie: hou je aan de schema's en tips van dit forum, ontdek hoe je lijf hierop reageert, wees geduldig (probeer iets niet 3 trainingen, maar gewoon 4-6 weken alvorens je een conclusie trekt) en trek je eigen conclusies op basis hiervan. Succes! en werk aan je voeding.

Haha tja inderdaad, maar als men zegt dat het nergens op lijkt dan wil ik toch wel graag weten waarom en verbeteren =p
Vooral omdat ik nog een beginnen ben. Voeding heb ik bijna helemaal inorde qua schema!
 
Ik heb het doorgelezen en ik kan niet echt iets vinden waardoor mijn schema nergens op slaat.
Ik heb thuis mijn eigen "gym"gemaakt en bezit alleen over dumbbels, daarom doe ik alleen dumbbels oefeningen.

Dan zou ik nog een rechte 30 mm baar kopen en een EZ baar en wat schijven. Kost niet veel. En geeft je veel meer mogelijkheden.
 
Dan zou ik nog een rechte 30 mm baar kopen en een EZ baar en wat schijven. Kost niet veel. En geeft je veel meer mogelijkheden.
Ga ik zeker ook doen in de toekomst,
voor nu houd ik het eerst bij dit, en wil ik het maximale uit dumbbels halen en opdrukken en dat soort dingen.
Daarmee kan ik voor nu nog genoeg progressie boeken. Wat denk jij/jullie van mijn huidige dumbbell oefeningen?
Je mag het waardeloos vinden, maar ik hoor dan ook graag waarom zodat ik er mee bezig kan gaan =)
 
Ga ik zeker ook doen in de toekomst,
voor nu houd ik het eerst bij dit, en wil ik het maximale uit dumbbels halen en opdrukken en dat soort dingen.
Daarmee kan ik voor nu nog genoeg progressie boeken. Wat denk jij/jullie van mijn huidige dumbbell oefeningen?
Je mag het waardeloos vinden, maar ik hoor dan ook graag waarom zodat ik er mee bezig kan gaan =)

Ik zou er liever nog meer uithalen en van in het begin met dumbbels en barbels aan de slag gaan.

Ik zie niet in wat er beter is aan het maximale uit de dumbbels te halen ipv trainingen te doen met dumbbels en baren. zo een baar kost mss 30 euro.
 
Ik zou er liever nog meer uithalen en van in het begin met dumbbels en barbels aan de slag gaan.

Ik zie niet in wat er beter is aan het maximale uit de dumbbels te halen ipv trainingen te doen met dumbbels en baren. zo een baar kost mss 30 euro.

Ik train op zolder wat schuin afloopt, als ik het te hoog te dan klapt het denk ik tegen wanden aan.. Ik wil dat gaan verbouwen maar ik heb pas over 2 maand
vakantie
 
Ik train op zolder wat schuin afloopt, als ik het te hoog te dan klapt het denk ik tegen wanden aan.. Ik wil dat gaan verbouwen maar ik heb pas over 2 maand
vakantie

Er zijn veel oefeningen met een baar die niet boven je hoofd komen.
 
Waarom halfbakken beginnen met minder gainzz (ja met 2x een z) dan gelijk goed van start en optimale resultaten.
En ik durf eigenlijk wel te zeggen dat je voeding ruk is, zonder het gezien te hebben.
 
Waarom halfbakken beginnen met minder gainzz (ja met 2x een z) dan gelijk goed van start en optimale resultaten.
En ik durf eigenlijk wel te zeggen dat je voeding ruk is, zonder het gezien te hebben.

Denk hetzelfde.
 
Ik zou er liever nog meer uithalen en van in het begin met dumbbels en barbels aan de slag gaan.

Ik zie niet in wat er beter is aan het maximale uit de dumbbels te halen ipv trainingen te doen met dumbbels en baren. zo een baar kost mss 30 euro.
Ik was trouwens al aardig kapot me
Waarom halfbakken beginnen met minder gainzz (ja met 2x een z) dan gelijk goed van start en optimale resultaten.
En ik durf eigenlijk wel te zeggen dat je voeding ruk is, zonder het gezien te hebben.

Als ik alles geef met dumbbels, wat is het verschil dan ?
Dit is trouwens mijn voedingschema, als hier wat mis mee is zou ik het ook graag horen! https://imgur.com/a/VeuHghj
 
Back
Naar boven