XXL Nutrition

Fullbody 2x per week (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

woterman

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
27 okt 2006
Berichten
33
Waardering
0
Eerst maar even wat details zoals gevraagd wordt in de sticky:
- Ik train ongeveer een maand of 6
- Mijn doel is groot en sterk te worden :), massa dus.
- Mijn prioriteiten zijn vooral massa en kracht in mijn benen. Ik doe namelijk ook handbal, en zou graag hoger springen en harder gooien. Verder vraagt mijn borst de meeste aandacht, mijn kracht in bench press gaat namelijk niet echt omhoog.
- Apparatuur die ik heb zijn veel machines en losse gewichten.
Ik kan eigenlijk maar twee dagen in de week trainen. Ik train namelijk al voor handbal op dinsdag, donderdag en een wedstrijd op zondag. Verder werk ik op vrijdag, dus blijft alleen maandag en woensdag over. Als ik een zondag geen wedstrijd heb ga ik wel de sportschool in op zaterdag. Maar dat gebeurd niet vaak.

Daarom heb ik een fullbody schema die ik iedere maandag en woensdag doe.

Rug:
Pullmachine (met kabel) (lijkt op bent over row) 3 sets 12,10,8
Lat pulley (front) 3 x 12,10,8
Chinups 3 x 12,10,8 (deze doe ik op een of ander machine, zodat ik geholpen word omhoog, aangezien 12 rauwe chinups nog niet willen lukken).

Borst:
Hier wissel ik vaak wat af, ik doe in ieder geval 3 oefeningen.
Bench press/Dumbbell press 3 x 12,10,8
pec deck 3 x 12,10,8
schuine press op een machine (bovenkant borst) 3 x 12,10,8

Benen:
Squat 3 x 12,10,8
Legg press 3 x 12,10,8
Leg extension/leg curl 3 x 12,10,8

Schouders:
Ook hier doe ik iedere keer wat anders maar wel twee oefeningen, vaak doe ik het volgende:
lateral raises 3 x 12,10,8
dumbbell shoulder press 3 x 12,10,8

Armen:
Biceps curl/preacher machine (ene keer de een, andere keer de andere oefening) 3 x 12,10,8
Triceps dip 3 x 12,10,8 (ook weer met hulp zoals bij de chins)

Buik doe ik soms, dan doe ik 3 setjes leg raises.

Verder nog wat extra stats: ik ben 17 (bjina 18), 1,85m lang, weeg nu 69 kg ben +- 7 kg aangekomen sinds ik begonnen ben 6 maanden geleden. Mijn vetpercentage ligt laag.

Verder is de manier van training dat ik een setje rug doe, meteen door naar setje borst en daarna meteen door naar het volgende setje rug. Zo doe ik de hele training.

Is dit een goed schema? Heeft het nut om meer oefeningen voor borst erin te gooien om sneller vooruit te gaan met mijn borst? Is de manier van trainen goed?

Alvast heel erg bedankt!
 
Mooi schema , zou zelf na 6 maand proberen over te gaan naar 10x i/d 4 weken.

Maa-Do-Zon -Woe-Zat- Maa-Do-Zon- Woe-Zat. en langzaam het te gebruiken gewicht verhogen.


voeg Deadlifts en militarypress. en shrugs in .

:thumb:
 
Oke bedankt! ik zal de deadlifts, militarypress en de shrugs erin gooien.
 
ik vind het nogal veel voor 1 training. Hoelang denk je ermee bezig te zijn? Ik zelf zou het wat inkorten.
 
Ik doe er ongeveer een uur over. Maar ik doe alles achter elkaar door, een setje voor spiergroep A en dan meteen een setje voor de volgende spiergroep B zodat A kan rusten, en dan weer verder met een setje voor A. Zo doe ik het de hele training, op een gegeven moment moet je even een pauze inlassen als je duizelig begint te worden, maar verder kun je lekker doorgaan.

Maar wat zou ik dan moeten schrappen denk je?
 
Back
Naar boven