MuscleMeat

Fullbody 3 keer per week schema, meningen gevraagd (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Siemenn

Cool Novice
Lid geworden
29 apr 2014
Berichten
96
Waardering
36
Lengte
1m85
Massa
80kg
Hoi allemaal,

Ik train nu +/- zo'n 5 jaar 3 keer per week waarvan 3 jaar zonder schema's. Het afgelopen jaar heb ik een sport zolder gemaakt (foto). Ik heb een rack, bench, barbell, pulley, landmine, hex bar en losse gewichten. Geen dumbbells want de grootte beviel me niet. Ik sport altijd full body, met als doel om 'redelijk' gespierd en sterk te zijn, doch niet meteen zichtbaar voor de buitenwereld.

Ik sport nu dus nog steeds 3x per week full body. Maandag - woensdag - zaterdag meestal.

Mijn vorige schema (paar maanden) betrof steeds 4 oefeningen met 2-3 minuten herstel tussen door:
A. Pullups 3x8, Rack Pull 3x8, Landmine Squat 3x1.5x10 en Press 3x10

B. Bench Press 3x8, Hip Thrust 3x10, T-Bar row 3x10, Bulgarian Split Squat 3x10

C. Hex Squat 3x6, Incline Bench 3x8, Seated Cable Rows 3x10, Cable Pull Through 3x12

Ik vond hem fijn, maar de sessies waren 'kort' voor mijn gevoel en ik miste leuke andere oefeningen.

Nu heb ik het volgende bedacht, een superset full body workout, met daarbij aan het eind nog mogelijkheid voor armen of buik:

A. Bench Press 3x6 / Single Seated Rows 3x15
Pullups 3x8 / Lateral Raises 3x10
Rack Pull 3x8 / Landmine Squat 3x1.5x12

B. T-Bar Row 3x8 / Plate Pinch Press (?) 3x8
Hip Thrust 3x10 / Bulgarian Split Squat 3x10
OHP 3x10 / Lat Pulldown 3x10

C. Hex Squat 3x6 / Landmine RDL 3x12
Incline Bench Press 3x8 / Seated Cable Rows 3x10
Shrugs 3x8 / Straight Arm Pulldown 3x12

Wat denken jullie hiervan? Ik word wel blij ben meer oefeningen en sneller tempo. Ik moet echter oppassen vanwege een kwetsbare onderrug. Daarom doe ik geen squats en deadlifts (behalve de hex variant). Daarnaast momenteel herstellende van een schouder blessure.

Dank voor het meedenken!
 
Laatst bewerkt:
Als het goed voelt blessure technisch en je haalt er plezier en progressie uit. Gewoon doen.
 
Back
Naar boven