Fitness Seller

Fullbody 3x per week tips? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ano_91_1

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
15 mei 2007
Berichten
731
Waardering
5
Ik wil dit schema binnekort gaan volgen.

maandag:
Squat
bench press
deadlift
calf raises

woensdag:
squat
military press
bent over row
leg curl (doe die er ook zeker bij)

vrijdag:
squat
incline bench press
chinup
curls & dips

Wat kan iknog veranderen aan dit schema?
 
Ik wil dit schema binnekort gaan volgen.

maandag:
Squat
bench press
deadlift
calf raises

woensdag:
squat
military press
bent over row
leg curl (doe die er ook zeker bij)

vrijdag:
squat
incline bench press
chinup
curls & dips

Wat kan iknog veranderen aan dit schema?

dit is geen schema maar een rijtje met oefeningen
 
Ik wil dit schema binnekort gaan volgen.

maandag:
Squat
bench press
deadlift
calf raises

woensdag:
squat
military press
bent over row
leg curl (doe die er ook zeker bij)

vrijdag:
squat
incline bench press
chinup
curls & dips

Wat kan iknog veranderen aan dit schema?

Ik hoop dat de gevorderden me hier kunnen aanvullen maar stel je dagen op met hoofd compounds en vul ze evt aan isolatie oefeningen. Squat en deadlift zou ik persoonlijk niet op 1 dag doen. En FUllbody hoort FULL te zijn en bijv maandag doe je je rug niet naast de DL. Ik zou de DL vervangen door bijv rows en de calfs schrappen. Curls/extensions schrappen of evt toevoegen als extraatje.
 
Ik hoop dat de gevorderden me hier kunnen aanvullen maar stel je dagen op met hoofd compounds en vul ze evt aan isolatie oefeningen. Squat en deadlift zou ik persoonlijk niet op 1 dag doen.
Gaat perfect samen IMO. Het is dan ook een fullbody, je moet wel dingen samen doen.

En FUllbody hoort FULL te zijn en bijv maandag doe je je rug niet naast de DL.
Je doet ook geen borst naast de bench press en schouders naast de bench press. DL is toch een rugoefening?
Al kunnen er altijd wel wat chinups bij

edit: al ben ik natuurlijk geen gevorderde.
 
Laatst bewerkt:
1. Gaat perfect samen IMO. Het is dan ook een fullbody, je moet wel dingen samen doen.

2. Je doet ook geen borst naast de bench press en schouders naast de bench press. DL is toch een rugoefening?
Al kunnen er altijd wel wat chinups bij

1. Voegde er wel bij dat dat IMO was - ik vind het minder fijn om te doen in 1 sessie.

2. VOnd alleen dat rows/chins ipv DL op die dag beter had geweest voor het 'totaal' plaatje...... en wat de DL betreft, pak je je reet en hams ook bij naast je erector spinae.
 
1. Voegde er wel bij dat dat IMO was - ik vind het minder fijn om te doen in 1 sessie.

2. VOnd alleen dat rows/chins ipv DL op die dag beter had geweest voor het 'totaal' plaatje...... en wat de DL betreft, pak je je reet en hams ook bij naast je erector spinae.
Ja, deadlift neemt dan ook heel je achterkant, en dus ook de rug. Maar als je rows of chins in de plaats van deadlifts zou doen, waar doe je dan deadlifts?
edit: ipv squat op een andere dag?

Je kan trouwens voor squats ook met een light/medium/heavy systeem werken, en dan deadlifts op een light day doen.
 
Ja daar heb ik veel aan..
Dat is niet echt een tip of aanpassing..


ik bedoelde dus te zeggen:

geef meer info
- hoeveel sets
- hoeveel rust
- welke reprange
- hoe intensief

op alleen dit kun je dat schema van je echt niet beoordelen
 
Was meer puur op die dag gezien ik geen squat+deadlift zou doen. Hij had die squad al staan dus leek het mij beter om die dan te vervangen. Ik zou bijv 1 week 2x DL doen en 1x squat en die week erop 2x squat en 1x DL.

Wat ik lekker vond bijv was
Chins
Benchpress
DL
Incline Flyes
BB rows + wat aanvulling setje curls/extensions; hing een beetje van de intesiteit van de training af. ANdere dag bijv
Squat
Dips
Db row
Incline Db press
Goodmornings
Military press
 
Was meer puur op die dag gezien ik geen squat+deadlift zou doen. Hij had die squad al staan dus leek het mij beter om die dan te vervangen. Ik zou bijv 1 week 2x DL doen en 1x squat en die week erop 2x squat en 1x DL.

Wat ik lekker vond bijv was
Chins
Benchpress
DL
Incline Flyes
BB rows + wat aanvulling setje curls/extensions; hing een beetje van de intesiteit van de training af. ANdere dag bijv
Squat
Dips
Db row
Incline Db press
Goodmornings
Military press
Om de grote rnbflavour te citeren:
dit is geen schema maar een rijtje met oefeningen

Op welke dagen zou je wat doen?
 
Ja, deadlift neemt dan ook heel je achterkant, en dus ook de rug. Maar als je rows of chins in de plaats van deadlifts zou doen, waar doe je dan deadlifts?
edit: ipv squat op een andere dag?

Je kan trouwens voor squats ook met een light/medium/heavy systeem werken, en dan deadlifts op een light day doen.

sorry maar deadlifts belasten de lats ook niet voor de volle 100 percent.
misschien nog wat side raises of upright rows om je andere schouderkoppen nog aan te pakken?
 
Om de grote rnbflavour te citeren:


Op welke dagen zou je wat doen?


er zijn zoveel mogelijkheden
het is maar wat je zelf wil.

je kunt 3 keer per week dezelfde oefeningen doen en bv heavy/light/medium doen
je kunt ook 3 keer medium doen
je kunt ook een A en B training maken of eventueel A,B,C


de oefeningen keuze gaat samen met keuze van volume en intensiteit wat is dus probeerde aan te geven
 
sorry maar deadlifts belasten de lats ook niet voor de volle 100 percent.
Tis u vergeven, toen ik "rug" zei bedoelde ik niet noodzakelijk lats:D

misschien nog wat side raises of upright rows om je andere schouderkoppen nog aan te pakken?
Zou ik ook doen ja.

er zijn zoveel mogelijkheden
het is maar wat je zelf wil.

je kunt 3 keer per week dezelfde oefeningen doen en bv heavy/light/medium doen
je kunt ook 3 keer medium doen
je kunt ook een A en B training maken of eventueel A,B,C


de oefeningen keuze gaat samen met keuze van volume en intensiteit wat is dus probeerde aan te geven
Die vraag was eigenlijk naar ChopstiX gericht :p
 
Om de grote rnbflavour te citeren:


Op welke dagen zou je wat doen?
Mag dan wel weer een rijtje met oefeningen zijn maar tsja, een schema zonder oefeningen is ook niets he :rolleyes: dus dacht ik laat die ik die jongen eens wat 'betere' oefeningen geven om mee te beginnen.

Vind niet dat je calfraises/curls&extensions als basis in een fullbodyschema moeten worden opgenomen. Naast de basis daarentegen kun je het wel uitbreiden met deze oefeningen voor evt schouders/armen. DUs op zich zijn we het toch enigszins met elkaar eens.
 
ik vind het er goed uit zien, leg curl eruit gooien en trainen maar
 
Mag dan wel weer een rijtje met oefeningen zijn maar tsja, een schema zonder oefeningen is ook niets he :rolleyes: dus dacht ik laat die ik die jongen eens wat 'betere' oefeningen geven om mee te beginnen.
Het zijn geen betere oefeningen, het zijn dezelfde oefeningen, namelijk een hoop compound met een beetje isolatie. Of het nu gaat over een incline DB press of een incline bench, chins of pullups, db rows of pendlay rows,... gaat het verschil niet geven.

Vind niet dat je calfraises/curls&extensions als basis in een fullbodyschema moeten worden opgenomen.
Wie beweerde dan dat die curls basis waren?

ik vind het er goed uit zien, leg curl eruit gooien en trainen maar
Wat is er mis met leg curls?
 
Tis u vergeven, toen ik "rug" zei bedoelde ik niet noodzakelijk lats:D

Zou ik ook doen ja.


Die vraag was eigenlijk naar ChopstiX gericht :p

Ik zou met dagen ABC werken om de variatie erin te houden en ook met intensiteit te spelen.
Ik zou zeggen pak wat compounds, weet wat deze doen met je lichaam, train goed en kijk naarmate je experimenteert met reps/sets en intensitiet hoe je reageert, wat je overhebt en welke extra oefeningen voor welke spieren je toe zou kunnen voegen.
 
Ik zou met dagen ABC werken om de variatie erin te houden en ook met intensiteit te spelen.
Ik zou zeggen pak wat compounds, weet wat deze doen met je lichaam, train goed en kijk naarmate je experimenteert met reps/sets en intensitiet hoe je reageert, wat je overhebt en welke extra oefeningen voor welke spieren je toe zou kunnen voegen.
Met andere woorden, zijn schema is goed:p
 
maandag:
Squat
bench press
deadlift
Dips

woensdag:
squat
military press
bent over row
Incline Flyes


vrijdag:
squat
incline bench press
chinup
side raises


Nu wat oefeningen toegevoegd zo beter?
En wat kan ik het beste doen voor de reps en de intensiviteit van de trainingen?

Thnxx:o
 
Back
Naar boven