AndroidHealthClinic

Fullbody 3x/week

Bezoekers in dit topic

Ano_210923

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
26 mei 2016
Berichten
5.459
Waardering
7.204
Lengte
2m30
Massa
160kg
Vetpercentage
> 50%
Squat 3x5
Deadlift 3x5
Bench Press 3x5
Barbell Row 3x5
Overhead Press 3x5
Lat pulldowns 3x6 (Pullups heb ik nog erg moeite mee, als ik een paar goeie herhalingen kan ga ik die doen, kan nu op een goeie dag 3 herhalingen (volledig uitgestrekt))

Alles is exclusief 1 set met alleen de bar, om even lekker los te raken en de movement weer aan te voelen, en 1 sets van ~60% en 1 van ~80% van het gewicht van de working set.

Zou dit iets zijn om 3x per week aan te houden? Wil vooral sterker worden en misschien over een jaar, als ik wat sterker ben wat isolatie er aan toe te gaan voegen. Heb de laatste tijd een beetje gespeeld met wat voor mij het beste werkt en denk dat ik uitkom op vooral compound oefeningen, de isolatie voelt zeker goed maar heb meer resultaten geboekt met het grote werk.

Stats nu:
190cm
81kg
~ 14% vet, tijdje geleden gemeten, zal niet veel veranderd zijn.

Squat 60x5 (1RM nooit gemeten, heb erg zwakke hamstring en ben bang dat het fout gaat wanneer ik erg push)
Deadlift 100x1 / 85x5
Bench 55x5 / 65x1
Barbell Row 55x5 (lijkt me niet erg nodig hiervan 1RM te meten)
Overhead Press 37,5x5

Wil vooral de squat op gaan bouwen komende tijd, hamstrings zijn weer volledig herstelt dus kan ze weer rustig aan opbouwen. Pullups is ook nog wel een goal, ben al erg lang bezig maar het blijft maar niet lukken.

Is het goed om dit 3x/week te doen, of moet ik het op gaan delen in 2 verschillende workouts en die dan net als 5x5 roteren, als in; ABA BAB etc.

Zou graag wat tips etc willen.

Mvg, Jesper
 
Opdelen en niet met ramping sets werken, maar met straight sets. Dat kan nog makkelijk. Waarom niet gewoon Stronglifts 5x5 pakken als je toch zo'n schema gaat doen?
 
Precies, SL 5x5.

En stiffed leg deadlifts inpassen, begin met weinig gewicht. Zo te lezen heb je een zwakke hamstring maar het kan ook in je hoofd zitten. Bouw weer een beetje vertrouwen op door hem rustig te testen. En je gewone deadlift is 100 kg, raad eens welke spiergroep je daar ook behoorlijk mee aanspreekt ;).
 
Precies, SL 5x5.

En stiffed leg deadlifts inpassen, begin met weinig gewicht. Zo te lezen heb je een zwakke hamstring maar het kan ook in je hoofd zitten. Bouw weer een beetje vertrouwen op door hem rustig te testen. En je gewone deadlift is 100 kg, raad eens welke spiergroep je daar ook behoorlijk mee aanspreekt ;).

Stiffed leg deadlifts zal ik eens naar gaan kijken, ik heb mn hamstrings ooit gescheurd en het is altijd een zwak puntje geweest (met voetbal). Heb na deadliften eigenlijk geen last ervan maar zodra ik een beetje gewicht oppak met de squat gaat het mis, misschien wel nòg rustiger opbouwen.
Bij 5x5 merk ik dat het voor mijn benen gewoonweg te veel volume is, heb een tijdje een split gedaan en wilde nu weer een fullbody workout gaan doen, alleen merk toch weer na de eerste training vrijdag te hebben gedaan, en nu (zondag) niet in staat te zijn om fatsoenlijk een (bodyweight) squat te doen dat het 3x/week squatten te veel is.

Zou misschien dit iets zijn? 1 Fullbody workout zoals die in de FIPO staat, aangevult met 1 UB en 1 LB sessie zodat ik iets meer rust kan pakken tussen het squatten?

Wat is precies het voordeel van een straight set t.o.v. een ramping set? Vind de 1/2 opbouwende warming up sets persoonlijk erg fijn en merk dat de jump van niks naar 50kg (bijv) te groot voor me is.
 
Dan ramp je toch alleen je squats? Er is geen reden om niet te benchen of pressen met 5x5 straight sets. Het is niet zozeer dat het altijd een voordeel heeft, maar met jouw stats is het belangrijk om veel relevant volume te maken en dat gaat gewoon beter met straight sets.
 
Dan ramp je toch alleen je squats? Er is geen reden om niet te benchen of pressen met 5x5 straight sets. Het is niet zozeer dat het altijd een voordeel heeft, maar met jouw stats is het belangrijk om veel relevant volume te maken en dat gaat gewoon beter met straight sets.

Ik had het niet specifiek over de squat, noemde maar een getalletje. Heb eigenlijk altijd wel 1 of 2 setjes gedaan om het op te bouwen, weet eigenlijk niet beter dan het zo te doen :s
Ga morgen kijken of straight sets gaat lukken, zal wel iets moeten droppen in gewicht dan.
 
Stiffed leg deadlifts zal ik eens naar gaan kijken, ik heb mn hamstrings ooit gescheurd en het is altijd een zwak puntje geweest (met voetbal). Heb na deadliften eigenlijk geen last ervan maar zodra ik een beetje gewicht oppak met de squat gaat het mis, misschien wel nòg rustiger opbouwen.
Bij 5x5 merk ik dat het voor mijn benen gewoonweg te veel volume is, heb een tijdje een split gedaan en wilde nu weer een fullbody workout gaan doen, alleen merk toch weer na de eerste training vrijdag te hebben gedaan, en nu (zondag) niet in staat te zijn om fatsoenlijk een (bodyweight) squat te doen dat het 3x/week squatten te veel is.

Zou misschien dit iets zijn? 1 Fullbody workout zoals die in de FIPO staat, aangevult met 1 UB en 1 LB sessie zodat ik iets meer rust kan pakken tussen het squatten?

Wat is precies het voordeel van een straight set t.o.v. een ramping set? Vind de 1/2 opbouwende warming up sets persoonlijk erg fijn en merk dat de jump van niks naar 50kg (bijv) te groot voor me is.

Hoezo niet gewoon 3x5
 
Hoezo niet gewoon 3x5

Vind het 3x per 2 weken bankdrukken wel te weinig, wil echt minimaal 2x per week bankdrukken.
Ja, 1x zal misschien wel genoeg zijn voor resultaten, maar vind bankdrukken simpelweg veel te leuk om het 1,5x/week te doen.


Dit is eigenlijk precies wat ik zoek. Maakt het uit dat de overhead-press en deadlift maar 1x/week worden gedaan?
Nog tips voor de assistance-oefeningen?
 
Schema zit perfekt in elkaar ...ga daar mee aan de slag
Focus je op die compounds uitvoering en techniek
Je gaat snel redultaat zien
Wel alles lezen natuurlijk....
 
Vind het 3x per 2 weken bankdrukken wel te weinig, wil echt minimaal 2x per week bankdrukken.
Ja, 1x zal misschien wel genoeg zijn voor resultaten, maar vind bankdrukken simpelweg veel te leuk om het 1,5x/week te doen.

Dit is eigenlijk precies wat ik zoek. Maakt het uit dat de overhead-press en deadlift maar 1x/week worden gedaan?
Nog tips voor de assistance-oefeningen?

Starting Strength
Jason Blaha's Novice 5x5

Kan je ook nog proberen.
 
Ramping sets past wel makkelijker naast andere sporttraining. Wellicht je zondag training wat lichter doen, dat je bij het gewicht van je 3e ramping set blijft en daar wat meer sets mee doet.
 
Back
Naar boven