MuscleMeat

Fullbody 4x per week

Bezoekers in dit topic

Stevige

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
13 mrt 2012
Berichten
723
Waardering
67
Lengte
2m29
Massa
41kg
Vetpercentage
50%
Ivm mogelijkheid om 2x per week naar de gym te gaan wil ik thuis het volume nog 2x per week wat opkrikken.. voorlopig zijn de middelen aldaar nog wat schaars dus wordt er dan alleen getraind met dumbbells.

Ik zat te denken aan:

Ma gym

Benchpress
OH press
BB row
Squat
Pullups
Triceps push down

Wo (thuis)

DB OH press (staand geen bank)
DB Row
DB shrugs
DB Lunges
DB curl
Db triceps kick backs

Vr gym
Squat
DB press
DB oh press
Pullups
Lat pulldown
Triceps dips

Zo thuis
DB OH press (staand geen bank)
DB Row
DB shrugs
DB Lunges
DB curl
Db triceps kick backs

is t wat or not? en maakt t wat uit om zondag en maandag te trainen?
 
Als je tussen de 6-9 sets/week per spiergroep blijft met een afwisselende reprange van 5-15 is dit goed te doen. Zelfs maar 3 sets/spiergroep/week als je eens plant om hoger volume werk te doen (reprange 20). Of zeker 9sets/spiergroep/week bij het lager volume werk (1-3 reps)

Zelf hou ik het op 3 trainingen per week. Je kan die 2dagen rust in het weekend echt wel gebruiken.
 
Alternatief zou een 4 dagen split kunnen zijn (met de dbels kan ik schouders goed pakken)

Bijvoorbeeld

Ma Gym

Benen / Rug

Wo thuis

Biceps Triceps

Vrijdag gym

Borst Triceps
Za of zo thuis
Schouders Biceps

---------- Post toegevoegd Wed 14 Mar 2012 om 10:33 ----------

Wat gaat je trainingsvolume zijn in de zin van aantal sets?

Als je tussen de 6-9 sets/week per spiergroep blijft met een afwisselende reprange van 5-15 is dit goed te doen. Zelfs 3 sets/spiergroep/week als je eens plant om hoger volume werk te doen (reprange 20).

Zelf hou ik het op 3 trainingen per week met 1-3 sets per spiergroep afwisselend binnen de 5-15rep range. Je kan die 2dagen rust in het weekend echt wel gebruiken.


Ik wil gaan afwisselen met 3 weken hoger volume 3x15-10 reps
3 weken medium 4x8-6 reps en 3 weken 5x5 (voor de compound oefeningen) de triceps shrugs ed doe ik gewoon 3/5 keer 10 a 20 reps

---------- Post toegevoegd Wed 14 Mar 2012 om 10:35 ----------

thnx alvast voor je input
 
Alternatief zou een 4 dagen split kunnen zijn (met de dbels kan ik schouders goed pakken)

Bijvoorbeeld

Ma Gym

Benen / Rug

Wo thuis

Biceps Triceps

Vrijdag gym

Borst Triceps
Za of zo thuis
Schouders Biceps

---------- Post toegevoegd Wed 14 Mar 2012 om 10:33 ----------




Ik wil gaan afwisselen met 3 weken hoger volume 3x15-10 reps
3 weken medium 4x8-6 reps en 3 weken 5x5 (voor de compound oefeningen) de triceps shrugs ed doe ik gewoon 3/5 keer 10 a 20 reps


Wil dit dan zeggen dat je afhankelijk van je reprange 12 - 20 sets per week per spiergroep gaat pakken? Dat lijkt me veel om te verteren! Je mag het wel proberen, iedereen is anders, natuurlijk :)

Ideaal voor een gemiddelde persoon binnen de repranges 5-15 is 6-9 sets week.
 
Wil dit dan zeggen dat je afhankelijk van je reprange 12 - 20 sets per week per spiergroep gaat pakken? Dat lijkt me veel om te verteren! Je mag het wel proberen, iedereen is anders, natuurlijk :)

Ideaal voor een gemiddelde persoon binnen de repranges 5-15 is 6-9 sets week.

Ja als ik t zo lees is t ook een beetje teveel van t goede en nutteloos de zelfde training (die van thuis) 2x in de week te gaan doen, dan wordt t idd overtraining denk ik.. dus mocht ik voor fullbody gaan dan ga ik m aanpassen naar 3x per week.. bij een split doe ik dan 4 dagen met 1 dag voor armen thuis.. dus twijfel nog een beetje..
Nadeel met de fullbody is dat ik thuis geen bankie heb voor dbpress dus borst pak ik maar 2x per week 1 oefening.
Nadeel van split is alles maar 1x per week pakken en meer isolatie oefeningen + twijfel of een extra dag voor armen niet teveel is..

Edit:
Je hebt me in elk geval al duidelijk gemaakt dat fullbody 3x per week zat is.. thnx daarvoor ;)
 
Idd Ik zou ook voor een split gaan.
 
Ik heb verder niet kunnen vinden wat jouw doelen zijn, maar het 'schema' dat je in je eerste post opsomt is imo een goede manier om spiergroei tegen te gaan. Ik zie o.a. 4x per week triceps?! Dat slaat echt helemaal nergens op.
Verder, als je fullbody-workouts gaat doen, wat op zich prima is, dan is 3x per week teveel en 2 dus ruim voldoende. Ik heb het idee dat jij denkt dat hoe meer je traint, hoe meer je zult groeien. Dit is niet het geval. Dat zou nl. betekenen dat als je de komende zes maanden 7 dagen per week 3 uur traint, je in september aan de Olympia kunt meedoen. Helaas, gaat niet werken, dus. Wat wel werkt, dit blijkt uit onderzoek, is een beperkt trainingsvolume, een zo hoog mogelijke trainingsintensiteit en een goed voedingsschema.
Succes!
 
Inderdaad. het is in de rusttijd dat je spieren groeien. geef ze dus die tijd!
 
Je kan heel je lichaam 3x pw doen deed arnold maar ik denk niet dat je arnold bent dus gewoon een split volgen en rust zoals al gezegt is
 
Old skool trainen met alleen dumbbells :) nice!
 
Ja maar is iets ander om 3x per week per spiergroep meerdere oefeningen te doen of 3 x per week 1 compound oefening er spiergroep.. lijkt mij??

---------- Post toegevoegd Thu 15 Mar 2012 om 08:49 ----------

Old skool trainen met alleen dumbbells :) nice!

Yeah buddy, heb dumbbells die ik in gewicht kan verwisselen, dus kan van 2 tot op dit moment 50 kilo gebruiken :D

---------- Post toegevoegd Thu 15 Mar 2012 om 08:54 ----------

Ik heb verder niet kunnen vinden wat jouw doelen zijn, maar het 'schema' dat je in je eerste post opsomt is imo een goede manier om spiergroei tegen te gaan. Ik zie o.a. 4x per week triceps?! Dat slaat echt helemaal nergens op.
Verder, als je fullbody-workouts gaat doen, wat op zich prima is, dan is 3x per week teveel en 2 dus ruim voldoende. Ik heb het idee dat jij denkt dat hoe meer je traint, hoe meer je zult groeien. Dit is niet het geval. Dat zou nl. betekenen dat als je de komende zes maanden 7 dagen per week 3 uur traint, je in september aan de Olympia kunt meedoen. Helaas, gaat niet werken, dus. Wat wel werkt, dit blijkt uit onderzoek, is een beperkt trainingsvolume, een zo hoog mogelijke trainingsintensiteit en een goed voedingsschema.
Succes!


Je hebt gelijk wat betreft de tricpes shit enz..
Maar als ik over ga na alleen compound movements dan moet ik lijkt mij wel 3x per week trainen?? kijk bv naar stronglifts rippetoe enz..
Het eerst bedachte "schema"is sowieso teveel dat zie ik..

Denk dat ik ga voor in de gym vooral dumbbell pressen, squatten, bb rowen, MP's en pullups en thuis wat ik kan doen met dumbbells dus oh press lunges db row's en evt nog een biceps en triceps oefening..
En dat dan 3x per week..

Bedankt voor de input.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven