Fitness Seller

Fullbody info/vragen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jayson

Cool Novice
Lid geworden
15 sep 2020
Berichten
94
Waardering
25
Lengte
1m68
Beste mede BB,

Nu de locmdown eraan zit te komen zit ik met een vraagje.
Nu alle gyms dichtgaan kan ik nog bij mijn oom thuis trainen in zijn homegym waar ik erg blij mee ben, ik kan nu nog maar 3 x per week trainen maar goed beter iets dan niets toch.
Voor 3 dagen in de week is een fullbody schema het beste denk.
Ik train al 2 jaar en ik volg momenteel een ub/lb schema voor 4 dagen.
Nu is mijn vraag: wat is een goed en degelijk fullbody schema waar ik nog vooruitgang mee kan maken voor meer spiermassa ?

Alvast bedankt voor het lezen.

Groet ,
jayson
 
Wat ik zou doen is je LB/UB split gewoon blijven doen op een 3x per week trainen basis.
Bijvoorbeeld: ma/wo/vr/ma -> LB/UB/LB/UB
Voordeel is ook dat je het bestaande trainingsritme niet helemaal verstoord.

Vaak "vreest" men dan voor achteruitgang doordat je 1 dag per week minder traint, maar dit kan ook tegenovergesteld zijn.
Juist omdat je relatief langer kunt herstellen, ben je vaak "frisser" en mogelijk ook in staat intensiever te trainen of eventueel meer volume te doen (extra sets en/of oefeningen)
 
Bedankt voor je reactie, dan is het enige probleem wat ik nog heb ik kan alles trainen met het squatrack en cable station alleen ik kan geen pullups doen ivm het verlaagd plafond en heb ook geen lat pulldown machine. Dus hoe los ik het probleem dan op met lats trainen ?
 
Ben zelf net begonnen met greyskull phrak (3x fullbody p/w) en hou een logje bij. Misschien interessant voor jou?
 
Bedankt voor je reactie, dan is het enige probleem wat ik nog heb ik kan alles trainen met het squatrack en cable station alleen ik kan geen pullups doen ivm het verlaagd plafond en heb ook geen lat pulldown machine. Dus hoe los ik het probleem dan op met lats trainen ?
Pull up barr aan de zijkant van de schuur, bijkeuken of huis.
Een klimwand aan je huis is wel top.
En met een katrol of elastieken kun je ook nog wel dingen bedenken.
Of je gaat je record op row's verbeteren.
Het probleem is dus niet je lage plafond maar je lage voorhoofd
:D
 
Zoals Solway Firth al zei: GreySkull LP is een prima schema wanneer je drie keer per week traint. Dat schema heeft ook een handige gratis app waarmee je jouw progressie bij kunt houden.
 
Bedankt voor je reactie, dan is het enige probleem wat ik nog heb ik kan alles trainen met het squatrack en cable station alleen ik kan geen pullups doen ivm het verlaagd plafond en heb ook geen lat pulldown machine. Dus hoe los ik het probleem dan op met lats trainen ?
Niet ideaal als je voeten dan nog op de grond of op een bankje komen/moeten, maar als je elders geen opties hebt kun je pullups aan de barbell in het squatrack doen.
 
L-sit pull ups aan de stang om te squatten?

Rows, inverted rows, pull overs, batwings?

Ergens aan een trap, balk of speeltoestel?

Iets met bandjes?
 
Pull up barr aan de zijkant van de schuur, bijkeuken of huis.
Een klimwand aan je huis is wel top.
En met een katrol of elastieken kun je ook nog wel dingen bedenken.
Of je gaat je record op row's verbeteren.
Het probleem is dus niet je lage plafond maar je lage voorhoofd
Ik denk dat ik dan 3 x per week fullbody ga doen waarvan 2 x in de gym met vooral rows dan en 1 x buiten met vooral pullups dat zou wel moeten werken toch
 
Ik denk dat ik dan 3 x per week fullbody ga doen waarvan 2 x in de gym met vooral rows dan en 1 x buiten met vooral pullups dat zou wel moeten werken toch
En ik bedoel hiermee dan dat ik in se gym vooral rows als Rugoefening doe en buiten vooral pullups voor rug
 
Dit schema wil ik gaan volgen, jullie mening ?
Screenshot_20211219-223442_Samsung Notes.jpg
 
Misschien een hiphinge beweging toevoegen? Deadlift, RDL, good morning o.i.d?
Verder oogt ie best prima vind ik.
 
Dit schema wil ik gaan volgen, jullie mening ?Bekijk bijlage 543858

Als dit een fullbody schema moet voorstellen, dan is die volledig uit balans.
Waardeloos dan ook, in mijn optiek.

De ratio UB/LB is circa 90/10%.
Hoezo cable flies? Wat een verspilling van tijd en energie binnen een FB
2 triceps én biceps isolatiebewegingen? Hoe bedoel je misplaatste prioriteit binnen een fullbody schema..

Eigenlijk is dit schema een uitgebreide upperbody-split waar "per ongeluk" een squat in terecht is gekomen.

Advies:
Oefeningen 3, 9, 10 en 11 vervangen door LB bewegingen.

Denk aan een RDL, een calf raise variant, hanging leg raises en iets van lunges of split squats.
 
Ik was er inderdaad vergeten bij te zeggen ik focus hier meer op me upperbody mee me prioriteit ligt niet bij me benen in deze FB je kan het een soort upperbody schema noemen idd. Maar als we de term FB dan vergeten en het probleem dat ik benen weinig pak vergeten. Is het voor de rest dan wel goed ?
 
Dat je de focus op je bovenlichaam wilt leggen, is geen gek idee, maar dan nog is dit schema verre van optimaal.

1. M.i. te veel oefeningen voor een fullbody (en ook upperbody) training.
2. Je zou veel efficiëntere oefeningen kunnen selecteren.
3. Het schema is uit balans.

Wanneer je fullbody traint zijn oefeningen als Bench Press, Squat, Deadlift variant, OHP, Pull Ups en Dips uitermate effectief. Je spreekt immers veel verschillende spiergroepen aan. Je hoeft hierdoor minder oefeningen te doen en kan zo meer tijd besteden aan de belangrijke zaken. Je zou bijvoorbeeld het volgende kunnen doen:

Dag ADag B
Bench PressOHP
Barbell RowsPull Up
SquatsDeadlift variant
DB Shoulder Press (optioneel)Dips (Optioneel)

Dit is een snel opzetje waar je veel meer mee gaat bereiken, dan een schema volgepropt met oefeningen, omdat je alles op één dag wil doen.
 
Bedankt voor de tip enigste is ik heb nie de mogelijkheid om pullups te doen of dips, met wat voor oefeningen kan ik deze dan het best vervangen?
 
Ik was er inderdaad vergeten bij te zeggen ik focus hier meer op me upperbody mee me prioriteit ligt niet bij me benen in deze FB je kan het een soort upperbody schema noemen idd. Maar als we de term FB dan vergeten en het probleem dat ik benen weinig pak vergeten. Is het voor de rest dan wel goed ?

Dat verandert de zaak en dan is er verder ook niets mis mee denk ik.
 
Ik zou cable flies kunnen veranderen naar Incline bench maarja ik vind dat eigenlijk wel een beetje veel schouders op 1 dag Incline bench en Arnold press in 1 training
 
Dat je de focus op je bovenlichaam wilt leggen, is geen gek idee, maar dan nog is dit schema verre van optimaal.

1. M.i. te veel oefeningen voor een fullbody (en ook upperbody) training.
2. Je zou veel efficiëntere oefeningen kunnen selecteren.
3. Het schema is uit balans.

Wanneer je fullbody traint zijn oefeningen als Bench Press, Squat, Deadlift variant, OHP, Pull Ups en Dips uitermate effectief. Je spreekt immers veel verschillende spiergroepen aan. Je hoeft hierdoor minder oefeningen te doen en kan zo meer tijd besteden aan de belangrijke zaken. Je zou bijvoorbeeld het volgende kunnen doen:

Dag ADag B
Bench PressOHP
Barbell RowsPull Up
SquatsDeadlift variant
DB Shoulder Press (optioneel)Dips (Optioneel)

Dit is een snel opzetje waar je veel meer mee gaat bereiken, dan een schema volgepropt met oefeningen, omdat je alles op één dag wil doen.
Maar dan doe je per training maar 1 oefening per spiergroep is dat nie te weinig ?
 
En train al 2 jaar dus is dat dan genoeg ?
 
Back
Naar boven