XXL Nutrition

Fullbody - Jullie kritische opinion

Bezoekers in dit topic

richard1234

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
23 sep 2013
Berichten
627
Waardering
10
Lengte
1m72
Massa
72kg
Vetpercentage
18%
Dag 1
Benen: Squat (LB) 5x5
Borst: Bench Press (UB Push) 5x5
Rug: Chinups (UB Pull) 5x5
Schouders: Military Press (Schouders) 5x5
Biceps: Barbell Curl (Isolatie) 3x8
Tricep: Dippen (Triceps) 3x8
Standing Calf Raises (Isolatie – Kuiten) 3x8

Dag 2
Benen: Squat (LB) 5x5
Borst: Incline Bench Press (UB Push) 5x5
Rug: Pullups (UB Pull) 5x5
Schouders: Dumbbell Lateral Raises (Schouders) 3x8
Barbell Shrugs: (Isolatie – Trapezius) 3x8 of Biceps: Barbell Curl (Isolatie) 3x8?
Tricep: Push Down (Triceps) 3x8
Standing Calf Raises (Isolatie – Kuiten)


Bovenstaande schema wil ik gaan volgen.

Omdat ik verslingerd ben aan pullups/chinups, heb niet gekozen voor BOR of T-Bar.
Maakt dit wat uit? Zijn deze rug oefeningen voldoende?


Op Dag1 heb ik op het eind dippen, belast ik hiermee niet teveel mijn voorste kop van mijn schouder.
Want pak met Bench, MP ook al de voorste kop.


Dag2: Is dumbell lateral raises voldoende? Of moet ik hier een zware dumbell press voor in de plaats doen?

Hoe ziet het schema er verder uit, moet ik nog een legcurl toevoegen?


Alvast bedankt voor de reacties.
 
misschien op dag 1 leg curl en dag 2 leg extensions?
 
Voor je rug pak je nu voornamelijk je lats. Zou er ook nog een roei oefening voor je traps bij doen.
Fullbody is altijd gebaseerd op compound oefeningen en raises voor je schouder zijn iso. Zou deze dus vervangen met een Press of up-row. Als je goed squat is leg Curl niet nodig. Of je hamstrings moeten ver achter lopen..
Dippen vind ik persoonlijk ook een gevaarlijke oefening. Kan er je schouders goed mee overbelasten. Zou gewoon goed opletten hoe hij aanvoelt en niet gaan forceren.
Succes!
 
Vrij veel volume als je mij vraagt. Hoeveel dagen train je per week?

Ik mis een row voor die rhomboids en posterior deltoids enz.

Ik mis een deadlift. nuff said

Beetje veel voor front delts ten opzichte van zij- en achterkant deltoids. Ook in verband met schouder gezondheid lijkt me dat niet verstandig. Houd er rekening mee dat (incline) bench press, military press en dips de front delts zeer zwaar belasten.
 
Voor je rug pak je nu voornamelijk je lats. Zou er ook nog een roei oefening voor je traps bij doen.
Fullbody is altijd gebaseerd op compound oefeningen en raises voor je schouder zijn iso. Zou deze dus vervangen met een Press of up-row. Als je goed squat is leg Curl niet nodig. Of je hamstrings moeten ver achter lopen..
Dippen vind ik persoonlijk ook een gevaarlijke oefening. Kan er je schouders goed mee overbelasten. Zou gewoon goed opletten hoe hij aanvoelt en niet gaan forceren.
Succes!


Vreemd, in andere fullbody topics word de schoulder side raise juist aangeraden omdat je met een press juist weer de nadruk legt op de voorste schouderkop. En met incline pak ik ook al mijn voorste kop.

---------- Toegevoegd om 12:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:46 ----------

Vrij veel volume als je mij vraagt. Hoeveel dagen train je per week?

Ik mis een row voor die rhomboids en posterior deltoids enz.

Ik mis een deadlift. nuff said

Beetje veel voor front delts ten opzichte van zij- en achterkant deltoids. Ook in verband met schouder gezondheid lijkt me dat niet verstandig. Houd er rekening mee dat (incline) bench press, military press en dips de front delts zeer zwaar belasten.


Deadlift wil ik later mee beginnen omdat de instructeur die goed uitleg kan geven over de deadlift niet aanwezig is. Hij heeft er veel ervaring mee.
Ik train momenteel 2x per week.

Hou zou mijn schema er anders dan uit moeten zien?
Want in A heb ik netjes een pull,press verwerkt en dippen op het eind zou dan niet meer kunnen?

In mijn schema wil ik de pullups en chinups eigenlijk niet vervangen met een BOR of een andere rug.
 
Vreemd, in andere fullbody topics word de schoulder side raise juist aangeraden omdat je met een press juist weer de nadruk legt op de voorste schouderkop. En met incline pak ik ook al mijn voorste kop.

Ben ik eens. Isolatie is prima voor spiergroepen die een beperkte inbreng hebben bij compounds.

Deadlift wil ik later mee beginnen omdat de instructeur die goed uitleg kan geven over de deadlift niet aanwezig is. Hij heeft er veel ervaring mee.
Ik train momenteel 2x per week.

Hou zou mijn schema er anders dan uit moeten zien?
Want in A heb ik netjes een pull,press verwerkt en dippen op het eind zou dan niet meer kunnen?

In mijn schema wil ik de pullups en chinups eigenlijk niet vervangen met een BOR of een andere rug.

Wacht niet te lang met die deadlift. Is een topoefening.

In training A heb je 2 presses + dips. Eigenlijk 3 presses dus.

Voor een gezonde en gebalanceerde schoudergordel + bovenrug zou ik toch echt een row toevoegen.

Voor kuiten zou ik van een van de twee dagen een seated calf raise maken als dat mogelijk is.
 
Ben ik eens. Isolatie is prima voor spiergroepen die een beperkte inbreng hebben bij compounds.



Wacht niet te lang met die deadlift. Is een topoefening.

In training A heb je 2 presses + dips. Eigenlijk 3 presses dus.

Voor een gezonde en gebalanceerde schoudergordel + bovenrug zou ik toch echt een row toevoegen.

Voor kuiten zou ik van een van de twee dagen een seated calf raise maken als dat mogelijk is.

- Dus op schema 2, shoulder side raise laten staan of vervangen door een dumbell shoulder press?

- Dippen weghalen uit schema 1 en toevoegen bij schema 2?

- Balen dat ik alsnog een row moet toevoegen, is het mogelijk om toch pullups en chinups verspreid op schema 1 en 2 te plaatsen?
 
Ja ik zou gewoon dippen en push downs omwisselen. Side raises lekker laten staan.

Verder kan je ook pullups en chinups gewoon blijven doen. Alleen wel wat rows toevoegen.

Als je merkt dat volume wat hoog is bij je trainingen zou je ook een setje (of 2) minder kunnen doen bij al je oefeningen.

Verder zou ik er gewoon aan beginnen en al doende aanpassingen maken.
 
Hoe zou mijn schema er dan uit komen te zien?

Als ik een Row toevoeg ( T-bar, BOR ), dan pak ik op 1 dag twee rug oefeningen is dat geen overkill?
 
Back
Naar boven