XXL Nutrition

Fullbody / schema voor thuis trainen

Bezoekers in dit topic

richard1234

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
23 sep 2013
Berichten
627
Waardering
10
Lengte
1m72
Massa
72kg
Vetpercentage
18%
Het leek mij leuk om eens thuis te trainen, aangezien ik hier nog attributen heb liggen.
Handig als je in een deload zit of rustweek en toch nog wat wil doen.

Ik heb de beschikking over 1 dumbell van 15kg, Ab-roller, Pullup bar.

Heb zelf een schema in mekaar gezet en was wel benieuwd wat jullie ervan vinden.

Vind het hiermee wel lastig om de sets/reps te bepalen omdat ik maar kan verzwaren tot 15kg.
Hierdoor heb ik de neiging om meer sets/reps en oefeningen te gaan doen.


Workout A
Dumbell Squat (LB Push) 4x10
Pushups Weighted (UB Push ) 4x15
Dumbell Row (UB Pull ) 4x10
Dumbell Shoulder Press (Schouder) 4x8
Chinups (Bicep) 4x8
CalfRaises (Kuiten) 4x8-10

Buik: Ab-Roller 4x15-20

Workout B
Lunges (LB Push) 4x10
Dumbell Deadlift (LB Pull) 4x8
Diamond Pushups ( UB Push ) 4x15/20
Pullups/Chinups (UB Pull) 4x8
Dumbell Lateral Raise (Schouder) 4x8
Dippen (Tricep) 4x8

Buik: Leg Raise Weighted 4x10-15
 
Laatst bewerkt:
kerel steek die energie wat ge gebruikt om nutteloze topics maken eens in trainen.. das mss ook eens e gedacht :)
 
Nutteloos topic ... ?

Ik snap je punt wel met het trainen, klopt ....

Zit momenteel met een blessure, dus probeer alsnog wel wat thuis te trainen zover mogelijk.
Ik dacht dat anderen er misschien ook wat aan hadden en misschien nog eigen aanvullingen/tips/inspiratie.

Ik neem aan dat iedere sporter weleens in dezelfde positie zit met een rustweek,blesurre,deload,vakantie of thuis even wil trainen.
 
Nu al een blessure? Je ademt toch wel zo als hoort?
 
Het schema is veel te basic ik zou er meer power in gooien zeker als je dumbell maar tot 15 kg gaat.
Dus meer jumps ,pushup claps,push press en dat soort oefeningen.
 
Ga gewoon een week volledig rusten en kijk dan weer eens.
 
Dumbell Deadlift 4x8 niet teveel van het goede, doe ervoor ook nog lunges namelijk.

Omdat ik ook in een week 2x dumbell deadlift ga doen ( BAB).
 
Ik heb net workout B gedaan en moet zeggen dat het behoorlijk pittig is in goede zin.

Best leuk om op deze manier thuis te trainen, tuurlijk ben je beperkt op den duur in progressie.

Ik denk zelfs dat je op deze manier best wel massa kan aanzetten.
 
Massa aanzetten met 15 kg maximum, daar geloof ik niets van hoor
 
Massa aanzetten met 15 kg maximum, daar geloof ik niets van hoor

Waarom niet, ligt eraan wat je doelstellingen zijn.
Je kan echt wel massa aanzetten, misschien niet als een opgepompte gorilla.

Met 15kg kan je de oefeningen erg pittig mee maken.

- Ga maar eens pull/chinups doen met een verzwaring van bijv. 10kg dat voel je echt wel.
- Pushups met 10kg op je rug en dan 4sets van 10a15. Reken maar dat je je borst voelt branden.
- Abroller met 15kg op je rug, doe dan 3a4 sets van 15 herhalingen.
 
Ik denk dat Ouwe Belg meer doelt op progressie, wat met 15 kg erg lastig is.
 
Progressieve overload is de basis voor spiermassa, met slechts 15 kg belasting ga je niet ver geraken hoor, de pomp in je spieren heeft trouwens geen belang voor spiergroei.

---------- Toegevoegd om 13:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:39 ----------

Ik denk dat Ouwe Belg meer doelt op progressie, wat met 15 kg erg lastig is.
Dit dus!
 
Progressieve overload is de basis voor spiermassa, met slechts 15 kg belasting ga je niet ver geraken hoor, de pomp in je spieren heeft trouwens geen belang voor spiergroei.

---------- Toegevoegd om 13:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:39 ----------

Dit dus!

Progressieve overload kun je toch creeeren door er variaties in te brengen?

Tuurlijk, op den duur bereik je een doodpunt en dat het steeds lastiger word is een feit.
Maar ik ben wel van mening dat je best progressie kan maken op het gebied van kracht/massa.
 
Progressieve overload kun je toch creeeren door er variaties in te brengen? Tuurlijk, op den duur bereik je een doodpunt en dat het steeds lastiger word is een feit. Maar ik ben wel van mening dat je best progressie kan maken op het gebied van kracht/massa.

Met alle respect maar zelfs voor mijn zoontje van 12 is 15 kg in de fitness te licht.
 
hij bedoelt 150kg :D
 
Back
Naar boven