MuscleMeat

Fullbody trainingschema met Dumbell's thuis

Bezoekers in dit topic

lanx

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
24 mei 2009
Berichten
61
Waardering
0
Beste Forumleden,

Na jarenlang niet meer te hebben gefitnest wil ik nu weer vol gaan starten, maar wel vanuit huis, met dumbells en halterbankje ( en evt. halterstand, maar voorkeur gaat uit naar dumbells)

Ik wil ca. 3 keer per week ca 30 -45 min gaan trainen, waarbij ik mijn hele lichaam wil aanpakken. Ik zoek alleen een goed (en eenvoudig) schema. Op internet veel zitten zoeken, maar veel verschillende schema's gevonden waardoor mij nu onduidelijk is wat het beste is. Zelf heb ik er niet heel veel verstand nog van.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Mijn voorkeur gaat uit naar een Fullbody schema met niet al te veel oefeningen, maar met enkele belangrijke compound oefeningen, dit vanwege het eenvoudige en overzichtelijke hiervan. Evt. een split over 2 dagen is natuurlijk ook een optie.

Ik hoor erg graag van jullie. Evt. een link naar site/ topic die dit het beste aangeeft is natuurlijk ook een optie.

Alvast erg bedankt,
 
Laatst bewerkt:
A = Bulgarian split squat
Dumbbel row
Bench press
Side delt flies
Bicep curls

B = stiff leg deadlift (met dumbells)
Incline bench press
Rear delt flies
Dumbbel row
Tricep met dumbell achter je hoofd

C = lunges
Chest flies
Dumbbell overhead press
Dumbell row
Bicep curls


Je kan bicep en tricep ook omwisselen ene week zodat je 2x tricep traint en 1x bicep en vice versa.

Voor rug weet ik niet goed wat je allemaal nog meer kan doen dan dumbbel row. Je kan rows 2x in de week doen, maar dan moet je nog even een andere rug oefening vinden voor je 3e training.

Ik zou ook kijken voor een stang. Je kan daar lekker squatten, deadliften en meer goede oefeningen mee doen:).

Succes!
 
Dankje! Stang heb ik, zit dan alleen de hele tijd te wisselen met gewichten e.d.:)
Maar is er wellicht ook iemand die een fullbody schema weet die geschikt is voor enkel met Dumbells.?
Ik vind het opzich erg prettig om, met rustdagen ertussen, elke spiergroep aan te spreken.
 
Overigens, nog even opgezocht, een fullbodyschema dat ik jaren terug in de sportschool gebruikte was:
Wat vinden jullie hiervan?

Squat (benen/billen)
bent over row (voornamelijk rug/biceps)
military press (voornamelijk schouders/triceps
benchpress (voornamelijk borst/triceps)
deadlift (onderrug/hamstrings etc.)
eni
Div. buikoefeningen

Overigens was ik toen meer bezig met kracht. Nu zou ik juist meer massa willen opbouwen (en heb ik geen abbo meer bij sportschool: doe nu alles thuis met gewichten)
 
Back
Naar boven