MuscleMeat

Fundamentalisme in Nederland. Homo's mogen CU niet vertegenwoordigen volgens ex-hoer

Bezoekers in dit topic

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
Lid geworden
15 nov 2002
Berichten
50.073
Waardering
2.589
Lengte
1m79
Massa
89kg
Vetpercentage
15%
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

AMSTERDAM - Vice-premier Andre Rouvoet van de ChristenUnie moet afstand nemen van partijgenoten die vinden dat homo's niet namens de partij bestuurder of volksvertegenwoordiger mogen zijn. Dat verzoek is ingediend door de VVD en D66, meldt de NOS vrijdag.



Binnen de partij heerst grote verdeeldheid over het onderwerp. Yvette Lont, Amsterdams raadslid, wil vast laten leggen dat homo's de partij niet mogen vertegenwoordigen. Uit onderzoek van de EO blijkt dat tweederde van de lokale voorzitters deze gedachte delen.


Partijvertegenwoordigers van D66 hebben laten weten dat de subsidie voor de partij moet worden ingetrokken als Rouvoet geen gehoor geeft aan de verzoeken.


PerspectieF
PerspectieF, de jongerenpartij van de ChristenUnie, zou het onverstandig vinden wanneer het ChristenUnie-congres van 17 november een bindende uitspraak ten aanzien van actieve homocoïtusuelen in de partij doet. "Dat zou te snel en onzorgvuldig zijn", aldus PerspectieF-voorzitter Rogier Havelaar in een donderdag verspreid persbericht.
Daarom roept PerspectieF het partijbestuur op om met een voorstel tot het instellen van een commissie op, en roept zij Lont op om af te zien van het indienen van een motie waarin om een uitspraak wordt gevraagd.

nu.nl/algemeen | 'Rouvoet moet opkomen voor homo in partij'


Natuurlijk, die hoer blaast niks op maar toch is dit soort fundamentalisme ongewenst in Nederland. Scheiding van kerk en staat schijnt ze niet echt te begrijpen. Klaarblijkelijk deelt een groot gedeelte van de CU haar mening ook nog eens, prettig dus dat zo'n Christen fundamentalistische partij mede in de regering aanwezig is.
 
Ik begrijp ook echt niet hoe de CU in de regering is gekomen. Het is zo'n ouderwets denkende partij dat die helemaal niets te zoeken heeft op regeringsniveau in Nederland.
 
Ik begrijp ook echt niet hoe de CU in de regering is gekomen. Het is zo'n ouderwets denkende partij dat die helemaal niets te zoeken heeft op regeringsniveau in Nederland.

Inderdaad, maarja ze hadden toch nog een partij nodig om een kamermeerderheid te behalen. Met al die andere partijen is het ook wat en daarom is het toch als een geschikte partner bevonden. Dat ze zulke gedachten hadden was al bekend maar is toen al op de koop toegenomen.
 
en dat is eigenlijk heel erg. Tot voor kort mochten er niet eens vrouwen plaatsnemen in de partij. Hoe achterlijk kan je zijn.
 
Ik denk dat veel mensen zich gewoon niet realiseren wat voor partij dat is. Partijen gelieerd aan een godsdienst mogen van mij sowieso verboden worden. Seculier is seculier.
 
Wat een lelijk monster is dat wijf. En dan is ze nog eens een keer achterlijk ook.
 
Misschien maar eens lid worden van de CU en een voorstel indienen dat gesodomiseerde vrouwen geen plek mogen hebben in de partij.
 
Voorbeeld stellen en opheffen die partij!!
 
Ik denk dat veel mensen zich gewoon niet realiseren wat voor partij dat is. Partijen gelieerd aan een godsdienst mogen van mij sowieso verboden worden. Seculier is seculier.

Zolang het niet de democratie ondermijnt kan zo een partij niet verboden worden, de Nederlanderse staat gaat uit van een gematigde materiële conceptie "democratie begrip". Bovendien is het gewenst dat er meerdere partijen zijn i.v.m. checks en balances.
 
Ik ken genoeg gelovige homofielen, sommigen van de kerk accepteren ze en anderen niet, die anderen zijn de mensen die niet snappen hoe de wereld in elkaar zit en angstig zijn voor veranderingen.... kansloze lui toch af en toe
 
Ik pleit voor een complete hervorming van de politiek. Alle religieuze kenmerken moeten verboden worden, alles verplicht seculier. Ook moet elke discriminatie op vlak van voorkeur of wat dan ook bestrafd worden met een onmiddellijk ontslag. Tijd om het kaf van het koren te scheiden. Als je dit laat gebeuren krijgen we straks moslim partijen die net zo achterlijk gaan doen, en dan kan je niet eens zeggen dat ze dat niet mogen doen.
 
Ik deel haar mening in deze kwestie, alleen jammer dat ze van de verkeerde kant is
 
Echt waar spiermans, open your mind, extent your horizon ;) .
 
Wat een kolder. Volgens de Bijbel is een zonde een zonde en is er geen zonde die erger is dan een andere. Homocoïtusuele handelingen verrichten is een zonde, evenals iemand vermoorden, een tasje stelen of de hoer uithangen. Wat beweert wordt door deze dame is dus de reinste onzin. Daarbij wordt in de Bijbel gesproken over oordelen en veroordeelt worden, dat dit dus alleen geschiedt uit naam van God en door God. Geen mens mag dus een ander mens veroordelen op basis van zijn zonden.

Oftewel, het hele CU mag en kan uit homo's bestaan.

Deze dame moet eerst eens terug gaan naar de basisschool en de lessen 'begrijpend lezen' weer eens gaan volgen.

Big T heeft wel gelijk. Als je scheiding van kerk en staat wil, moet je geloof verbieden uit de regering.
 
oprotten met het gelooftuig in de regering.
en die exhoer moet helemaal haar hypocriete muil houden.

en spiertje: laat me raden. last van homofobie?
 
Hypocrisie alom bij die ChristenhondenUnie. Laten we dat soort mensen samen op een eiland zetten met alle andere mensen, die hun religie te serieus nemen. Eiland laten zinken en we zijn meteen van het overbevolkingsprobleem af, dat grotendeels ook veroorzaakt is door gelovigen ("Gaat heen en vermenigvuldigt u").
 
Hypocrisie alom bij die ChristenhondenUnie. Laten we dat soort mensen samen op een eiland zetten met alle andere mensen, die hun religie te serieus nemen. Eiland laten zinken en we zijn meteen van het overbevolkingsprobleem af, dat grotendeels ook veroorzaakt is door gelovigen ("Gaat heen en vermenigvuldigt u").

Wel jammer dat je je met dit soort uitspraken verlaagt tot het niveau van een moslimextremist.
 
ze kunnen beter zo iemand afknallen dan pim...
 
Back
Naar boven