Fitness Seller

Nieuws Fusie van Hero Brinkman met TON

Bezoekers in dit topic

PatrickvH

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
31 jul 2006
Berichten
4.552
Waardering
342
Lengte
1m85
Hero Brinkman en TON gaan verder als Democratisch Politiek Keerpunt
Door: Redactie − 19/06/12, 11:17


Democractisch Politiek Keerpunt. Dat is de nieuwe naam van de partij die ontstond na de fusie van Onafhankelijke Burgerpartij van Hero Brinkman en Trots op Nederland. .

De partij moet een 'megagroot gat' op de rechterflank vullen. Volgens Brinkman zal DPK 'een zeer krachtig geluid op rechts' geven. Dat is nodig omdat de PVV 'financieel-economisch even links is als de SP', terwijl de VVD haar 'aloude achterban van de ondernemer binnen het mkb (midden- en kleinbedrijf) en de hardwerkende burger keihard in de steek heeft gelaten'. De fusie van beide partijen verloopt zeer voorspoedig, aldus Brinkman.

Brinkman gaf eerder al aan dat de naam niet zou lijken op de oude. Trots heeft 'heel veel goeie dingen' gedaan, zei Brinkman. Maar hij vond het tijd voor een frisse start en wilde niet herinnerd worden aan dingen die niet in zijn lijn waren en zijn.

Brinkman stapte in maart van dit jaar uit de PVV van Geert Wilders nadat hij de strijd voor meer democratie in de partij had verloren. De nieuwe partij doet op 12 september mee aan de verkiezingen. .


http://www.volkskrant.nl/vk/nl/1034...rder-als-Democratisch-Politiek-Keerpunt.dhtml

----------------------------------------

Lijkt me een verstandige zet, hopelijk weten ze de kiezer goed te bereiken.
 
TON was toch een failure? Ik weet niet of het dan zo verstandig is om je daar aan te haken? Maar ben benieuwd hoe het verder gaat onder de nieuwe naam.
 
Dat gat is te groot om er iets goeds uit te krijgen imo, maar hero is echt een held. dus ik ben benieuwd.
 
TON was toch een failure? Ik weet niet of het dan zo verstandig is om je daar aan te haken? Maar ben benieuwd hoe het verder gaat onder de nieuwe naam.

TON is inderdaad nooit goed van de grond gekomen, maar wie weet wat voor hefboomeffect dit heeft.
Maar ook in Brinkman zie ik geen nieuwe Fortuyn, bij lange na niet.
Probeert natuurlijk wel van dat succes gebruik te maken van destijds door over de erfenis van Fortuyn te spreken.

http://nos.nl/audio/385681-brinkman-dit-is-de-bundeling-van-fortuyn.html
 
Hahaha niet erg overtuigend dat filmpje :D

Die 25% belasting voor iedereen is wel een goed idee.
 
give it a change

benieuwd wat het voor partij word
 
Hahaha niet erg overtuigend dat filmpje :D

Die 25% belasting voor iedereen is wel een goed idee.
Het probleem is volgens mij dat een kleine nieuwe partij staat of valt met de persoon die ze bekend maakt. In het geval van TON was dat gewoon ontoereikend. Zij had geen charisma, geen geloofwaardigheid, geen uitstraling en geen respect van de bevolking. Dan is je boodschap ook niet meer belangrijk (zo denken de meeste mensen helaas). Je hebt dus in de eerste plaats iemand nodig die al deze eigenschappen heeft, en ook een sterk debater is die iedereen eruit kan lullen. In België hebben we bijv. Bart De Wever, die heeft een kleine partij als N-VA groot gemaakt. Zonder hem zou die partij ook lang zoveel aanhang niet meer hebben. De vraag is dus of Hero Brinkman die persoon is.
 
Het probleem is volgens mij dat een kleine nieuwe partij staat of valt met de persoon die ze bekend maakt. In het geval van TON was dat gewoon ontoereikend. Zij had geen charisma, geen geloofwaardigheid, geen uitstraling en geen respect van de bevolking. Dan is je boodschap ook niet meer belangrijk (zo denken de meeste mensen helaas). Je hebt dus in de eerste plaats iemand nodig die al deze eigenschappen heeft, en ook een sterk debater is die iedereen eruit kan lullen. In België hebben we bijv. Bart De Wever, die heeft een kleine partij als N-VA groot gemaakt. Zonder hem zou die partij ook lang zoveel aanhang niet meer hebben. De vraag is dus of Hero Brinkman die persoon is.
Rita Verdonk had wel als nr 2 op de lijst van de VVD bijna 2x zoveel voorkeursstemmen als Mark Rutte destijds... Ondanks haar charisma misschien, als minister leverde ze destijds wel werk wat velen konden waarderen.

Maar het kan twee kanten op met haar, dus ben benieuwd wat ze gaat doen.

Het idee achter de nieuwe partij vind ik opzich wel goed, maar je hebt idd wel iemand nodig die dat goed uit kan dragen. En zowel Hero Brinkman als Rita Verdonk zie ik dat allebei niet doen. Maar ze mogen wat mij betreft wel allebei een zeteltje
 
De kwaliteiten heb ik dus niet gezien bij Brinkman, in discussie vond ik hem vaak ook tegenvallen.
Hij kan met een leuk tegengeluid komen, maar laten we realistisch blijven, Brinkman zet nooit Nederland zo op zijn kop als Fortuyn dat deed.

5-10 zetels zou mooi zijn.
 
Back
Naar boven