XXL Nutrition

FvD

Bezoekers in dit topic

Thierry Baudet dient motie in om waarheid te verkrijgen over een eventueel EU-baantje voor Mark Rutte. Kamer probeert de motie te spinnen.

Wat denken jullie? Gaat onze premier voor een baan op Europees niveau? Ik denk persoonlijk dat hij gewoon de private sector in gaat na dit termijn.
 
Ik doe niet bijdehand maar berust me gewoon op de feiten. Als Baudet op een of andere manier per se Latijn wil spreken (om elitair over te komen o.i.d.) doe het dan tenminste goed.

Maar politiek is een mening eh, en in de democratie mag iedereen stemmen dus ik laat jullie dit topic hebben.

Dat ik af en toe feiten deel in plaats van de in mijn optiek vaak onzin van Baudet staat mij ook vrij. (Toch?). Leven en laten leven
Moet jij niet de straat op om je stem te laten horen?

j9q978.png

Speciaal voor jou!
 
Gele hesjes gaat niet om inhoud, het gaat om het protest geluid (kijk maar naar wat voor verschillende protest onderwerpen ze hebben: immigranten, Rutte, belastingen etc.).

En als je denkt dat ik daar iets mee heb zie je het verkeerd. Ik erger me zelfs dood aan het feit dat elke wetenschap aantoont dat we iets moeten doen aan het klimaat en de CO2 uitstoot (behalve meneer Baudet), Macron gekozen is onder andere omdat hij de politieke structuur zou veranderen en wel wat wou doen aan klimaatverandering maar dat zodra er een maatregel wordt genomen om iets tegen deze klimaatverandering te doen (zij het misschien niet de slimste maatregel) mensen meteen gaan protesteren.

Dus nee, ik heb niks met de gele hesjes.
 
Klimaatverandering is de grootste hoax van deze tijd.
 
Klimaatverandering is de grootste hoax van deze tijd.

En de aarde is plat.....

Ik voel mij nu ook niet meer verplicht te reageren want met dit soort types valt niet inhoudelijk te discussiëren, sorry. Je kan vinden wat je wil over klimaatbeleid en daar valt ook iets over te zeggen maar klimaatverandering ontkennen......
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En de aarde is plat.....

Ik voel mij nu ook niet meer verplicht te reageren want met dit soort types valt niet inhoudelijk te discussiëren, sorry. Je kan vinden wat je wil over klimaatbeleid en daar valt ook iets over te zeggen maar klimaatverandering ontkennen......
Mijn opmerking was eigenlijk meer met knipoog en als grap bedoeld. Maar inhoudelijk wil ik best met je discussiëren. Ik geloof best dat als er naar klimaat wordt gekeken verschillende trends zijn. Al die miljarden die worden gebruikt voor een zo marginaal effect namelijk een daling van 0,0007 graden is toch bizar. Puur geld verkwisting.
 
Gele hesjes gaat niet om inhoud, het gaat om het protest geluid (kijk maar naar wat voor verschillende protest onderwerpen ze hebben: immigranten, Rutte, belastingen etc.).

En als je denkt dat ik daar iets mee heb zie je het verkeerd. Ik erger me zelfs dood aan het feit dat elke wetenschap aantoont dat we iets moeten doen aan het klimaat en de CO2 uitstoot (behalve meneer Baudet), Macron gekozen is onder andere omdat hij de politieke structuur zou veranderen en wel wat wou doen aan klimaatverandering maar dat zodra er een maatregel wordt genomen om iets tegen deze klimaatverandering te doen (zij het misschien niet de slimste maatregel) mensen meteen gaan protesteren.

Dus nee, ik heb niks met de gele hesjes.
De gele hesjes snappen niet helemaal hoe europese burgers kapot maken met taxatie regulatie massaimmigratie kosmopolisatie(sp?) tot een beter milieu moet leiden en hoeveel belangrijker het is dat allemaal te behouden ten koste van de vraag of ze deze maand nog wel genoeg boterhammen kunnen eten of ze hun opa en oma op hun oude dag nog fatsoenlijk kunnen onderhouden.

Ik wil ook een beter milieu maar overheid en multinationals willen gewoon die 1000 miljoen miljard in hun zakken steken dus ik snap die gekke galliërs wel.

Of Thierry de juiste argumenten in het klimaatdebat gebruikt en wat daarin waarheid is vind ik nog secundair, die kartelpraktijken moeten gewoon opgebroken worden.
 
Laatst bewerkt:
Dat ik af en toe feiten deel in plaats van de in mijn optiek vaak onzin van Baudet staat mij ook vrij. (Toch?). Leven en laten leven

kritiek word ook gewaardeerd ,blijven we scherp van :p



2 serieuze vragen ,puur uit interesse,ik ben zelf niet zo thuis in de milieu / klimaat vraagstukken die nu actueel zijn,



a) is er onweerlegbaar wetenschappelijk bewijs voor klimaatverandering of kunnen beide kampen niets met 100% zekerheid claimen

(we archiveren /meten bijvoorbeeld pas 100 jaar de weergegevens ,wie zegt dat het in 1700-1800 niet veel anders aan toe ging op klimaatgebied dan in deze eeuw?)



b) heeft Baudet wetenschappelijk gezien gelijk dat we honderden miljoenen / miljarden gaan weggooien voor die inmiddels beruchte daling van maximaal 0,0007 ?

(indien Baudet toch gelijk heeft met deze stelling dan zou Groen Links zich toch onsterfelijk

belachelijk maken,daarom lichte twijfel over Baudet in deze )
 
Laatst bewerkt:
b) heeft Baudet wetenschappelijk gezien gelijk dat we honderden miljoenen / miljarden gaan weggooien voor die inmiddels beruchte daling van maximaal 0,0007 ?

Baudet is gepromoveerd, hij staat voor eerlijkheid en transparantie. Hij gaat dit echt niet uit zn nek lullen. Hij heeft hier ongetwijfeld wetenschappelijke bronnen voor geraadpleegd.

Voor vraag A heb ik nu geen tijd om hier diep in te graven. Denk dat van zowel pro als anti wel wetenschappelijke tegenstrijdigheden zijn.. Ga mij er eens in verdiepen.
 
Baudet is gepromoveerd, hij staat voor eerlijkheid en transparantie. Hij gaat dit echt niet uit zn nek lullen. Hij heeft hier ongetwijfeld wetenschappelijke bronnen voor geraadpleegd.

Voor vraag A heb ik nu geen tijd om hier diep in te graven. Denk dat van zowel pro als anti wel wetenschappelijke tegenstrijdigheden zijn.. Ga mij er eens in verdiepen.

ik hoor het graag
 
Laatst bewerkt door een moderator:
kritiek word ook gewaardeerd ,blijven we scherp van :p



2 serieuze vragen ,puur uit interesse,ik ben zelf niet zo thuis in de milieu / klimaat vraagstukken die nu actueel zijn,



a) is er onweerlegbaar wetenschappelijk bewijs voor klimaatverandering of kunnen beide kampen niets met 100% zekerheid claimen

(we archiveren /meten bijvoorbeeld pas 100 jaar de weergegevens ,wie zegt dat het in 1700-1800 niet veel anders aan toe ging op klimaatgebied dan in deze eeuw?)



b) heeft Baudet wetenschappelijk gezien gelijk dat we honderden miljoenen / miljarden gaan weggooien voor die inmiddels beruchte daling van maximaal 0,0007 ?

(indien Baudet toch gelijk heeft met deze stelling dan zou Groen Links zich toch onsterfelijk

belachelijk maken,daarom lichte twijfel over Baudet in deze )

Ik weet ook dat mijn ene mening die tegen die van jullie ingaat niks gaat veranderen, dat is ook niet mijn doel. Het gaat mij meer om af en toe tegengeluid geven omdat alleen maar een type nieuws naar mijn idee destructief is omdat je dan toch in een "bubbel" terecht komt. Iets wat jullie (aanname) ook de politici in Den Haag verwijten dat ze te ver van het volk (ons plebs als het ware:p) staan en alleen maar kijken naar nieuws in eigen kringen.

Over de vragen;

Elke wetenschappelijke literatuur toont aan dat de menselijke invloed op CO2 uitstoot en klimaatverandering significant is (echt voor elk rapport die dit ontkent staan 10 rapporten die het tegendeel bewijzen).

Er is wel enige onzekerheid in hoe groot deze invloed van de mens precies is (dit is overigens altijd groot en niet dat het te verwaarlozen is). Dit komt omdat deze theorieën berusten op modellen en dat hier enige onzekerheid inzit (in elke theorie zit onzekerheid, ook de zwaartekracht theorie zou niet waar kunnen zijn, echter is het bij die theorie 0,00001% bij wijze van spreken en bij theorieën over de invloed van de mens deze onzekerheid iets groter is).

Klimaatverandering en dat de mens hier een zeer grote rol in speelt kan je dus eigenlijk niet ontkennen (of geloven we al die instanties echt niet en hebben die echt een verborgen agenda, ik ben van mening dat je altijd sceptisch moet blijven maar hieraan twijfelen vind ik net zoiets als denken dat aliens in leven controleren).

En over die 0,0007% van Baudet, dit gaat over hoe groot de rol van Nederland kan zijn op de klimaatverandering wereldwijd. Natuurlijk is de invloed van een klein landje met weinig industrie klein maar het gaat om de "bigger picture"

Als vergelijking, als jij stemt bij de verkiezingen heeft deze individuele stem ook heel kleine invloed, het gaat echter om het resultaat als collectief.

Als Nederland denken dat het voor ons meer kost dan opbrengt is een typisch voorbeeld van "tragedy of the commons"

(Als elke visser zoveel mogelijk vist is dit voor hem voordelig want hij verkoopt zo veel vis, echter als elke visser dit doet sterft de vispopulatie uit)
 
kritiek word ook gewaardeerd ,blijven we scherp van :p



2 serieuze vragen ,puur uit interesse,ik ben zelf niet zo thuis in de milieu / klimaat vraagstukken die nu actueel zijn,



a) is er onweerlegbaar wetenschappelijk bewijs voor klimaatverandering of kunnen beide kampen niets met 100% zekerheid claimen

(we archiveren /meten bijvoorbeeld pas 100 jaar de weergegevens ,wie zegt dat het in 1700-1800 niet veel anders aan toe ging op klimaatgebied dan in deze eeuw?)



b) heeft Baudet wetenschappelijk gezien gelijk dat we honderden miljoenen / miljarden gaan weggooien voor die inmiddels beruchte daling van maximaal 0,0007 ?

(indien Baudet toch gelijk heeft met deze stelling dan zou Groen Links zich toch onsterfelijk

belachelijk maken,daarom lichte twijfel over Baudet in deze )

Ik weet ook dat mijn ene mening die tegen die van jullie ingaat niks gaat veranderen, dat is ook niet mijn doel. Het gaat mij meer om af en toe tegengeluid geven omdat alleen maar een type nieuws naar mijn idee destructief is omdat je dan toch in een "bubbel" terecht komt. Iets wat jullie (aanname) ook de politici in Den Haag verwijten dat ze te ver van het volk (ons plebs als het ware:p) staan en alleen maar kijken naar nieuws in eigen kringen.

Over de vragen;

Elke wetenschappelijke literatuur toont aan dat de menselijke invloed op CO2 uitstoot en klimaatverandering significant is (echt voor elk rapport die dit ontkent staan 10 rapporten die het tegendeel bewijzen).

Er is wel enige onzekerheid in hoe groot deze invloed van de mens precies is (dit is overigens altijd groot en niet dat het te verwaarlozen is). Dit komt omdat deze theorieën berusten op modellen en dat hier enige onzekerheid inzit (in elke theorie zit onzekerheid, ook de zwaartekracht theorie zou niet waar kunnen zijn, echter is het bij die theorie 0,00001% bij wijze van spreken en bij theorieën over de invloed van de mens deze onzekerheid iets groter is).

Klimaatverandering en dat de mens hier een zeer grote rol in speelt kan je dus eigenlijk niet ontkennen (of geloven we al die instanties echt niet en hebben die echt een verborgen agenda, ik ben van mening dat je altijd sceptisch moet blijven maar hieraan twijfelen vind ik net zoiets als denken dat aliens in leven controleren).

En over die 0,0007% van Baudet, dit gaat over hoe groot de rol van Nederland kan zijn op de klimaatverandering wereldwijd. Natuurlijk is de invloed van een klein landje met weinig industrie klein maar het gaat om de "bigger picture"

Als vergelijking, als jij stemt bij de verkiezingen heeft deze individuele stem ook heel kleine invloed, het gaat echter om het resultaat als collectief.

Als Nederland denken dat het voor ons meer kost dan opbrengt is een typisch voorbeeld van "tragedy of the commons"

(Als elke visser zoveel mogelijk vist is dit voor hem voordelig want hij verkoopt zo veel vis, echter als elke visser dit doet sterft de vispopulatie uit)
 
Sorry voor de 2x posten, internet doet raar
 
dan zou Groen Links zich toch onsterfelijk

belachelijk maken

Dat hebben ze al gedaan naar mijn mening toen ze de kans kregen mee te regeren en echt iets te doen aan het klimaat maar ervoor kozen lekker makkelijk oppositie te voeren.

Zijn we het toch nog met iets eens dat GL niet onze lievelings partij is;)
 
Dat hebben ze al gedaan naar mijn mening toen ze de kans kregen mee te regeren en echt iets te doen aan het klimaat maar ervoor kozen lekker makkelijk oppositie te voeren.

Zijn we het toch nog met iets eens dat GL niet onze lievelings partij is;)

volgens mij werd Klaver teruggefloten door Duyvendak en co ,(de werkelijke machthebbers bij GL)


Wiegel is een wijs man
 
Als Nederland denken dat het voor ons meer kost dan opbrengt is een typisch voorbeeld van "tragedy of the commons"

ik vrees dat de gemiddelde Nederlander (waaronder ik ) er een beetje klaar mee is om als Nederland altijd en overal het braafste jongentje van de klas te moeten spelen
 
Baudet is gepromoveerd

Gepromoveerd onder begeleiding van Roger Scruton die hij als groot voorbeeld ziet. En laat dat dan wel (zij het op een veemde manier) iemand zijn die zeer tegen klimaatverandering ontkenning is......
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit komt omdat deze theorieën berusten op modellen en dat hier enige onzekerheid inzit (in elke theorie zit onzekerheid, ook de zwaartekracht theorie zou niet waar kunnen zijn, echter is het bij die theorie 0,00001% bij wijze van spreken en bij theorieën over de invloed van de mens deze onzekerheid iets groter is).
Zo werkt onzekerheid natuurlijk niet. Het gaat om precisie van meten of statistische relevantie van data en hoeveel ruimte dat laat voor variatie vanaf een norm, niet over de waarschijnlijkheid dat het wel of niet waar is. Zwaartekracht hebben we gewoon werkende formules voor maar afhankelijk van de precisie van je meetapparatuur/data krijg je een marge van onzekerheid over de exacte waardes die uit de formules komen. Hoewel de formules nog wat verder experimenteel getoetst en eventueel verbeterd kunnen worden wanneer het over subatomair niveau gaat en (theoretische) extremen zoals bij black holes. Zwaartekracht bestaat wel gewoon. :o

Ik weet niet precies hoe klimaat modellen werken maar stel een model gebruikt bepaalde metingen en statistische analyze om te zeggen dat we 0.1 graden impact hebben dan zit daar een onzekerheid in op basis van hoe dat getal tot stand is gekomen die zegt dat het bijvoorbeeld ook 0.11 of 0.099 kan zijn. De afweging of het model wel of niet de realiteit voorspelt is wat anders en moet dan getoetst worden waarbij resultaten binnen die marge moeten gaan vallen. Zijn er klimaat modellen die succesvol uitkomsten voorspellen?
 
hoeveel ruimte dat laat voor variatie vanaf een norm, niet over de waarschijnlijkheid dat het wel of niet waar is.

Letterlijk mijn punt, misschien verkeerd verwoord. Klimaatverandering door de mens is sowieso waar, echter staan hoeveel verandering er precies is door de mens niet 100% vast, echter is dit volgens zo 99% van de rapporten wel zeer significant
 
Als Nederland denken dat het voor ons meer kost dan opbrengt is een typisch voorbeeld van "tragedy of the commons"

(Als elke visser zoveel mogelijk vist is dit voor hem voordelig want hij verkoopt zo veel vis, echter als elke visser dit doet sterft de vispopulatie uit)
Als elke gevangen vis naar de elite gaat sterft de burgerbevolking uit wat dacht je daarvan met die tragedy of the commons. :o

om nog maar niks te zeggen over dat onvrijwillige taxatie diefstal is
 
Back
Naar boven